Alkol tüketimi düşüyor, şimdi trend mucize içecekler
Sağlıklı yaşam peşinde koşan tüketicilerin artmasıyla birlikte alkollü içecek tüketimi düşmeye başladı. KPMG’nin içecek sektöründeki küresel trendleri inceleyen İçecek Araştırması’na göre artık tüketici temiz içerikli, çevre dostu ve yenilikçi seçenekler arıyor.
KPMG’nin hazırladığı İçecek Araştırması’nda içecek sektörünün ihtiyaçları ve tüketici tercihlerindeki değişimler incelendi. Araştırmadan çıkan sonuç, dünyada alkol tüketiminin azaldığını gösteriyor. Araştırma sonuçlarının değerlendirildiği rapora göre, sağlıklı yaşam bilinci yükselişte. Buna bağlı olarak alkollü içecek tüketimi azalırken, “mucize içecekler” adı verilen sağlıklı içecek kategorisi hızla büyüyor. Bu değişim, yeni tüketici alışkanlıklarına neden oluyor. Popüler içecekler artık yerini temiz, çevre dostu, yenilikçi ve kişiselleştirilmiş içeceklere bırakıyor.
OECD verilerine göre özellikle Avrupa’da alkol tüketimindeki düşüş dikkat çekiyor. Danimarka, İrlanda, İspanya başta olmak üzere Fransa, Almanya, Portekiz, Yunanistan gibi Avrupa ülkelerinde bu değişimi rakamlar ortaya koyuyor. 2000 yılından bu yana, kişi başına düşen alkol tüketimi Danimarka’da 13,1 litreden 9,1 litreye, İrlanda’da 14,2 litreden 11 litreye, İspanya’da 11,8 litreden 8,6 litreye ve Fransa’da 13,9 litreden 11,7 litreye geriledi.
“Mucize içecek” kategorisi
KPMG’nin hazırladığı raporda, alkol tüketimindeki azalmaya vurgu yapılırken, sağlıklı içecekler trendindeki artışa dikkat çekiliyor. Rapora göre, Y ve Z kuşağının tüketim tercihleri perakende sektöründe keskin hareketlere sebep oluyor. Tüketiciler artık bir üründen tek seferde daha fazla fayda elde etmek istiyor. Bu nedenle “mucize içecekler” denilen kategori giderek büyüyor. Bu kategori içindeki en büyük payı saça ve cilde iyi gelen kolajen ilaveli su, gut hastalığına iyi gelen kombucha çayı, anksiyete ve stres yönetimine yardımcı kannabidiol (CBD) içeren içecekler oluşturuyor. Tüketici kendisini iyi hissettiren seçenekleri tercih ediyor, beklentilerini karşılayan ürünler için daha fazlasını ödemeye hazır olduğunu söylüyor.
Kişiselleştirilmiş ürünler
Artık klasik hale gelen küresel popüler içecek markaları tüketici alışkanlıklarındaki değişimi fark ederek, alışılagelmiş içecek kategorilerine yeni özellikler ekleyerek değişen tüketici tercihlerine yanıt vermeye çalışıyor. Sodalı kahve ve çaylar, özel üretim kokteyller, vegan tüketicilerin ilgisini çeken soya sütü, hindistan cevizi sütü gibi bitkisel sütler yeni kategorilerden birkaçı. Ayrıca markalar, tüketicinin tercihlerine uygun seçenekler sunarak içecekleri kişiselleştirme fırsatı sunuyor.
Ambalajdan içeriğe çevre dostu ürün
Çevresel atıkların doğaya verdiği zararın farkındalığının artmasıyla, tüketiciler içecek sektöründe de çevre dostu paketleme alternatifleri sunan ürünlere yönelmeye başladı. Plastik içermeyen, geri dönüşümlü, temiz içerikli ürünler tüketicinin ilk tercihleri arasında.