Albaraka Türk’ün “Değer Katan İkili”si hayatı kolaylaştırıyor
Son dönemde iletişim çalışmalarında atağa geçen Albaraka Türk, “Değer Katan İkili” adında esprili bir dille kurgulanan kampanya serisiyle tüketicinin karşısına çıkıyor. Markanın “değerlerimiz özümüz, onlardan taviz vermeyiz” fikrinden yola çıktığı kampanyanın detaylarını konuşmak için Albaraka Türk Kurumsal İletişim Müdürü Burak Yedek, Albaraka Türk Genel Müdür Yardımcısı Hasan Altundağ ve Puck Global Ajans Başkanı ve Executive Creative Direktörü Haluk Erkmen ile bir araya geldik.
Bankacılık sektörünün son dönemde tüketici eğilimleri nasıl şekilleniyor?
Hasan Altundağ: Son dönemde bankacılık sektöründe eğilim dijitale kaymış durumda. Y ve Z kuşağının özgürlüklerine olan düşkünlüklerinden dolayı parasal işlerinde de bağımsız hareket edebilme istekleri doğrultusunda, şubeye ihtiyaç duymaksızın, hemen hemen tüm işlemlerini mobil, internet bankacılığı ya da ATM aracılığıyla yapmayı tercih etmekte. Ayrıca kişiselleştirilmiş müşteri deneyimini sağlamak amacıyla bu kanallarda müşterilere özel çalışmalar yapılmaya başlandı. Yakın gelecekte kullanılacak olan robotlar sayesinde de geleneksel iletişim yöntemlerinden çıkılarak, şubeye gelen müşteriler ile sohbet tabanlı iletişimin yolunun açılacağını tahmin ediyoruz.
Pazardaki trendler neler? Banka olarak bu trendleri iletişim stratejilerinize nasıl yansıtacaksınız?
Hasan Altundağ: Yapay zeka ve makine öğreniminin, önümüzdeki dönemlerde her alanda daha aktif olarak kullanılmaya başlanacağına inanıyoruz. Şube sistemlerinde de köklü değişikliklere doğru yol alınıyor. İnsanlardan ziyade makine ve robotların kullanımıyla işlemlerin çok daha kısa sürede ve neredeyse sıfır hatayla yapılabilmesi söz konusu. Ancak teknolojinin getirdikleri teoride ve pratikte farklı sonuçlar doğurabiliyor. Gişelerde insan mı yoksa makine mi kullanılmasını tercih edersiniz? Yaptığımız kalitatif görüşmelerde, özellikle ülkemizde hala insanlarımızın temasa ve birebir ilişkiye önem verdiklerini, makinalar daha kısa sürede ve hatasız iş yapıyor olmalarına karşın, gişelerde canlı ve duygusal bir varlık olan insanı görmek istediklerini gözlemliyoruz. Bu seçim konusunda kuşaklar arasında farklılıklar oluyor bu da gişe görevlisi yerine makinelerin hayatımıza girişinin daha yavaş gerçekleşeceğini gösteriyor.
Teknolojiyle daha etkin kullanmaya başlanılan bir diğer kanal Mobil Şube. Albaraka Türk olarak temel stratejilerimizi dikkate alarak mobil şubemizi yeniledik ve müşterilerimizin kullanımına açtık. Yeni Mobil şubemizde QR kodu kullanılarak para çekme, yüz tanıma, hem yazma hem konuşma özellikli Türkçe asistan gibi özellikler mevcut. Ayrıca önceki şubemizde olmayan bireysel ve kurumsal kullanıcılarımız aynı anda iki fonksiyonu tek cihaz üzerinden gerçekleştirebilecekleri altyapıyı oluşturduk. Bu kullanım kolaylığı açısından müşterilerimiz için son derece olumlu karşılandı. Ciddi bir iletişim çalışması yürüttük, bu kapsamdaki çalışmalarımız hala devam etmekte. En önemli iletişim çalışmamız çekiliş kampanyamız oldu. Kampanyamız ilgi son derece yüksekti. Bu durum önümüzdeki süreç için bizi oldukça memnun etti. Sadece banka olarak değil; teknoloji konusundaki yenilikleri yansıtma, samimi ilişkiler kurma ve müşterilerimizin değerlerine önem veren bir yaklaşım sergileyerek müşterilerimizi memnun etmeye devam etme azmindeyiz.
Albaraka Türk olarak “Değer Katan İkili” adında yeni bir kampanya serisine başladınız. Kampanyanızın altında yatan içgörüler nelerdir?
Burak Yedek: Türkiye’nin ilk katılım bankasıyız. 2016 yılında büyük bir stratejik araştırma kapsamında iletişimde “değerlerimiz özümüz, onlardan taviz vermeyiz” fikrinden yola çıkan konseptimizi uygulamaya geçirdik. Buzdağının görünen yüzünde de “değerlerinize değer katıyoruz” sloganını kullanmaya başladık.
2018 yılının başından itibaren “Değer Katan İkili” uygulaması ile aynı konsepte devam ediyoruz. Yine, değer bozulmalarının hızlandığı günümüz dünyasında değerlerimizden vazgeçmeden, bankacılığın ve toplumun ihtiyaçlarının yeni koşullarına da hızla adapte olduğumuzu anlatıyoruz.
Bahsettiğimiz değerler hem manevi hem de maddi değerler. Bankacılık alanında da bizi biz yapan değerler… Değer Katan İkili’de hem değerlerine bağlılılığı hem de kuşaklar arası birlikteliği esprili bir dille vurguluyoruz.
Değer içgörüleri hem yapılan araştırmalardan hem de çalışanlarımızın fikirlerinden ortaya çıktı. Yetkin karakteri gelenekseli ve tecrübeyi temsil ederken Tezcan da adı gibi hızı, teknolojiyi ve dinamizmi temsil ediyor.
Bankamızda da birçok Yetkin ve Tezcan var aslında! Tüm dünyada ve çoğu sektörde dijital dönüşüm yaşanıyor. Biz de bu dönüşümün iletişimini konseptimize uygun bir şekilde Yetkin ve Tezcan karakterleriyle dikkat çekici bir şekilde veriyoruz. Söz konusu konsept de oldukça etkili olsa gerek çünkü kategoride rakiplerimiz bile bizi takip ederek “değerlerden” söz etmeye başladı.
Reklam yüzleri olarak Hakan Bilgin ve Serkan Şenalp’ı tercih etmenizdeki nedenler neler oldu? İlerleyen dönemde bu isimlerle nasıl bir iş birliği içinde olacaksınız?
Burak Yedek: Hakan Bilgin ve Serkan Şenalp’in halkımızın tüm kesimleri tarafından sevilmesi öncelikli tercih sebebimiz oldu. Ayrıca Hakan Bey’in tecrübesi, olgunluğu, Serkan Bey’in de enerjisi ve gençliği usta-çırak ilişkisi içinde geleneksel ve dijital bankacılık çözümlerimizi hikayeleştirmek istediğimiz değer katan ikili konseptimiz için çok uygun oldu. Değer Katan İkili’nin maceraları önümüzdeki sene de devam edecek. “Spoiler” vermeyelim şimdilik!
Bu kampanya Albaraka Türk’ün hangi özelliklerine odaklanıyor?
Burak Yedek: Müşterilerimize yansıyan boyutuyla dijital dönüşümü başarıyla gerçekleştirdiğimizi konseptle bağdaştırarak anlatıyoruz. Türkiye’deki ilk katılım bankası olarak bu kampanyada da değerlerinize değer katıyoruz demeye de devam ediyoruz. Yenilenen ve son teknoloji ile hazırlanan Albaraka Mobil uygulamamız birçok yeniliği de içinde barındırıyor. Bununla beraber Türkiye’de katılım bankacılığının öncüsü olmanın yanında teknolojiyi de yakından takip ettiğimizi, müşterilerimizin tüm ihtiyaçlarını çağın koşullarına en uygun ve hızlı şekilde çözümler sunduğumuzu belirtiyoruz. “Değerlerimizin Dijital Bankası Albaraka” yine bu kampanyada devereye soktuğumuz bir motto.
Pazarlama stratejinizi nasıl bir anlayışla şekillendiriyorsunuz? Önümüzdeki dönemlerde hangi alanlara yoğunlaşacaksınız?
Burak Yedek:Güçlü olduğumuz KOBİ, ticari, kurumsal bankacılık alanıyla beraber bireysel bankacılık alanına da yoğunlaşıyoruz. Bunun yanında hızla gelişen start-up dünyasıyla da yakın temas halindeyiz. Değer Katan İkili film serisinden görüleceği gibi inovasyon ve teknoloji bizim için çok önemli bir konu.
Son dönemde daha aktif bir iletişim sürecine girdiğini görüyoruz. Daha çok hangi mecraları kullanacaksınız?
Burak Yedek: Mecralarımızı çeşitlendirerek farklı kitlelere ulaşmaya çalışıyoruz. Tabii ki en çok kişiye ulaşma hedefimiz kapsamında televizyona ağırlık veriyoruz. Ancak radyo, sosyal medya, dijital mecralardaki kullanımlarımızı sürekli optimize ederek ve olabildiğince çeşitlendirerek devam ediyoruz. Bu arada dijital alanda TV kampanyasındaki Değer Katan İkili konseptine “karşı” yıkıcı (disruptive) diye tanımlayabileceğimiz bir alt kampanyamız da oldu. “Değer Katan İkili’nin Üçüncüsü” adını verdiğimiz bu alt kampanya da bir karakter TV’deki ünlülerimizi popülerlik açısından yenmeye çalışıp “Dijitalden” Türkiye’nin gündemine girmeyi zorluyor.
Markadan size nasıl bir brief geldi? Markanın hedefleri nelerdi?
Haluk Erkmen: Albaraka Türk, ülkemizde katılım bankacılığını başlatan ilk marka. Geleneksel olarak algılanan yapımızın yanı sıra, bankacılık alanında ilkleri başlatan bir yapımız da var. Türkiye’de ilk kez bireysel müşteri temsilcisi ile hizmet veren banka biziz. Kurulduğumuzdan bugüne kadar bizimle çalışan müşterilerimiz sıcak ve samimi ilişkimizi biliyor ve sırf bu nedenle şubemize geliyorlar. Dijital bankacılık alanında da atılım yaptığımız bir dönemdeyiz, haliyle gelenekselle, yeniyi bir arada anlatmaya ihtiyacımız vardı.
“Değer Katan İkili” fikri nasıl ortaya çıktı?
Haluk Erkmen: Katılım bankaları iletişimi alanında da mizahı ilk kullanan marka biziz sıcak, samimi ve esprili dünyamızı bankacılığın da geleceği olan dijital dünyaya taşımak için zıtların uyumunu anlatan bir yola gitme ihtiyacı duyduk. Değer katan ikili yolu aslında bu şekilde ortaya çıktı ve Albaraka’yla hız, aksiyon ve çözüm odaklılık alanlarında iyi örtüştüğünü düşünüyorum.
Bu kampanyayla ilgili olarak nasıl dönüşler aldınız?
Haluk Erkmen: Yapılan post test sonuçlarından aldığımız verilere göre dijitaldeki değişimimizi insanlara fark ettirmeyi başardık. Kısaca, değerlerimizi koruyarak dijital dönüşümümüzü gerçekleştirdiğimizi insanlara anlatabildiğimiz için mutluyum.