Üst düzey ajanslar yaklaşan resesyona nasıl hazırlanıyor?
Enflasyonun birçok pazarda rekor seviyeleri görmesiyle birlikte ajanslar da resesyon hazırlığı yapmaya başladı. En iyi reklam, medya ve iletişim ajansları, potansiyel olarak stresli geçecek bu dönem boyunca müşterilere nasıl rehberlik edilebileceğini, reklam alanlarına yönelik tavsiyelerini ve içgörülerini paylaşıyor.
Maliyet düşürme oyununa tekrar kapılmayın
Gary Vaynerchuk, VaynerMedia CEO’su
Resesyonun maliyetleri düşürmeyle değil verimliliği artırmakla aşılacağına inanıyorum. Başarılı olacak ajanslar yüksek kaliteli çıktılar sunarak müşterilerine en iyi değeri sağlayacak olan ajanslardır. Fortune 500 şirketlerinde fiyat lideri olmak için 13 yıl harcadık… Umarım daha çok ajans bizi takip eder ve büyüyebilirler.
Yeni gelir akışlarını besleyin
Audrey Melofchik, Wunderman Thompson Kuzey Amerika’nın CEO’su
Resesyon döneminde bazı alanlarda tüketici harcamalarının azalacağı açık. O sebeple markaların bu ortamda tüketicilere daha ucuza daha fazlasını sunmanın yollarını bulması gerekiyor. Ancak bu, inovasyonun durduğu anlamına gelmiyor.
Bu süreçte Web3, blockchain ve AI gibi yıkıcı teknolojiler, işletmeler için yeni gelir akışları yaratmaya devam edecek. Bu, güçlü uzmanlığa sahip olduğumuz ve karmaşıklığı azaltarak müşterilerimizin keşfetmesini kolaylaştırabileceğimiz bir alan.
Resesyonlarda insanlar harcamayı bırakmazlar!
Damaune Journey, global Chief Growth Officer at 72andSunny
Kendimizi, olası resesyonlar da dahil olmak üzere, her zaman bir sonraki adımın yaratacağı etkiyi düşünen iş ortakları olarak görüyoruz. Mevcut hazırlığımız, bu iniş çıkışları stratejik olarak müşterilerimizle birlikte yönetmek üzerine. Değişen bir ortamda akıcı içgörüler, yaratıcılık ve çevik işleyiş konusunda markaların başarıya ulaşmasına yardımcı olmak için şimdi her zamankinden daha tutkuluyuz. Resesyonda insanlar harcamayı bırakmazlar, sadece güvendikleri ve sevdikleri markalara daha fazla harcarlar.
Dijital dönüşüm çabalarını artırın
Teresa Barreira, Publicis Sapient’in Pazarlama Müdürü
Şirketler sadece ekonomik bir durgunluk olasılığıyla karşı karşıya değil. Bugün işletmelerin nasıl çalıştığını etkileyen dört güç var: değişen müşteri davranışları, Web3 ve metaverse gibi teknolojik gelişmeler, sosyal etki ve yeni iş modelleri.
Böyle kriz zamanlarında müşterilerin kâr marjlarını korumalarına veya tasarruf sağlamalarına yardımcı olmak için işletmelerini dijital hale getirmelerine destek oluyoruz.
Asla iyi bir krizin boşa gitmesine izin vermeyin
Nadia Tuma Weldon, McCann Worldgroup Truth Central’da Küresel Düşünce Liderliği Başkanı
Bir şirket olarak, iki buçuk yıl önce pandeminin başlangıcından bu yana kriz kültürünü inceliyoruz ve ülkelerin kriz ortamlarında nasıl ilerlediğini izlememize yardımcı olan tescilli bir kriz takip metodolojisi geliştirdik. Kriz haberleri manşetleri doldurmaya devam ederken, paraya ve harcamaya yönelik tutumları ölçmek küresel bir anket başlattık.
Ekonomik korkuların kültür üzerindeki etkisi büyüdükçe, markalar insanların yaşamlarında anlamlı bir rol oynamaya devam edebilir. Bir değer önerisine ve faydaya odaklanmak önemli olsa da, modern bir iş kurmanın temelini sürdürülebilirlik, eşitlik ve kapsayıcılık gibi kritik sütunların oluşturduğunu unutmamak gerekir. Ayrıca, ünlü atasözünün dediği gibi, “asla iyi bir krizin boşa gitmesine izin vermeyin”. İnsanların değişen ihtiyaçlarını yeni yollarla karşılamak için yaratıcılığı kullanın.