25 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Algida, yeni yıla 33 ödülle girdi
Haberler

Algida, yeni yıla 33 ödülle girdi

Marketing Türkiye
23 Ocak 2023
4 dk okuma

Kampanyaların doğru zamanda doğru mecrada yer alması elbette her marka için son derece önemli. Ancak söz konusu dondurma gibi sezonluk ürünler olunca zamanlama ekstra önem kazanıyor. 2022’de gerek geleneksel gerek sosyal medyanın gücünü kullanan Algida, sınırlı zamanda doğru tüketiciye ulaşabilmek için ortaya koyduğu stratejileri yıl içinde aldığı toplam 33 ödülle taçlandırdı. Unilever Ev İçi ve Açık Dondurma Kategorilerinden Sorumlu Pazarlama Direktörü Gül Lüş ve Unilever Ev Dışı Dondurma Kategorisinden Sorumlu Pazarlama Direktörü Özge Özmen Kireççi Sorumlu Pazarlama Direktörü Özge Özmen Kireççi ile Algida’nın ödüllerle geçen 2022’sini ve yeni yıl planlarını konuştuk…

Algida 2022 yılında ödüle doymadı… Toplamda 33 ödül almış olmak sizin için ne ifade ediyor?

Algida, yeni yıla 33 ödülle girdi
Unilever Ev İçi ve Açık Dondurma Kategorilerinden Sorumlu Pazarlama Direktörü
Gül Lüş

Gül Lüş: 2022 senesi Algida için çok gururlu, ödüllerle dolu bir yıl oldu. Tüketicilerimizle buluştuğumuz kampanyalarımızda oldukça başarılıydık. Bir diğer yandan genel anlamda, birçok konuda zorlu bir yılı daha geride bıraktık. Covid sonrası hayata adapte olduğumuz, zorlu dönemlerden geçtiğimiz bir senede, Algida çatısı altında farklı markamızla tüketicilerimize mutluluk dağıtmaya devam ettiğimiz bir sene oldu.

Her sene büyük merakla beklenen yeni ürünlerimizi, farklı ve güçlü reklam kampanyalarımızla tüketicilerimizle buluşturuyoruz. Bu kampanyaların stratejilerini, her bir markamıza özel kurguluyoruz, mecraları hedef kitlemize göre seçiyoruz. Tüketicimize karşı bizi görünür kılan bu kampanyalarımız için titizlikle yıl boyunca çalışıyoruz. Hem ajanslarımız hem bizim çokça vaktini, aklını ve kalbini koyduğu işlerimizin sektör tarafından da takdir görmesi bizi çok gururlandırıyor.

Farklı markalarımızla, farklı alanlarda ödüller almak ise yenilikleri takip ettiğimizin ve çağı yakaladığımızın bir simgesi olduğu için çok mutluyuz. Bu ödüller Algida olarak gelecek planlarımıza çok daha büyük heyecanlarla başlamamıza destek oldu, motivasyonumuzu artırdı.

Ödül skorlarına baktığımızda en çok hangi marka ve temanın ön plana çıktığını düşünüyorsunuz?

Algida, yeni yıla 33 ödülle girdi
Unilever Ev Dışı Dondurma Kategorisinden Sorumlu Pazarlama Direktörü
Özge Özmen Kireççi

Özge Özmen Kireççi: Bu sene açık hava çalışmalarımızın yanı sıra, hayatımıza son yıllarda dahil olan ve etkisinin oldukça büyük olduğunu gördüğümüz sosyal medya kullanımını markalarımızda aktif hale getirdik. Sosyal medya mecralarının dinamikliği ve çok büyük kitlelere ulaşması tüketicilerimizin hayat akışlarında onlarla birlikte olmamızı sağlıyor. Öte yandan sektörel anlamda ayrışmamızın ve beraberinde bu ödüllerin sahibi olmamızın en önemli etkeni tüketicilerimizle buluşmak diyebiliriz. Tüketicilerimiz hikâyenin bir parçası olduğu ve deneyim barındıran işleri sevdiğini biliyoruz.

Bu sene ödül sayısında ipi göğüsleyen Magnum oldu. Magnum ile Akaretler’de gerçekleştirdiğimiz projede binayı hem açık hava mecrasına çevirmemiz hem de içeride deneyim alanları sunmamız işte tam da bahsettiğimiz noktayı yakalıyor. “Hayata Mini Bir Haz Arası” projesiyle toplamda 21 ödül kazandık. Google ile geliştirdiğimiz bir diğer projede ise, baştan sona datadan beslenerek gerçek tüketici okazyonlarını doğru Magnum ürün ailesine bağlayan ve en sonunda da satışa döndüren bir tüketici yolculuğu yarattık. Google’ın kitle profil oluşturma aracı CODA ile Google’ın segmentlere özel içerikler üreten yapay zeka algoritması Director Mix’i Magnum ile Türkiye ve dünyada ilk kez bir projede buluşturmuş olduk. Magnum tüketicilerinin nasıl farklılaştıklarını analiz eden projeyle farklı yarışmalardan toplamda 7 ödül kazandık. Son olarak Magnum Gold ürünümüzle aldığımız Nielsen IQ Bases Top Breakthrough Innovations Ödülleriyle de Magnum’da toplam 29 ödüle ulaştık.

Cornetto’da TikTok için yarattığımız içerikler Cornetto tüketicisinin hedefine uygun dinamik, üretken ve eğlenceli olduğu için ödülle taktir edildiğini düşünüyoruz. Mutluluk yayma hedefiyle ilerlediğimiz çatı markamız Algida ise, “Algida her şeyi sevdirebilir” mottosuyla yola çıktı. “Ben Kalp XXX” kampanyasıyla tüketicilerimiz de kendi sevdiklerini paylaşmakta özgür hissettikleri için projenin bir parçası oldular. Ödül alan bu üç işimiz de aslında apayrı temalarda işler ama ortak noktalarına baktığımızda tüketicimizle sunduğumuz deneyimi işin kalbine koymanın bize bu ödülleri getirdiğini düşünüyoruz.

algida

Bir süredir sosyal medyanın trend belirleyicisi TikTok. Elbette markalar için de cazibe merkezi… Siz TikTok entegrasyonlarıyla 2 ödül almış bir marka olarak nasıl bir strateji izlediniz bu mecrada?

Özge Özmen Kireççi: TikTok hepimiz için yeni ve tam anlamıyla keşfedilmemiş bir mecra. Bu nedenle briefin oluşmasından yaratıcı süreçlerin tamamlanmasına, medya kurgusuna kadar mecrayla birlikte çalıştığımı kolektif bir süreç yürüttük ve bu başarıda süreci en başından beri birlikte yürütmemizin büyük bir önem taşıdığını düşünüyoruz.

Cornetto çok genç bir marka, biz de Cornetto markamızla gençlerin takip ettiği bütün mecralarda yer almayı önemsiyoruz. Aşk Ateşi kampanyamızda hem reklam filmimizde bir TikToker’a Yaren Alaca’ya yer verdik hem de lansmanımızda Aleyna Tilki konserimizi TikTok’ta canlı yayınladık. Markamızla, mecrayı birbirine homojen bir şekilde geçirmiş olduk. 10 yıldır yaz şarkısı yapan bir marka olarak TikTok sayesinde tüketicileri de bu şarkının ve dansının bir parçası haline getirdik.

Bu partnerlikten doğan sinerji ile doğru TikTok içerik üreticileriyle markamızı bir araya getirebildik ve içerik konusunda çok sınırlayıcı olmamamızda o sosyal medya mecrasının ruhuna uygun markalı içerikler çıkarmamızı sağladı. Bu da ana başarı noktası oldu diyebiliriz. Bu iş birliği sadece sektörün de ilgisini çekmedi. TikTok tarafından Turkey Best Case ve Global Inspiration Case’ı olarak da sunuldu.

Algida, yeni yıla 33 ödülle girdi

2023 yılı için belirlediğiniz iletişim stratejileriniz neler? Hangi mecraları daha yoğun kullanacaksınız?

Gül Lüş: Bilindiği üzere oldukça sezonsal bir sektör olan dondurma sektörü için sınırlı zamanda doğru tüketiciye ulaşabilmek çok önemli. Geleneksel medyanın gücünü 2023’te de kullanıp televizyon ve açık hava mecralarında olmaya devam edeceğiz. Bunun yanı sıra dijitalleşmenin her geçen yükselen ivmesi ve tüketicilerimizin deneyim beklentilerinizi göz önünde bulundurduğumuzda sosyal medya ve dijital dünyadaki varlığımızı artıracağız. 2023’te tüketicilerimizi heyecanlandıracak farklı ve ses getiren işler yapmayı hedefliyoruz.

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
5 Instagram’dan 8 yeni özellik
Instagram’dan 8 yeni özellik
Güncel Haberler
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LEGO üst düzey yöneticisi ve Danimarka Kraliyet ailesinin yakın dostu kayak kazasında öldü
Haberler
LEGO üst düzey yöneticisi ve Danimarka Kraliyet ailesinin yakın dostu kayak kazasında öldü
Sena Tufan
16 Nisan 2025
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
Haberler
Yeni nesil sekülerler: Seküler yaşayıp dindar ölmek!
İrem Alimoğlu
21 Mayıs 2025
Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Haberler
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.