70 kuaför birleşti, hibrid bir deneyim modeli yarattı!

Kozmetik satışları rekor üstüne rekor kırarken ne yazık ki süreçten en çok olumsuz etkilenenler kuaförler oldu. Oysaki saç-baş ürünleri kendi çözümünü arayan kadınlar için ürün yetiştiremezken boyadan bakıma, kesimden maniküre kadar “How to?” videoları milyonlarca kez izlendi. Elbette üreticileri de inovasyon şampiyonu oldular. Sıkı sıkıya denetlenen kuaförlere gelince onlara hala pek göz açtırmıyor kurallar. Hal böyle olunca meslek erbapları da birleşerek farklı çıkışlar aramaya başladı.

Erkan Güzel’i e-kolay genel müdürlüğü döneminden beri tanırım. Dandy Sakız&Şekerleme, Yaşar Holding, Tuborg-Carlsberg ve Doğan Online bünyesinde pazarlama odaklı şekillenen kariyerinin ardından iş hayatına bir girişimci olarak devam etme kararı almıştı. Üretimini de kendisinin yaptığı Ventoso Kişisel Bakım Ürünleri ile profesyonel alanda epey yol aldı. Şimdilerde pandemiden en çok etkilenen kuaförler için yeni bir girişimin heyecanını yaşıyor. kuaforumden.com ile o da özgün bir modelle e-ticaretin nimetlerini sektörüne taşıyor.

Bir güç birliği modeli kuaforumden.com. Hibrid bir pazar yeri olarak 11 farklı marka ve 600’e yakın ürün çeşidini barındırıyor ama işin püf noktası 70’e yakın kuaför hissedarı var.

Peki, model nasıl işliyor? Etki alanı yüksek kuaförler ve onların kuaför salonları aracılığıyla kurulan ekosistemin dijital tarafı online’dan sipariş; ama uygulama için fiziksel hizmet alıyorsunuz, hem de avantajlarıyla.

Salonlarda kuaförlerin kullandığı, önerdiği saç bakım ürünlerine yer veren ve bunu kuaförlük hizmetiyle de birleştiren kuaforumden.com tüketicilere, yapacakları alışveriş karşılığında ekosistemde yer alan kuaför salonlarından fön servisi, saç kesimi, saç bakımı, manikür gibi kadınlar için yaşamsal hizmetleri hediye olarak sunuyor.

Erkan Güzel bu özgün pazaryeri için, “Gaziantep’ten Samsun’a, Alanya’dan İzmir’e pek çok farklı şehirdeki vizyoner kuaförler bu oluşum içerisinde şirket hissedarı olarak yer alıyor ve her biri sosyal medyada yaratığı gücü birleştirerek e-ticarete kaybettikleri pazarı geri almayı hedefliyor. Kuaförümden Profesyonel Kozmetik Ürünleri Satış ve Pazarlama A.Ş ortaklarının yüzde 80’i kuaförlerden oluşuyor.” diyor.

Sorunu gördü çünkü sektörün yayıncısıydı

AIPP Uluslararası Kuaförlük Yayınları Derneği-Paris Yönetim Kurulu Üyesi olan Erkan Güzel, kuaförleri ve mesleğin zorluklarını genel yayın yönetmeni olduğu sektörel yayın Estetica’dan iyi biliyor. Güzel, kuaför salonlarını hem markaların ürün satışını yapan bayiler hem de ürünlerin deneyim alanı olarak konumluyor.

Türkiye’de tahminen 30 bin kuaför salonu ve 100 bin meslek erbabı bulunuyor. Kuaför salonları sadece kesim-boya gibi hizmetlerin alındığı yerler değil aslında; aynı zamanda pek çok deneyimin yaşandığı mekanlar olma özelliğini de taşıyor. Pek çok uluslararası markaya ev sahipliği yaparak bu markaların deneyim merkezi görevini de yerine getiriyor.

Kuaförler teknik olarak ihtiyaçları olan ürünleri satın alıp kullanmanın yanı sıra bu ürünlerin uygulamasını yaparak ürünün/markanın deneyimini de tüketiciye yaşatıyor. Bu deneyimler kuaför salonlarında satışa sunulan ev kullanım versiyonlarının satışıyla bir alışverişe de dönüşüyor.

Bu o kadar önemli bir deneyim ki kimi markalar teknik ürünlerini kuaförlere ücretsiz olarak sunabiliyor. Nitekim yaşatılan deneyim ev boylarıyla hem kuaför için hem de marka için kazançlı bir ticarete dönüşebiliyor.

Her şey bir anda değişti, çevik olan kazanacak!

E-ticaret ile birlikte bildiğimiz her şeyin değişmesi gibi kuaför salonlarında yaratılan bu ticaret döngüsü de zaman içerisinde farklı bir şekle dönüştü. Salonda yaratılan deneyim, tüketimde alışkanlık yaratan, karlılığı yüksek bu ürünler şimdilerde e-ticaret sitelerinde daha uygun koşullarda satışa sunuldu. Bugüne değin artı değer olarak kuaförün kazanç hanesine yazılan kozmetik ürünlerin satışından yaratılan katma değer kaybedildi.

Küçük çaplı olanları zaten bir kenara koyarsak; büyük çaplı olan kuaför salonları da işlerinin doğası gereği e-ticarette yer almıyorlardı. Doğal olarak kuaförlerde satış rakamları düşerken e-ticaret sitelerinde rakamlar uçtu. Oysa ki kuaför salonları hala benzersiz deneyimler sunuyor!

Kuaförlerin bu kayıp karşısındaki arayışları markalar nezdinde de yanıt bulamadı. Çare yine online’dan geldi. kuaforumden.com kuaförlerin e-ticarette ürünlerle yer alması fırsat verirken buna bir de fiziksel deneyim kattı.

Bugün Kuaförümden Profesyonel Kozmetik ürünleri Satış ve Paz. A.Ş. 1 Aralık’ta Türkiye’nin pek çok farklı bölgesinden büyüklü küçüklü kuaför salonunun ve çalışan kuaförün iştirakiyle e-ticaretteki yerini aldı.

Kuaför salonlarında kullanılan, satılan ve deneyim yaşatılan ürünlerin yer aldığı kuaforumden.com bugün sadece ürün satışı gerçekleştirmeyip aynı zamanda kuaförün uzmanlığını da yansıtarak farklı bir girişim olarak özel bir ekosistem kuruldu.

İçerisinde hem ürünleri, hem meslek uzmanlığını hem de kuaför salonlarında verilen servisleri avantajlarıyla tüketiciye sunarak kuaför salonlarına özel bu ürünlerin yeniden ait olduğu yere dönmesi çabasını taşıyor.

E-ticareti tribünden izlemek zorunda kalan kuaförler bugün kuaforumden.com ile yeni iddiayı ortaya koyuyor. “Gülümseme en iyi kozmetiktir” sloganıyla yüzde 100 orijinal profesyonel saç kozmetik ürünlerini kuaför salonlarındaki servislerle birleştiren yeni oluşum, dev e-ticaret platformlarının tüketiciye sunamayacağı fiziksel deneyiminin yanı sıra fiyat avantajı da sunuyor.

kuaforumden.com’da verilen her siparişin 1 TL’si Kuaförler Derneği bünyesindeki eğitim fonuna kuaförlük eğitimi alan başarılı kız çocuklarını desteklemek amacıyla aktarılıyor.

Estetica Dergisi ise 17 yıldan bu yana Koruncuk Vakfı’na hem tanıtım hem de düzenlediği etkinliklerden gelir sağlayarak destek vermekte.

İLGİLİ HABERLER