20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Akaryakıt Sektörünün En Beğenilen Markaları” belli oldu!
Haberler

“Akaryakıt Sektörünün En Beğenilen Markaları” belli oldu!

Marketing Türkiye
13 Temmuz 2015
2 dk okuma

Method Research Company tarafından “Method Trend” araştırma modeliyle akaryakıt sektörüne yönelik olarak gerçekleştirilen araştırmaya göre ilk akla gelen ve en beğenilen marka sıralamasında “Opet” rakiplerini geride bırakıyor. Araştırmaya göre eğitim düzeyi düşük olan kitle daha çok Shell markasını tercih ederken, eğitim düzeyi yüksek olan kitle ise tercihi Opet’ten yana yapıyor…

Otomobil satışlarının hızla artması akaryakıt sektörünü de ciddi oranda hareketlendirdi. Hızlı büyümesiyle Türk ekonomisindeki ağırlığını günbegün artıran akaryakıt piyasası yaklaşık 60 milyar TL’si vergi olmak üzere 112 milyar TL büyüklüğe ulaşmış durumda. Pasta büyürken akaryakıt sektöründeki markaların rekabeti de kızışıyor… Method Research Company tarafından 2001 yılından beri 33 ilde her 15 günde bir düzenli olarak bin kişiyle görüşülerek yapılan, tüketici tutumlarını ve davranışlarının izlendiği “Method Trend” araştırma modelinde bu defa akaryakıt sektörünün tüketici davranışları araştırıldı. İlk akla gelen ve en çok tercih edilen akaryakıt markalarını ortaya koyan araştırma akaryakıt satın alma alışkanlıklarına da ışık tutuyor.

İlk akla gelen ve en beğenilen marka “Opet”

“Akaryakıt Sektörünün En Beğenilen Markaları” belli oldu!

“Method Trend” araştırma sonuçlarına göre, “Akla Gelen Akaryakıt Markaları” sıralamasında Opet yüzde 51 ile en çok belirtilen marka olarak karşımıza çıkıyor. Onu yüzde 44 ile Petrol Ofisi ve Shell takip ediyor. Yaş gruplarına göre akla gelme oranları incelendiğinde; Opet ile Petrol Ofisi markalarının oranlarının ters olarak ilerlediği görülüyor. Petrol Ofisi’nin akla gelme oranı yaşla birlikte artarken Opet’in genç hedef kitlenin daha çok aklına gelen bir marka olduğu görülüyor. “Akla Gelme” oranlarında olduğu gibi, “Beğenilen Markalar” için de en çok belirtilen marka olarak yüzde 49 ile Opet ilk sırada yer alıyor. Onu sırasıyla yüzde 43’le Shell ve yüzde 39 ile Petrol Ofisi takip ediyor. Meslek gruplarına göre incelendiğinde ise Opet’in yüzde 67 ile en çok “Profesyoneller” tarafından beğenildiği, “Kurumsal Müşteriler”in en beğendikleri markanın ise yüzde 56 ile Shell olduğu görülüyor.

Araştırmanın ayrıntıları Marketing Türkiye Temmuz sayısında… 

 

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
5 OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Efsane reklamcı Piyush Pandey yaşamını yitirdi
Haberler
Efsane reklamcı Piyush Pandey yaşamını yitirdi
Sena Tufan
3 hafta önce
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Haberler
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Sena Tufan
4 hafta önce
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması'nda...
Haberler
Türk halkı parasını nasıl değerlendiriyor? Yanıt Türkiye’nin Tasarruf Eğilimleri Araştırması’nda…
Sena Tufan
13 Eylül 2025
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.