8 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler

57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!

Marketing Türkiye
24 Haziran 2025
1 dk okuma

Türk içecek sektörünün tanınmış markalarından Aroma, ciddi finansal zorluklar yaşıyor. 1968 yılından bu yana tüketicilerin sofrasında yer alan Bursa merkezli firma, konkordato talebinde bulundu. Bursa 1. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin incelemesi sonucunda şirket, Aralık 2024’te başlayan üç aylık geçici mühletin ardından şimdi bir yıllık kesin mühlet sürecine girmiş durumda.

Finansal krizin perde arkası

Sözcü’de yer alan habere göre, şirket yönetimi tarafından yapılan açıklamalarda krizin temel sebepleri arasında stok yönetimindeki sorunlar ve stratejik hatalar gösteriliyor. Özellikle stok fazlasının eritilememesi, şirketi likidite sıkışıklığına sürüklemiş görünüyor. Ekonomik dalgalanmaların ve sektördeki rekabet artışının da bu durumda etkili olduğu düşünülüyor. Aroma’nın içinde bulunduğu sıkıntı, yerel üreticilerin pazar koşullarındaki değişimlere adaptasyonda yaşadığı zorlukları gözler önüne seriyor.

Mahkeme, şirketin mali yapısının düzeltilmesi için bir yıllık kesin mühlet verirken, nihai kararın 2026 Mart ayında verilmesi bekleniyor. Bu süreç içerisinde Aroma’nın; mali yapısını güçlendirmesi, stok yönetimini optimize etmesi, finansal sürdürülebilirliğini sağlaması gerekiyor. Yapılan incelemelerde ekonomik yükümlülüklerini yerine getiremediği tespit edilirse, yarım asrı aşkın süredir faaliyet gösteren firma için iflas kararı söz konusu olabilir.

Aroma’nın yaşadığı bu finansal krizin Türk içecek sektöründe yarattığı yankılar büyük. Benzer ölçekteki firmalar için bir uyarı niteliği taşıyan bu durum, stok yönetimi ve finansal sürdürülebilirliğin önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Özellikle gıda ve içecek sektöründe faaliyet gösteren köklü markaların değişen tüketici alışkanlıklarına ve ekonomik dalgalanmalara karşı daha dayanıklı stratejiler geliştirmesi gerektiği açık. Aroma vakası, sektör oyuncuları için değerli dersler içeriyor.

Kaynak: Sözcü

aroma featured
1 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
2 Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Temmuz ayının reyting şampiyonu gazetecileri
3 "Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
4 Yapay zekanın gözüne giren markalar
Yapay zekanın gözüne giren markalar
5 American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (2-8 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (2-8 Ağustos)
Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor
Okuma alışkanlıkları değişiyor, kitap satışları dijitale taşınıyor
Hellmann’s’tan sos tutkunlarına “tam tadında” düğün sürprizi
Hellmann’s’tan sos tutkunlarına “tam tadında” düğün sürprizi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Haberler
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
Nafizcan Önder
7 Haziran 2025
Yapay zekaya da reklam geliyor!
Haberler
Yapay zekaya da reklam geliyor!
Sena Tufan
8 saat önce
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Haberler
KFC Türkiye’de yeni dönem: HD Holding ile güç birliği
Marketing Türkiye
4 Haziran 2025
"Ahlaklı yapay zeka"lı sosyal medya platformu NEXT Sosyal kullanıma açıldı!
Haberler
“Ahlaklı yapay zeka”lı sosyal medya platformu NEXT Sosyal kullanıma açıldı!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.