8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Allice'i Harikalar Diyarından ya da mobil sitenizden kaçırmamanın 3 yolu
Haberler

Allice’i Harikalar Diyarından ya da mobil sitenizden kaçırmamanın 3 yolu

Nafizcan Önder
16 Şubat 2021
2 dk okuma

Cep telefonlarımız artık hayatlarımızın ayrılmaz bir parçası hatta tabiri caizse bizlerin yeni uzvu…  İşletmeler içinse olmazsa olmaz bu satış alanı pandemiyle birlikte daha da büyük önem kazandı. Bugün hepimiz biliyoruz ki tüketiciler cep telefonlarından bir platforma giriyor, tıpkı harikalar dünyasına dalan bir Allice gibi etrafta geziniyor ve hayal ettiği kulaklıktan çantaya, elbiselerden kitaplara bir serüvene çıkıyor. Ancak yine araştırmalar sonucunda biliyoruz ki tüm bu yolculuğa çıkan 10 Allice’ten üçü herhangi bir alışveriş yapmadan yolculuğunu sonlandırıyor. Zaten “kötü” geçen bir yolculuğa neden devam edelim ki? Google Araştırma Müdürü Raffaella Stratta, tüm bu yolculuğun keyifli geçmesini sağlayan perakendecilerin milyarlarca kazanç elde ettiğini söylerken, mobil platformlarda müşteri kaybetmenin üç ana sebebine dikkat çekiyor… Peki bunlar neler?

1- Kaydırma yorgunluğu

Kaydırma yorgunluğu tüketiciler tarafından tanımlanan en yaygın ve birincil deneyim açığı. Tüketiciler özellikle cep telefonlarıyla yüzlerce seçenek arasından kendisi için en iyisini bulmak istediğinde, platform buna uygun olmayan kötü bir tasarımla servis edilmişse sayfalarca aşağıya kaydığı, yorucu ve kendini tekrar eden bir yolculukla karşılaşabiliyor. Yaşanan bu kötü deneyimse platform sahibine potansiyel bir müşterinin kaybedilmesi olarak geri dönüyor.

2-Tamamlanmayan otomatik tamamlama

Bu noktada herkes kendi kişisel deneyimlerinden doğru ve kullanışlı olanı saptayabilir. Hayal edelim, bir toplu taşıma aracındasınız, telefonunuzla “harikalar dünyası”nı geziyorsunuz ve o da ne?! Kaç zamandır satın almayı düşündüğünüz bir ürün indirimde. Daha önce alışveriş yapmış olduğunuz bu platformda hemen ürünü sepete ekliyorsunuz ve satın alma işlemine geçiyorsunuz. “Adresimi otomatik olarak tamamla”yı seçiyorsunuz ancak bir türlü boşluklar dolmuyor, yeniden girmek zorundasınız! Adres bilgileri tamamlandı sırada ödeme var… Daha önce kayıtlı olan kartınızla ödeme yapmak istiyorsunuz ancak hata veriyor… Kredi kartınızı herkesin içerisinde çıkartıp tüm o kalabalığın içerisinde 16 haneli rakamları girmelisiniz, ardından son kullanma tarihleri ve kartın arka yüzü… Tüm bunları okurken bile içinizin sıkıldığını tahmin edebiliyoruz. İşte kendisine talimatlar verilmişken tamamlanmayan bir otomatik tamamlama da tüketiciye tam olarak böyle hissettiriyor…

3-  Site hızı

Dünya eskisinden de hızlı dönüyor ve herkesin, her şeyin mücadelesi hız üzerinden. Böyle bir dönemde birkaç saniyelik gecikmeler dahi kullanıcı deneyiminde büyük önem taşıyor. Siteniz içerisinde talep ettiği bir sonraki sayfaya geçememek, özellikle de ödeme ekranında gecikme yaşamak tüketiciler için bir hayal kırıklığına dönüşüyor…

Unutmayın her şey deneyime dair… Eğer Allice sizin harikalar dünyanıza gelmişse hızlı, onu tamamlayan ve  ona yol gösteren bir beyaz tavşan olun! Yaşadığımız dünya bir masaldan fazlası ve Allice’i bekleyen daha çok beyaz tavşan var. Allice’i kaçırmayın!

 

Kaynak: Think With Google

deneyim google mobil Raffaella Stratta
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Haberler
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Sena Tufan
31 Ekim 2025
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21-27 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (21-27 Kasım)
Sena Tufan
2 hafta önce
Her 10 üniversite öğrencisinden 9'u ekonomik olarak zorlanıyor
Haberler
Her 10 üniversite öğrencisinden 9’u ekonomik olarak zorlanıyor
Nafizcan Önder
13 Ekim 2025
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Haberler
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
İrem Alimoğlu
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.