31 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Alışverişte son karar Alfa'ların!
Haberler

Alışverişte son karar Alfa’ların!

İrem Alimoğlu
31 Mart 2025
2 dk okuma

Müşteri deneyimi tasarımı ve teknoloji çözümleri sunan Razorfish, geleceğin tüketicileri olan Alfa kuşağını mercek altına alan üçüncü araştırmasını yayımladı. Genç neslin beklentilerini ve alışkanlıklarını ortaya koyan çalışma, markaların pazarlama stratejilerini nasıl şekillendirmesi gerektiğine dair önemli ipuçları sunuyor.

Alfa kuşağı, önceki nesillere kıyasla aile içindeki satın alma kararlarında daha fazla söz sahibi. Henüz tam anlamıyla tüketici olmasalar da tercihleri, ebeveynlerinin alışveriş alışkanlıklarını yönlendiriyor. Araştırmaya göre ebeveynlerin yüzde 61’i, çocuklarının ailenin beslenme tercihlerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu belirtiyor. Yüzde 77’si ise çocuklarının market alışverişine aktif olarak katılmak istediğini söylüyor. Üstelik bu etki yalnızca gıdayla sınırlı değil; ebeveynlerin yüzde 61’i, satın aldıkları otomobili seçerken son kararı çocuklarının verdiğini ifade ediyor.

Dijital nesil, fiziksel deneyimlere değer veriyor

Alfa kuşağı sıkça “dijital yerliler” olarak tanımlansa da araştırma, onların yalnızca ekran başında değil, fiziksel dünyada da aktif olmak istediğini gösteriyor. Alfa kuşağının üçte ikisi (yüzde 66), yalnızca çevrimiçi kullanılabilen bir ürüne kıyasla gerçek dünyada deneyimleyebilecekleri bir ürüne daha fazla para ödemeye razı. Yüzde 47’si ise dijital ödeme yöntemlerinden ziyade nakit para almayı tercih ediyor.

Geleneksel bankalara mesafeli yaklaşıyorlar

Alfa kuşağının finansal alışkanlıkları henüz tam olarak şekillenmemiş olsa da dijital para sistemlerine daha olgun bir bakış açısıyla yaklaşıyorlar ve yenilikleri denemeye açıklar. Araştırmaya göre, bu kuşak için geleneksel bankalar ilk tercih değil. PayPal, CashApp ve Visa, Alfa kuşağının en çok güvendiği finansal hizmetler arasında.

Alfa kuşağı, önceki nesil olan Z kuşağının çevre bilinci ve sosyal duyarlılığına tam anlamıyla sahip olmayabilir. Örneğin, çevre dostu bir otomobil için daha fazla ödeme yapmaya istekli olanların oranı yalnızca yüzde 38. Bununla birlikte, güzellik anlayışlarında kalıpları yıkmaya hazır olsalar da genç kızların yüzde 80’i halihazırda bir filtre veya rötuş uygulaması kullanarak görünümlerini değiştirdiğini belirtiyor. Ancak, beden çeşitliliğine verdikleri önem dikkat çekici: Yüzde 63’ü medyada daha kapsayıcı bir temsil görmek istiyor.

Sosyal medya, güzellik algılarını şekillendiriyor

Araştırmaya göre yüzde 36’sı sosyal medyada iyi görünmenin gerçek hayatta iyi görünmekten daha önemli olduğunu düşünüyor. İçerik üreticileri ve influencer’lar bu neslin ilgisini çekmeyi başarmış durumda. Alfa kuşağının yüzde 75’i sosyal medyada güzellik içeriklerine ilgi duyarken, yüzde 38’i ise şimdiden kendi içeriklerini üretmeye başlamış.

Markalar için öneriler

  • Onları aile karar mekanizmasının bir parçası olarak görün: Gıda, otomotiv ve güzellik gibi sektörlerde Alfa kuşağının etkisi giderek artıyor. Markalar, onları sadece ebeveynlerinin yanında alışveriş yapan bir nesil olarak değil, aile içindeki karar vericiler olarak kabul etmeli.
  • Yenilikçi ve pratik çözümler sunun: Alfa kuşağı, geleneksel markalar ve ürünlere bağlı kalmak yerine yenilikçi ve pratik çözümler arıyor. Markalar, bu neslin beklentilerini karşılayacak kişiselleştirilmiş ve erişimi kolay ürünler sunmalı.
  • Geleneksel cinsiyet rollerine dayalı pazarlama stratejilerinden kaçının: Sağlık, wellness ve güzellik gibi alanlar artık cinsiyet sınırlarını aşmış durumda. Erkek çocukları da kapsamlı cilt bakımı rutinleri oluşturuyor. Markaların bu değişimi anlayarak pazarlama stratejilerini güncellemesi gerekiyor.
  • Fiziksel ve dijital deneyimi dengeli bir şekilde sunun: Alfa kuşağı için dijital dünya, yalnızca bir eğlence alanı değil, aynı zamanda fiziksel dünyayla bağlantı kurma aracı. Markalar, bu neslin ilgisini çekmek için hem çevrimiçi hem de gerçek dünya deneyimlerini dengeli bir şekilde harmanlamalı.

Araştırmanın metodolojisi

Razorfish ve GWI ile birlikte yürütülen anket tabanlı çalışmada GWI’nin yeni örnek metodolojisinden yararlanıldı. Bu yaklaşım, 9-13 yaş arası çocuklar da dahil olmak üzere ulaşılması zor gruplara erişimi mümkün kılıyor. Ekim 2024’te başlayan anket Kasım 2024’te sona erdi ve 9-13 yaş arası yaklaşık 2.300 çocuk çalışmaya katıldı.

Araştırmanın tamamı için TIKLAYIN!

Alfa kuşağı featured
1 Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
Yurdum insanının “koku” tercihleri ve Türkiye’nin “Koku Haritası”
2 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
3 Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
4 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
5 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
Güncel Haberler
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
MAC Cosmetics, ABD’de ilk kez Sephora raflarında!
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (25-31 Ekim)
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor...
Potterhead’ler dikkat! UNO, karanlık büyüleriyle geri dönüyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
Haberler
77. Emmy Ödülleri sahiplerini buldu: Owen Cooper tarihe geçti, Adolescence geceye damga vurdu
İrem Alimoğlu
15 Eylül 2025
NikeSKIMS sahnede: Kim Kardashian ve Serena Williams’lı dev lansman
Haberler
NikeSKIMS sahnede: Kim Kardashian ve Serena Williams’lı dev lansman
Nafizcan Önder
25 Eylül 2025
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Haberler
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Nafizcan Önder
1 hafta önce
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Haberler
Yeni gelmedi geri geldi: Retro Marketing!
Nafizcan Önder
1 ay önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.