19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
AB, telefonlara etiket zorunluluğu getiriyor
Haberler

AB, telefonlara etiket zorunluluğu getiriyor

İrem Alimoğlu
4 hafta önce
2 dk okuma

Avrupa Birliği (AB) akıllı telefon ve tabletler için enerji verimliliği ile pil performansını gösteren yeni bir etiket sistemini devreye alıyor. Bu yeni uygulama kapsamında, AB pazarında satılacak tüm telefon ve tabletlerin ambalajlarında standartlaştırılmış enerji etiketleri yer alacak. Hemen her akıllı cihaz modelini kapsayan sistem, yalnızca katlanabilir ekranlı modelleri ve 2025’ten önce piyasaya sürülmüş ürünleri bu kapsamın dışında tutuyor.

Avrupa Komisyonu’nun 2030 yılına kadar enerji verimliliğini artırma ve karbon emisyonlarını düşürme stratejisinin parçası olan bu hamle, uzun zamandır beyaz eşya ve ev aletlerinde gördüğümüz enerji etiketlerini mobil cihazlara taşıyor. 20 Haziran 2025’ten itibaren AB pazarında satılacak akıllı telefon ve tabletlerde zorunlu hale gelecek sistem, beş temel kritere odaklanıyor.

Yeni düzenlemeye göre, üreticilerin cihazları darbelere, toz ve suya karşı dayanıklı hale getirmesi zorunlu olacak. Belki de en çarpıcı standart ise batarya ömrü ile ilgili: Bataryalar, en az 800 tam dolum-boşaltım döngüsü sonunda dahi orijinal kapasitelerinin yüzde 80’ini korumak zorunda.

Tamir edilebilirlik de AB’nin öncelikli konuları arasında. Üreticiler, ürün satıştan kalktıktan sonra 7 yıl boyunca yedek parça sağlamaya devam etmek ve bu parçaları 5 ila 10 iş günü içinde temin edebilmek zorunda olacak. Ayrıca cihazların, satış sona erdikten sonra en az 5 yıl boyunca yazılım güncellemeleri alması gerekecek.

Şeffaf tüketici bilgilendirmesi

EPREL (Avrupa Ürün Veritabanı) üzerinden sağlanacak etiketler, yedi farklı kriteri gösterecek. Pil ömrü, dayanıklılık, yazılım desteği süresi ve tamir edilebilirlik gibi bilgiler kutu üzerinde açık şekilde belirtilecek. Bu sayede tüketiciler, satın alma kararlarını daha bilinçli verebilecek.

Bu düzenleme her ne kadar AB sınırları içinde geçerli olsa da, Apple, Samsung ve Xiaomi gibi küresel üreticilerin üretim hatlarını iki farklı standarda göre ayarlamak yerine, küresel pazarda AB standartlarını benimsemesi bekleniyor. Bu da dünyanın geri kalanındaki tüketicilere de fayda sağlayabilir.

Yeni standartlar, markaların pazarlama stratejilerini de etkileyecek. Artık “su geçirmez” veya “uzun pil ömrü” gibi muğlak ifadeler yerine, ölçülebilir ve karşılaştırılabilir verilerle desteklenmiş iddiaların ön plana çıkması bekleniyor.

Sürdürülebilirlik ve tüketici hakları odaklı bu düzenleme, önümüzdeki yıllarda diğer elektronik cihaz kategorilerine de genişletilme potansiyeli taşıyor. Bu gelişme, sadece tüketiciler için değil, çevre için de olumlu bir adım olarak değerlendiriliyor.

Kaynak: Donanım Haber

Reklam Kurulu’ndan New Balance, Camper ve Vans’a “domuz derisi” cezası

featured Telefon
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları (22 Mart - 4 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (22 Mart – 4 Nisan)
Nafizcan Önder
4 Nisan 2025
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Haberler
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Ali SAYDAM
1 hafta önce
Avrupa'nın en büyük kariyer fuarı Kocaeli’de kapılarını açıyor
Haberler
Avrupa’nın en büyük kariyer fuarı Kocaeli’de kapılarını açıyor
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (11-17 Nisan)
Sena Tufan
17 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.