24 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
A.L.F.A Markalar görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu
Haberler

A.L.F.A Markalar görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu

Marketing Türkiye
18 Mayıs 2017
3 dk okuma

“Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar”ın yarıştığı A.L.F.A. Awards’ta kazananlar 17 Mayıs Çarşamba günü, Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’nin hemen ardından Kemer Country Club’da gerçekleştirilen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu. Araştırma metodolojisi ve saha çalışması 64 bin kullanıcısı bulunan “Türkiye’nin Sesi Paneli” üzerinden Xsights Araştırma ve Danışmanlık tarafından gerçekleştirilen A.L.F.A Awards’ta, 26 kategoride deneyimi en iyi yaşatan markalar belirlendi.

2015 yılından beri en iyi müşteri deneyimini yaşa­tan markaların ödüllendi­rildiği A.L.F.A. Awards’un üçüncüsü bu yıl 17 Mayıs Çarşamba günü Kemer Country Club’da Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’nun hemen ardından gerçekleştirildi. Türkiye temsili 12 ilde bin 200 kişiyle gerçekleştirilen A.L.F.A. Müşteri Deneyimi Endeksi araştırmasının sonuçla­rına göre verilen ödüllerde bu yıl 26 kategoride en iyiler ödüllerine kavuştu. Xsi­ghts Araştırma ve Danışmanlık tarafından 64 bin kullanıcısı bulunan “Türkiye’nin Sesi Paneli” üzerinden online yöntem­le 24 Nisan – 2 Mayıs 2017 tarihleri ara­sında gerçekleştirilen araştırmada sadece araştırma kapsamında yer alan sektör ve markaların kullanıcıları yer aldı. Araştırma kapsamında fark­lı sektörlerde faaliyet gösteren çeşitli firmaların performansları gözlemlenerek, sektörler arası farklılıklar tespit edildi ve en sağlıklı sonuçlara ulaşılması sağlandı.

2018 yılından itibaren A.L.F.A. Awards için yapılan ölçümleler tüm yıla dağılacaklar ve araştırmaya üye olan markalar arasında gerçekleştirilecek. Bunun dışında müşteri deneyimiyle ilgili kategorilerde proje bazlı yarışmayı da kapsayacak olan A.L.F.A. Awards bir de jüri değerlendirmesini kapsayacak şekilde genişleyecek.

A.L.F.A. “Satalım, sonrası tufan” mantığını ortadan kaldırıyor
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni ve MMI Türkiye Başkanı Günseli Özen A.L.F.A. Awards ile ilgili yaptığı açıklamada şunları söyledi: “A.L.F.A. ödülüne layık görülen herkesi işini iyi yaptığı için alkışlıyorum. Bildiğiniz üzere A.L.F.A. bir akronim. Actionable, Leader, Fast ve Ambitious’un ilk harflerinden oluşuyor. A.L.F.A. kendi başına çok güçlü bir tanım. Güçle, liderlikle tanımlanan bir kavram ama içini dolduran kavramlar da en az onun kadar önemli. A.L.F.A. çok değerli bir ödül. Çünkü bu sadece ürünü satmak değil, sattıktan sonra da o hizmeti sürdürülebilir kılmak ve sonuçlarını çok uzun yıllar almakla da ilgili. Geçmişteki ‘Satalım, sonrası tufan’ mantığını ortadan kaldırıyor.”

İyi deneyim sadakati, sadakat kârlılığı artırıyor
Xsi­ghts Araştırma ve Danışmanlık Genel Müdürü Çiğdem Penn ise “Müşteri deneyimi alanında yaptığımız çalışmalar bize gösteriyor ki; müşterileri fanatik taraftarlara çevirmek mümkün ama kolay değil! Müşteriden taraftara giden bu yolda öncelik ise müşteri deneyimine ‘bütünsel’ yaklaşmaktan geçiyor” dedi.  Öte yandan rekabetin yüksek olduğu sektörlerde müşteriyi merkeze koymanın da tek başına yeterli olmadığını kaydeden Penn, müşterileri tanımanın, onlara kendini sevdirmenin ve daha da önemlisi rakip markalardan hep daha hızlı olmanın oyunun temel kuralı olduğunu belirterek başarılı oyuncuları yüksek ciroların, kârlılığın, müşteri sadakatinin ve A.L.F.A gibi ödüllerin beklediğini ifade etti. Penn sözlerini söyle sürdürdü: “Türkiye’de müşteri deneyimi konusunun ülkemizde gelişmesine destek veren Marketing Türkiye’ye ve müşterilerine unutulmayacak deneyimler yaşatmak için kendilerini sürekli geliştiren A.L.F.A ödülü sahibi markaları tebrik eder, müşteri deneyimi konusunda çıktıkları bu yolculukta başarılar dileriz.”

A.L.F.A. Awards 2017’nin kazananları:
Akaryakıt Sektörü: Shell
Bankacılık Sektörü: Akbank
Departman Mağazacılığı Sektörü: Boyner
Dijital Platform Sektörü: Tivibu
Emeklilik Sektörü: Ziraat Emeklilik
Fast Food Sektörü: Burger King
Isıtma & Soğutma Sektörü: Buderus
İletişim Sektörü: Türk Telekom
Katılım Bankacılığı Sektörü: Kuveyt Türk
Küçük Ev Aletleri Sektörü: Siemens
Mobilya Sektörü: Doğtaş
Online Perakende Sektörü: Hepsiburada.com
Otomobil Sektörü: Mini Cooper
Renkli Kozmetik Sektörü: Pastel
Servis Sağlayıcısı Sektörü: TurkNet
Sigorta Sektörü: Zurich Sigorta
Tekno Market Sektörü: MediaMarkt
Zincir Market Sektörü: Migros
Alkolsüz & Gazsız İçecek Kategorisi: Çaykur
Cips Kategorisi: Pringles
Çay Kategorisi: Çaykur
Dondurma Kategorisi: Algida
Kek Kategorisi: ETİ
Sakız & Şekerleme Kategorisi: Ülker
Süt ve Süt Ürünleri Kategorisi: Muratbey
Yüzey Temizleyici Kategorisi: SC Johnson

1 Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
2 Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
3 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
4 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
5 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
İş dünyasında haftanın atamaları (18-24 Ekim)
Fransa’da TotalEnergies’e "greenwashing" cezası
Fransa’da TotalEnergies’e “greenwashing” cezası
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Barilla’dan Dünya Lazanya Günü’ne “Al Dente” kutlama
Haberler
Barilla’dan Dünya Lazanya Günü’ne “Al Dente” kutlama
İrem Alimoğlu
11 Ağustos 2025
Türkiye'deki Suriyelilerin yüzde 48'i kendini toplumun bir parçası olarak görüyor...
Haberler
Türkiye’deki Suriyelilerin yüzde 48’i kendini toplumun bir parçası olarak görüyor…
Marketing Türkiye
9 Eylül 2025
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Haberler
Veriden stratejiye: Adjust ile mobil pazarlamanın yeni gerçekliği
Advertorial
4 hafta önce
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Haberler
Bersay İletişim Danışmanlığı’nda yeni dönem: CEO koltuğuna Dr. Muhammed Attila Sevim geçti
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.