ABD – Çin geriliminin bedelini Huawei ödedi | Son 24 saatin gündemi
Elon Musk’tan insansı Tesla Bot’larla ilgili çarpıcı açıklama
Son zamanlarda teknoloji liderleri, birbiri ardına bilim kurgu filmlerinden fırlamış teknolojiler üzerinde çalışıyor. Öyle ki yalnızca birkaç yılda hayatlarımız yepyeni bir boyut kazanabilir gibi görünüyor.
Bu konuda adım atan kişilerden biri de tabii ki Elon Musk oldu. Tesla’nın CEO’su ağustos ayında “insansı robotları”nı tanıttı. Tesla Bot isimli bu robotların ev işleri konusunda insanlara yardım edeceği açıklanmıştı. Buraya kadar zaten heyecan verici olan konuya Musk geçtiğimiz günlerde yeni bir ekleme daha yaptı. Elon Musk, Lex Fridman’ın podcastine katılarak Tesla Bot’un kendi kişiliğini geliştirebileceğini açıkladı. Robotun ana amacının yine de çalışmak olduğunu da eklemeyi de ihmal etmeyen Musk, Tesla Bot’ların insanlar için çok iyi bir arkadaş olabileceğini de ifade etti.
ABD – Çin geriliminin bedelini Huawei ödedi
ABD ile Çin arasındaki gerilimin en olumsuz etkilediği şirketlerden biri şüphesiz Huawei oldu. ABD Hükümeti’nin Çinli teknoloji devini kara listeye almasının ardından Google, Huawei ile arasındaki bağları kopardı. Söz konusu karardan sonra Huawei’nin tanıttığı yeni telefonlarda ve tabletlerde, Play Store için gerekli Google Mobil Servisleri yer almadı.
Çip kısıtlamasına kadar genişleyen ambargolara cevap olarak kendi işletim sistemini geliştiren Huawei, HarmonyOS ile yoluna devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde 200 milyon kullanıcı sayısını aşan HarmonyOS sistemli mobil cihazlarda Petal Harita, Petal Mail gibi Google’a alternatif hizmetler de yer alıyor. Ancak tüm bu çabalara rağmen şirket gelirlerini artıramadı.
Çinli teknoloji devi, 2020 yılında toplam 891 milyar Yuan (yaklaşık 150 milyar dolar) gelir elde etmişti. Yıldan yıla yüzde 28,9’luk bir kayıp yaşayan Huawei, 2021’in dördüncü çeyreğinde ise yüzde 19 düşüşle 178 milyar Yuan (yaklaşık 30 milyar dolar) kazandı.
Trendyol’un Instagram kanalında mini dizi başlıyor
Trendyol, sevilen BKM oyuncuları Alper Kul ve Aylin Kontente Kul’un başrollerinde yer aldığı mini diziyi Instagram hesabı üzerinden yayınlayacak. Çiftin yaşamlarından eğlenceli kesitler sunan dizi bu akşam Trendyol Instagram hesabı üzerinden izleyicilerle buluşuyor.
Türkiye’nin lider, dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, yenilikçi projelerine bir yenisini daha ekledi. Trendyol, sevilen oyuncular Alper Kul ve Aylin Kontente Kul’un başrollerinde yer aldığı mini diziyi Instagram hesabı üzerinden takipçileri ve Kul çiftinin hayranlarıyla buluşturacak. Dizinin ilk bölümü bu akşam Trendyol’un Instagram hesabında yayınlanacak.
Mini dizi sanat dünyasının örnek çiftlerinden olan Alper Kul ve Aylin Kontente Kul’un gündelik yaşamlarından eğlenceli kesitler sunacak. Dizi her hafta @trendyolcom Instagram hesabından yayınlanacak.
2021 yılının kozmetik trendleri: Hangi üründe hangi marka öne çıkıyor?
Hepsiburada, 2021’e veda etmeye hazırlandığımız şu günlerde, 2021’in en çok talep gören kozmetik ürünlerini paylaştı. Verilere göre, kozmetik ürünlerinde geçtiğimiz yılın en gözde ürünü olarak “ayak maskeleri” öne çıktı. Hepsiburada’dan adet bazında yılın en çok satın alınan kozmetik ürünü, Mjcare ayak maskesi oldu. Bu ürünü, yine adet bazında en çok satın alınan La Roche-Posay Effaclar Jel ve La Roche-Posay güneş kremi takip etti.
Hepsiburada, 2021’in “en trend” kozmetik ürünlerini de paylaştı. Geçtiğimiz yılın Hepsiburada üzerinden satın alınan en trend kozmetik ürünü olarak makyaj grubunda lansman ürünü de olan Maybelline New York Lash Sensational Sky High Maskara öne çıkarken, yeni ürünler içinde ise Jowe Cosmetic Kaş Şekillendirici Wax Kaş ürünü de listenin yıldızları arasına katıldı.
Kozmetik alanında bir diğer gözde ürün grubu olan cilt bakımında ise, “yüz temizleme cihazları” en çok satılanlar arasında dikkat çekti. Polosmart PSC06 Vakumlu Siyah Nokta Temizleyici, Hepsiburada üzerinden bu grupta 2021’in en çok satılan ürünü olarak ilk sırada yer aldı.
Hepsiburada’dan bu yıl içinde en çok satılan kozmetik ürünleri arasında önemli yer tutan parfüm grubunda ise, tüketicilerin bu kategorinin “efsanevi klasiklerinden” vazgeçemedikleri görüldü. Parfüm özelinde 2021 yılında Hepsiburada’dan en çok alınan parfümler, Calvin Klein, Versace ve Burbery’nin parfümleri oldu. Parfümde ‘en çok satın alınan’larda birinci Calvin Klein’ın “Euphoria EDP 100 ml Kadın Parfümü” olurken, bu parfümü sırasıyla Versace’nin “Eros Edt 100 Ml Erkek Parfümü”.
Disney+ Türkiye’de yayına başlıyor
Çevrim içi video platformu Disney+ Türkiye’de faaliyete geçmek için adım atarak RTÜK’ten yayın lisansını aldı. Yakın zamanda Türkiye’de faaliyetlerini başlatması beklenen Disney+’ın yayın hayatına ne zaman geçeceği ve abonelik ücreti gibi konular henüz resmi olarak açıklanmadı.
Netflix’in ardından 2019 sonlarında yayın hayatına başlayan Disney+ içerikleriyle hepimizi bir hayli heyecanlandırsa da bir türlü Türkiye’de hizmete açılmamıştı. Nihayet geçtiğimiz aylarda Türkiye içerisinde işe alımlar yapmaya başladığını duyduğumuz şirket, ülkemizdeki faaliyetleri için önemli bir adım attı. Disney, RTÜK’ten “internet üzerinden isteğe bağlı yayıncılık” lisansını almayı başardı. Şu an için yayın hayatına ne zaman başlanacağı ya da fiyatın ne kadar olacağıyla ilgili bir bilgi henüz paylaşılmadı.
Rakipleriyle benzer şekilde çalışan Disney+’ı mobil ve diğer akıllı cihazlardan kullanmak mümkün olacak. Ayrıca PlayStation 3-4-5, Xbox 360, Wii ve Wii U cihazlarda da Disney+ erişimi bulunuyor.
Dün neler konuşuldu? (Twitter Trending Topics)
1 | Özgür Özel |
2 | Murat Ongun |
3 | Türk Edebiyatı |
4 | Orta Çağ |
5 | Ahmet Hakan |
6 | #İyikiDoğdunFırat |
7 | Survivor Semih |
8 | Kur’an |
9 | Nedim Şener |
10 | Pasta |
Dünün en çok arananları neler oldu? (Google Trends)
1 | Nureddin Nebati |
2 | Yılbaşı |
3 | Yeni yıl mesajları |
4 | Manchester City |
5 | Alp Akar |
6 | Yeni Malatya Bandırmaspor |
7 | 31 Aralık YARIM GÜN MÜ |
8 | Bursaspor |
9 | Malatyaspor |
10 | Manchester United – Burnley |