Alibaba’nın yeni hedefi: ABD

Çin e-ticaret platformu Alibaba COVID-19 salgını sonrasında dijitalleşmeye ve yurtdışında yeni kitlelere ulaşmaya çalışan ABD’li küçük işletmelere yeni bir kapı açıyor!

Geçtiğimiz yıl ABD’deki üreticiler, toptancılar ve distribütörler arasındaki bağlantıyı kurabilmek adında Hindistan, Kanada, Brezilya ve Avustralya’da çalışmalara başlayan Alibaba, süreci hızlandırma kararı aldı.

E-ticaretin, bu kriz boyunca ve önümüzdeki on yıl içinde Amerikan küçük işletmeleri için bir köprü olduğunu söyleyen Alibaba Kuzey Amerika ve Avrupa Başkanı John Caplan, “Operasyonun bir an önce kurulması için elimizden geleni yapıyoruz. Hacimsel büyüme için gerekli kritik araç ve hizmetleri (arz ve talebe erişim, nakliye ve lojistik ve işletme sermayesi) sağlamak adına dönüşümümüzü hızlandırıyoruz” dedi.

Alibaba’nın ABD’deki KOBİ’lere sunduğu teklif karadan ve havadan yapılan sevkiyatlarda rezervasyon ve takip servislerini kapsıyor. Nitelikli alıcıya mal siparişi esnasında peşin ödeme seçeneği yerine, ürünlerin kargolanmasından 60 gün sonrasında ödeme olanağı sunuyor.

Bu sene ticaret fuarlarının iptal olması nedeniyle bir çok online etkinlik düzenleyen Alibaba, Amerikalı imalatçılara ve toptancılara teklifini ulaştırmayı başardı.

Alibaba’nın geçtiğimiz yıl başlatmış olduğu çalışmalar dahilinde yürüttüğü ABD KOBİ programının beta testi, Amazon’da da satış yapan üç markayı içeriyordu; saç bakım şirketi Honey Baby Naturals, kahve tedarikçisi Vassilaros & Sons ve temizlik şirketi Gett Clean Products and Solutions.

Amazon’a yeni rakip mi geliyor?

2019 Küçük İşletme Etki Raporuna göre Amazon ABD’de 1.9 milyondan fazla küçük işletme ile çalışarak, alanında yeri tartışılmaz bir lider olmuştu.

Ancak 2020 yılında aralarına 85,000 yeni satıcının katılmış olması, eski Amazon satıcıları için rekabeti daha da arttırdı. Bu duruma, bir de pandemi süreci ve Amazon’da tıbbi malzemeler ve diğer yüksek talep gören ürünlerin kargolanmasına öncelik tanınması gibi yeni kurallar eklenince pek çok satıcı için gelir sağlamak eskisinden daha zor bir hale geldi.

Bunun üzerine durum değerlendirmesi yapan dijital pazarlama ajansı Tinuiti’nin stratejik pazar hizmetleri üst düzey yöneticisi Elizabeth Marsten, “Amazon’a büyük ölçüde bağımlı” küçük işletmelere, “satış kanallarınızı çeşitlendirin” tavsiyesinde bulundu.

Tavsiyelerine ek olarak öngörüsünü de paylaşan Marsten, “Bu süreç Amazon satıcılarının büyük oranda Alibaba’ya geçişini göreceğimiz anlamına mı geliyor? Muhtemelen hayır. Alibaba B2B iken, Amazon B2C fırsatı sunuyor” dedi.

Forrester analisti Sucharita Kodali ise, Alibaba ile çalışmanın ABD KOBİ’lerine kesinlikle bir zararı olmadığını ve Alibaba’nın hacmini büyütmesiyle pazarda çok önemli bir yeri olacağının altını çizdi.

Amazon’un Kıdemli Genel Müdürü Tod Bowman da süreci kendi perspektifinden değerlendirdi. “İçinde bulunduğumuz krize bir de Prime ürünlerinin teslimatında gecikmelerin eklenmesi bazı Amazon satıcılarının dönüşüm oranlarında düşüş görmemize neden oldu. Tüm bu süreç, kriz geçtikten sonra da kimi satıcıların alternatif satış yolları aramalarına sebep olabilir” dedi.

Bowman rakiplerinin sahip olduğu hacimlere bakıldığında ise Amazon’un alternatifinin yalnızca e-Bay olabileceğini vurguladı.

Tüm dünyada tüketici alışkanlıklarının önemli ölçülerde değiştiği pandemi sürecinde, e-ticarette Dünya devi şirketlerin rekabetlerinin de yeni bir boyut kazandığını söylememiz mümkün.

Kaynak: Adweek

İLGİLİ HABERLER