24 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Haberler

57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!

Marketing Türkiye
5 saat önce
1 dk okuma

Türk içecek sektörünün tanınmış markalarından Aroma, ciddi finansal zorluklar yaşıyor. 1968 yılından bu yana tüketicilerin sofrasında yer alan Bursa merkezli firma, konkordato talebinde bulundu. Bursa 1. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin incelemesi sonucunda şirket, Aralık 2024’te başlayan üç aylık geçici mühletin ardından şimdi bir yıllık kesin mühlet sürecine girmiş durumda.

Finansal krizin perde arkası

Sözcü’de yer alan habere göre, şirket yönetimi tarafından yapılan açıklamalarda krizin temel sebepleri arasında stok yönetimindeki sorunlar ve stratejik hatalar gösteriliyor. Özellikle stok fazlasının eritilememesi, şirketi likidite sıkışıklığına sürüklemiş görünüyor. Ekonomik dalgalanmaların ve sektördeki rekabet artışının da bu durumda etkili olduğu düşünülüyor. Aroma’nın içinde bulunduğu sıkıntı, yerel üreticilerin pazar koşullarındaki değişimlere adaptasyonda yaşadığı zorlukları gözler önüne seriyor.

Mahkeme, şirketin mali yapısının düzeltilmesi için bir yıllık kesin mühlet verirken, nihai kararın 2026 Mart ayında verilmesi bekleniyor. Bu süreç içerisinde Aroma’nın; mali yapısını güçlendirmesi, stok yönetimini optimize etmesi, finansal sürdürülebilirliğini sağlaması gerekiyor. Yapılan incelemelerde ekonomik yükümlülüklerini yerine getiremediği tespit edilirse, yarım asrı aşkın süredir faaliyet gösteren firma için iflas kararı söz konusu olabilir.

Aroma’nın yaşadığı bu finansal krizin Türk içecek sektöründe yarattığı yankılar büyük. Benzer ölçekteki firmalar için bir uyarı niteliği taşıyan bu durum, stok yönetimi ve finansal sürdürülebilirliğin önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Özellikle gıda ve içecek sektöründe faaliyet gösteren köklü markaların değişen tüketici alışkanlıklarına ve ekonomik dalgalanmalara karşı daha dayanıklı stratejiler geliştirmesi gerektiği açık. Aroma vakası, sektör oyuncuları için değerli dersler içeriyor.

Kaynak: Sözcü

aroma featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
TEMU Türkiye pazarında!: “1 günde teslimat” dönemi başlıyor
3 Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
Z kuşağı daha az alkol tüketiyor! Peki neden?
4 Bir mesajla görsel üret: ChatGPT'nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
Bir mesajla görsel üret: ChatGPT’nin popüler özelliği WhatsApp’ta!
5 Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye'den 3 okul var!
Dünyanın en iyi 10 okulu arasında Türkiye’den 3 okul var!
Güncel Haberler
Decathlon CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: "Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor"
Decathlon CMO’su Öykü Pamuk Dolanbay: “Sporun harikaları, herkesi kapsayan bir deneyimle çoğalıyor”
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
IKEA, plastik kullanımını azaltmak amacıyla naylon poşetleri kağıt ile değiştiriyor
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
57 yıllık meyve suyu markası Aroma, iflasın eşiğinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
Reklam sektörüne yeni brief: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Hepimize geçmiş olsun... Marmara Denizi merkezli deprem İstanbul ve çevre illerde hissedildi
Haberler
Hepimize geçmiş olsun… Marmara Denizi merkezli deprem İstanbul ve çevre illerde hissedildi
Nafizcan Önder
23 Nisan 2025
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Marketing Türkiye
4 gün önce
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Nafizcan Önder
11 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.