8 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
4 bin kişinin katıldığı anketin yüzde 41,6'sı siber suçlulardan korkmuyor
Haberler

4 bin kişinin katıldığı anketin yüzde 41,6’sı siber suçlulardan korkmuyor

Marketing Türkiye
31 Ekim 2019
2 dk okuma

Kullanılan internet bağlantılı cihazların artması, evlerdeki gizlilik ve güvenlik kavramlarını yeniden sorgulatırken siber güvenlik kuruluşu ESET’in ABD merkezli Ulusal Siber Güvenlik Birliği ile yaptığı araştırmaya göre ağ bağlantılı cihazlar yoluyla sunulan çekici içerikler güvenliği arka plana atıyor.

Antivirüs ve internet güvenliği kuruluşu ESET ve Ulusal Siber Güvenlik Birliği’nin (National Cyber Security Alliance) gizlilik ve güvenlik konusunda yaptığı ortak ankete 2 bini Amerikalı ve 2 bini Kanadalı olmak üzere 4 bin kişi katıldı. Katılımcıların yüzde 25’inin Apple TV ya da Roku, yüzde 17’sinin bağlantılı (akıllı) TV, yüzde 23’ünün mobil cihazları ve yüzde 16,7’sinin de bilgisayar aracılığıyla çeşitli yayınları takip ettiği ön plana çıktı.

Katılımcıların yüzde 41,6’sı siber suçlulardan korkmuyor

Her akıllı cihazın beraberinde getirdiği tüm kolaylıklara ve olası tüm faydalara karşın, bu cihazlar beraberlerinde sorumluluklar (parolalar, doğru kurulum, güvenlik güncellemeleri) ve riskler de (artan tehdit yüzeyi, tasarım kaynaklı yetersiz güvenlik, hantal arayüz) getiriyorken katılımcılara, siber suçluların internet bağlantılı televizyonlarına uzaktan erişmelerinden ya da kontrol etmelerinden korkup korkmadıkları soruldu ve yaklaşık yüzde 21’inin kaygıları olmasına karşın yüzde 41,6’sının bu konuda hiç endişelenmediğine yönelik veriler elde edildi.

“Evde kaç tane ağ bağlantılı cihaz var?” sorusuna ankette yer alan Kanadalı katılımcılar arasında hiçbir bağlantılı cihazı olmadığını söyleyenlerin oranı yüzde 18,5 olurken, ABD’lilerde bu oran yüzde 20,3 oldu. Hem Kanadalılar hem de Amerikalılar arasında bağlantılı cihazlarının sayısı 1 ila 5 arasında değişenlerin oranı yüzde 45 olarak belirlenirken, evinde 15’in üzerinde bağlantılı cihazı olan Kanadalıların oranı yüzde 8,5 Amerikalıların ise yüzde 7,8 olarak tespit edildi. Her iki tarafta da evdeki tüm cihazların adlarını verebileceklerini söyleyenlerin oranınınsa yüzde 42,4 oldu.

“Bağlantılı özellikleri olan ama internete bağlamadığınız bir cihaz satın aldığınız oldu mu?” sorusunaysa Amerikalıların yüzde 5,1 ve Kanadalıların yüzde 7,5’i, bağlantı ayarlarını yapmak için zamanları olmadığını söyleyerek cevap verdi ve ankete katılanların sadece yüzde 40’ı evde yapılan ilk kurulum esnasında varsayılan modem bilgilerini değiştirdiklerini belirtti.

ESET
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
4 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Fransa’da TotalEnergies’e "greenwashing" cezası
Haberler
Fransa’da TotalEnergies’e “greenwashing” cezası
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Haberler
Yapay zeka yatırımı artıyor ama “değer boşluğu” büyüyor
Sena Tufan
25 Ekim 2025
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
Haberler
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
Sena Tufan
3 gün önce
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Haberler
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
Marketing Türkiye
12 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.