2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
inovasyon kriz sorun engel çözüm
Haberler

A-B-C-D olduğumuza kim, nasıl karar veriyor?

Marketing Türkiye
4 Ekim 2020
2 dk okuma

İşin kolayı toptancılık yapmak; belirleriz kriterleri, birbirine uyanları toplarız aynı havuzun içinde! Oysaki hepimiz özgün ve biricik olduğumuzu biliyoruz. Peki, düzen ne diyor? Birbirine benzeyenleri bir torbanın içine atmak için epey uğraşıyor ve zaten mesajlarıyla da dayatı­yor. Herkese jenerik iletişim yapıyor.

Türkiye Araştırmaları Derneği TÜAD da tüm segmentleri belirlerken işi iki soruya indir­gemiş; eğitim seviyeniz ve yaptığınız iş. Bu arada evin geçimini kim sağlıyorsa onun mesleği kayıtlara geçiyor. Siz bir şirkette makam sahibi olsanız bile baba ya da anneniz ne iş yapıyorsa segmentiniz onun uygun görüldüğü yer oluyor. Unutmadan söyleyelim, yapageldiğiniz işten kazancınızın ne olduğu da dikkate alınmıyor.

Toplumun yüzde 50’den fazlasını (yüzde 50’den fazla ama ne kadar fazla, araştırma şirketine göre değişiyor) oluşturan sosyoekonomik segment C ülkedeki her türlü üretimi, üretilenin kalitesini ve beklentileri belirliyor. Ayrıca tutum ve davranışlarıyla toplumun düzeyini de belirliyor. Televizyon reyting sistemi bile C’lerin beğeni standardına göre üretim veriyor. İster somut bir mal olsun ister entelektüel bir çıktı, ürünün kaderini C’lerin beğenisi belirliyor. İşte bu nedenledir ki, po­litikacılardan keyfe keder bir ürüne kadar C’ler herkesin baş tacı.

Peki, orta direk, orta sınıf dediğimiz C’ler kimler?

Öyle C diyerek geçemiyorsunuz. Bu kadar bü­yük bir grubu aynı kriterler altında toplamak mümkün değil. Zaten sıkıntı da buradan doğuyor. C1’leri motive edecek argümanlarla C2’yi hare­kete geçirecek olanlar çok farklı. Ancak en temel motivasyonları fayda odaklı olmaları. Fayda dediğiniz de ürünün fiyatı!

Toplumun barometresi “Orta direk cengaverleri” anlamaya çalışırken fark­lı açılardan bakılmalı dedik ve aklımızı açan çok değerli altı araştırmacıya kendi uzmanlıkları penceresinden C’leri anlatmasını istedik. Sia Insight Kurucu Genel Müdürü Hüseyin Tapınç, XSIGHTS Ge­nel Müdürü Çiğdem Penn, Futurebright Kurucu Ortağı Akan Abdula, Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik, DORinsight Genel Müdürü Pınar Köseoğ­lu ve Areda Araştırma Eğitim Danışmanlık Genel Müdürü Yusuf Akın’dan görüşlerini aldık:

Türkiye’nin Barometresi C’ler, Marketing Türkiye Ekim sayısında!

Insıghts
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
5 YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Güncel Haberler
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
Haberler
OpenAI, 1 trilyon dolarlık halka arz için düğmeye bastı
İrem Alimoğlu
3 gün önce
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Haberler
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Üstad yine durmamış
Haberler
Üstad yine durmamış
Ali SAYDAM
14 Eylül 2025
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Haberler
Yerel basın eriyor: 13 yılda 349 gazete kapandı!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.