ALFA Awards, yılın “Customer Brand”lerini seçti
Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğinde “Customer Brand”leri belirleyen ALFA Awards’un kazananları 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşen Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’nun ardından düzenlenen ödül töreniyle açıklandı. Törende 62 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar ödüllerine kavuştu…
2014 yılından beri “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın belirlendiği ALFA Awards’da “Customer Brand” seçilen markalar bir kez daha ödüllerine kavuştu. ALFA Awards’ta bu yıl müşterileriyle sağlıklı ve sürdürülebilir bir ilişki kuran markalar 60’ın üstünde kategoride yarıştı ve 16 Kasım’da Hilton İstanbul Bomonti’de düzenlenen törende kazananlar ödüllerine kavuştu. Akaryakıttan beyaz eşyaya, dijital yayın platformlarından e-ticaret sitelerine, fast food’dan giyim sektörüne kadar pek çok kategorinin “en”leri halk jürisi tarafından belirlendi…
ALFA Awards kazananları nasıl belirleniyor?
ALFA Awards’ta kazanlar AKADEMETRE’nin uluslararası standartlarla oluşturduğu kapsamlı ve özgün metodolojisiyle belirleniyor. Araştırma kapsamında Türkiye’de ±2,75 hata payına bağlı, rastlantısal olarak belirlenen 12 ilde bin 200 kişiyle yüz yüze görüşmeler gerçekleştirildi. 60’ın üstünde kategoride yapılan araştırmayla “Müşterilerin arzu boyutu” ile “Markayı deneyimleme istekleri”, “İletişim boyutu” ile “Markanın iletişim faaliyetlerinin niteliği” ve “İlişki boyutu” ile “Markanın tüketici nezdinde bilinirliği” gibi müşteride ilk izlenimi oluşturan satış öncesi ilişkiler değerlendirildi.
ALFA Awards 2023’ün kazananları
- Akaryakıt: Petrol Ofisi
- Atıştırmalık: ETİ
- Ayakkabı/Çanta/Deri Giyim: FLO
- Bankacılık: Halkbank
- Katılım Bankacılığı: Kuveyt Türk Katılım Bankası
- Kredi Kartı: Bankkart
- Bebek Bakım Ürünleri: Uni Baby
- Beyaz Eşya: Vestel
- Bilgisayar/Tablet/Laptop: Asus Türkiye
- Binek Otomotiv: Peugeot Türkiye
- Ticari Otomotiv: Anadolu Isuzu
- Bireysel Emeklilik: Anadolu Hayat Emeklilik
- Sigorta Şirketleri: Allianz Türkiye
- Çay: Lipton
- Dijital Yayın Platformları: Netflix Türkiye
- E-ticaret Siteleri: Trendyol
- Elektromarket: Teknosa
- Ev Tekstili: English Home
- Fast Food: Burger King
- Gayrimenkul: Sur Yapı
- GSM Operatörü/Telekomünikasyon: Turkcell
- Gıda: Nutella
- Giyim/Moda: LC Waikiki
- Güvenlik Sistemleri: Kale Alarm
- Havalimanları: İGA İstanbul Airport
- Hava Yolları: Türk Hava Yolları
- Isıtma: Bosch
- Soğutma: Daikin Türkiye
- İnternet Servis Sağlayıcıları: Türk Telekom
- Kafe: Kahve Dünyası
- Kargo: Yurtiçi Kargo
- Katılım Bankacılığı: Kuveyt Türk Katılım Bankası
- Kişisel Bakım: Dove Türkiye
- Kişisel Bakım/Kozmetik Mağazası: Gratis
- Kuruyemiş: Tadım
- Küçük Ev Aletleri: Arzum
- Mobilya: Enza Home
- Motosiklet: BMW Motorrad Türkiye
- Mücevherat: Atasay
- Özel Sağlık Kurumları: Medipol Sağlık Grubu
- Özel Temel Eğitim Kurumları: Bahçeşehir Koleji
- Vakıf Üniversiteleri: Koç Üniversitesi
- Sadakat Programları: Migros Money Club
- Süt ve Süt Ürünleri: İçim
- Televizyon: Samsung Türkiye
- Tur Operatörü: Setur
- Zincir Marketler: A101
- Züccaciye: Paşabahçe
- Ambalajda Müşteri Deneyimi: Yayla
- En İyi Çağrı Merkezi Deneyimi: Yapı Kredi
- Çalışan Memnuniyeti Deneyimi: Starbucks Türkiye
- Dijital Deneyim: Trendyol
- Deneyimde İnovasyon: Trendyol
- İletişimde Müşteri Deneyimi: Yemeksepeti
- Kampanya Deneyimi: Türk Telekom
- Kişiselleştirilmiş Müşteri Deneyimi: Getir
- Mağazacılık Deneyimi: Decathlon
- Mobil Kullanıcı Deneyimi: Google Maps
- Müşteri Deneyiminde Sürdürülebilirlik: Hepsiburada
- En İyi Sanal Asistan/Chatbot Deneyimi: Getir
- Satış/Hizmet Sonrası Deneyim: Arçelik
- Şikayet Yönetimi Deneyimi: Migros Türkiye