30 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
“Aile-dostu” markalar!
Haberler

“Aile-dostu” markalar!

Marketing Türkiye
5 Aralık 2015
3 dk okuma

Aile-dostu olmayı başarabilmiş markaların bakış açısını “farklı bir yaş grubunun ilgisini çekmek için yeni neler yapabiliriz” değil, “sunduğumuz hizmetin tüm yaş gruplarının ilgisini çekmesini nasıl sağlarız” oluşturuyor. Bu vizyonla yola çıkan markalar ürünleri ve tüketicileri arasında mükemmel bir sinerji yaratabiliyor. Aileden biri olarak görülmenin sırrı da işte burada yatıyor.

Yazar: Ali Gürak…

Biz pazarlamacı ve iletişimcilerin en önemli iş hedeflerinden biri her zaman için yeni müşteri kazanımı olmuştur. Markalarımızı beğenip tercih edecek ve sürekli kullanacak sadık bir müşteri kitlesi yaratmanın ne kadar zor, pahalı ve uzun zaman gerektiren bir süreç olduğunu hepimiz biliyoruz. Ana hedef kitlesi çocuklar olan markalar bu amaca ulaşmak için en az çocuklar kadar aileleri de göz önüne almak durumunda. İşte bunu başarabilen markalara günümüzde artık “family-friendly” yani “aile-dostu” markalar diyoruz.

Günümüzün insan odaklı pazarlama iletişimi anlayışında temel içgörülerden beslenerek insanların kalplerine hitap eden markaların her zaman bir adım önde olduğunu biliyoruz. Tüketicisiyle ortak bir değer, düşünce ve inanç paydasında buluşabilmiş, mesajlarını en içten şekilde tüketiciye geçirebilmiş olan markalar, insanlar tarafından bir markadan çok daha öte artık bir hizmet sağlayıcı olarak algılanıyor. Başarılı aile-dostu markaların en iyi yaptıkları şeylerden ilki bu: Tüketicileriyle çok sağlam bir ilişki kuruyor ve adeta ailenin bir ferdi haline geliyorlar. Ailenin tüm fertlerine en az onlar kadar önem verdiklerini hissettirebiliyor, sosyal sorumluluklarının bilincinde iletişim kuruyorlar.

İş ve özel hayat dengesinin önemi

Ailelerin bugünün modern ama bir o kadar da karmaşık hayatı içinde en önem verdikleri konulardan biri iş ve özel hayat dengesini kurabilmek. Ebeveynlerin en çok zorlandıkları bu alanın önemini iyi kavramalıyız. Tüm kaynaklarını, ürününü satmak dışında ailelerin beraber geçirebildikleri kısıtlı zamanı kaliteli hale getirecek araçlar ve hizmetler geliştirmeye adamış markaların daha çok tercih edildiğini görüyoruz. Örneğin ailece beraber yenen öğünlerin önemini vurgulayarak bu amaca hizmet eden ürünler ve servisler geliştiren yiyecek markaları rakiplerinden sıyrılıyor, aile bireylerinin iletişimi ve paylaşımını artırmaya yönelik teknoloji ürünleri geliştirenler bir adım öne çıkıyor.

Perakendede aile-dostu markalara ihtiyaç var

İngiltere’nin en büyük aile networklerinden biri olan Mumsnet’in geçen yıl yaptığı bir araştırmaya göre aile-dostu markaya en çok ihtiyaç duyulan kategori perakende. Gerek yiyecek gerekse yiyecek harici perakende kategorisinde duygusal tercih sebeplerini etkileyen en önemli faktör markaların sattığı ürünler ya da fiyatları değil ailelere yönelik sundukları deneyimin bütünü. İnsanlar, aile-dostu deneyim için daha fazla para vermeye razılar. Örneğin süpermarketlerin çalışma saatlerinin daha esnek olmasını bekliyor, fiziksel olarak çocuk alanı barındıran marketleri tercih ediyorlar. Sosyal sorumluluk projelerine imza atan, toplumdan aldığı kadar topluma hizmet etmeyi görev bilinci haline getirmiş markaları alkışlıyorlar. 

İstanbul Oyuncak Müzesi’ne bir de bu açıdan bakın

Aile-dostu olmayı sadece küçük yaştaki çocuklara odaklanıp ve sadece onları cezbedecek etkinlikler yaratılması gereken bir konsept olarak nitelendirmek pek anlamlı sayılmaz. Aile-dostu derken bunun çok daha ötesinde bir açılımdan bahsediyoruz aslında. Aile-dostu olmak demek 0’dan 100 yaşına kadar herkesi yakalayabilecek bir şeyler yaratmak demek, sadece çocuklara odaklanıp bilgi ve beklentiyi ona göre ayarlamak değil hizmeti genelleştirebilmek demek ki bu sayede herkes kendinden bir şeyler bulabilsin. Dünyada bunu fiziksel olarak başarabilmiş pek az marka var. Warwickshire İngiltere’deki Shakespeare Birthplace Trust, kendini eğitime adamış bir dernek. Shakespeare’nin
doğduğu yeri klasik ile modern dünyanın harika bir bileşkesi olarak tüm insanlığa armağan etmiş. Büyüklerin gezip okuyabileceği alanlar dışında çocukların da
eğlenebileceği farklı aktivitelerin olduğu alanları var. Yaşı fark etmeksizin herkese dost bir yerden bahsediyoruz, ülkemizde buna verebileceğimiz en iyi örneklerden biri hiç şüphesiz İstanbul Oyuncak Müzesi. Sadece çocukların değil her yaştan yetişkinin de ilgisini çekebilecek, hem öğreten
hem eğlendiren bazen gülümseten kimi zaman hüzünlendiren ama çok keyifli bir mekan.

Sinerjinin sırrı…

Aile-dostu olmayı başarabilmiş markaların bakış açısını “farklı bir yaş grubunun ilgisini çekmek için yeni neler yapabiliriz” değil, “sunduğumuz hizmetin tüm yaş gruplarının ilgisini çekmesini nasıl sağlarız” oluşturuyor. Bu vizyonla yola çıkan markalar ürünleri ve tüketicileri arasında mükemmel bir sinerji yaratabiliyor. Aileden biri olarak görülmenin sırrı da işte burada yatıyor.

 

1 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
2 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
3 Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
Amazon’un mısır tarlasındaki AI üssü 1 milyon hane kadar elektrik tüketecek!
4 Ünlüler sosyal medyada çaresiz: "Sussan olmuyor susmasan olmaz..."
Ünlüler sosyal medyada çaresiz: “Sussan olmuyor susmasan olmaz…”
5 Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Android kullanıcılarına kritik uyarı: Bankacılık uygulamaları tehlikede
Güncel Haberler
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
Çin'de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Çin’de yapay zeka yeşil sahaya indi: Robotlar 3’e 3 futbol maçı yaptı
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye'den çekildi
Japon bebek bezi markası GOO.N, ekonomik gerekçelerle Türkiye’den çekildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Haberler
Watsons Güzellik ve Kişisel Bakım Ödülleri, 11 yıldır tüketicide güven unsuru oluşturuyor!
Advertorial
1 hafta önce
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Haberler
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Sena Tufan
2 hafta önce
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (10-16 Mayıs)
Nafizcan Önder
16 Mayıs 2025
Sanatın dönüştürücü gücü, C Level Club sahnesindeydi
Haberler
Sanatın dönüştürücü gücü, C Level Club sahnesindeydi
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.