15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
inovasyon kriz sorun engel çözüm
Haberler

A-B-C-D olduğumuza kim, nasıl karar veriyor?

Marketing Türkiye
4 Ekim 2020
2 dk okuma

İşin kolayı toptancılık yapmak; belirleriz kriterleri, birbirine uyanları toplarız aynı havuzun içinde! Oysaki hepimiz özgün ve biricik olduğumuzu biliyoruz. Peki, düzen ne diyor? Birbirine benzeyenleri bir torbanın içine atmak için epey uğraşıyor ve zaten mesajlarıyla da dayatı­yor. Herkese jenerik iletişim yapıyor.

Türkiye Araştırmaları Derneği TÜAD da tüm segmentleri belirlerken işi iki soruya indir­gemiş; eğitim seviyeniz ve yaptığınız iş. Bu arada evin geçimini kim sağlıyorsa onun mesleği kayıtlara geçiyor. Siz bir şirkette makam sahibi olsanız bile baba ya da anneniz ne iş yapıyorsa segmentiniz onun uygun görüldüğü yer oluyor. Unutmadan söyleyelim, yapageldiğiniz işten kazancınızın ne olduğu da dikkate alınmıyor.

Toplumun yüzde 50’den fazlasını (yüzde 50’den fazla ama ne kadar fazla, araştırma şirketine göre değişiyor) oluşturan sosyoekonomik segment C ülkedeki her türlü üretimi, üretilenin kalitesini ve beklentileri belirliyor. Ayrıca tutum ve davranışlarıyla toplumun düzeyini de belirliyor. Televizyon reyting sistemi bile C’lerin beğeni standardına göre üretim veriyor. İster somut bir mal olsun ister entelektüel bir çıktı, ürünün kaderini C’lerin beğenisi belirliyor. İşte bu nedenledir ki, po­litikacılardan keyfe keder bir ürüne kadar C’ler herkesin baş tacı.

Peki, orta direk, orta sınıf dediğimiz C’ler kimler?

Öyle C diyerek geçemiyorsunuz. Bu kadar bü­yük bir grubu aynı kriterler altında toplamak mümkün değil. Zaten sıkıntı da buradan doğuyor. C1’leri motive edecek argümanlarla C2’yi hare­kete geçirecek olanlar çok farklı. Ancak en temel motivasyonları fayda odaklı olmaları. Fayda dediğiniz de ürünün fiyatı!

Toplumun barometresi “Orta direk cengaverleri” anlamaya çalışırken fark­lı açılardan bakılmalı dedik ve aklımızı açan çok değerli altı araştırmacıya kendi uzmanlıkları penceresinden C’leri anlatmasını istedik. Sia Insight Kurucu Genel Müdürü Hüseyin Tapınç, XSIGHTS Ge­nel Müdürü Çiğdem Penn, Futurebright Kurucu Ortağı Akan Abdula, Ipsos Türkiye CEO’su Sidar Gedik, DORinsight Genel Müdürü Pınar Köseoğ­lu ve Areda Araştırma Eğitim Danışmanlık Genel Müdürü Yusuf Akın’dan görüşlerini aldık:

Türkiye’nin Barometresi C’ler, Marketing Türkiye Ekim sayısında!

Insıghts
1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul'da kapılarını açtı
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul’da kapılarını açtı
CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
Haberler
Samsung ve Nvidia’dan yapay zekada stratejik ortaklık
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Haberler
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Haberler
Halk kütüphaneleri sessiz sedasız geri döndü!
Sena Tufan
8 Kasım 2025
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Haberler
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Nafizcan Önder
14 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.