
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
PepsiCo, 25 yıl aradan sonra ilk kez kapsamlı bir rebranding sürecine giderek yeni logo ve renk paletini tanıttı. Şirket, bu dönüşümle birlikte 500’den fazla markasını ortak bir görsel dil ve tek bir “gülümseme” altında buluşturuyor.
PepsiCo’nun iç araştırmalarına göre, tüketicilerin yalnızca yüzde 20’si PepsiCo’ya ait diğer markaları doğru şekilde eşleştirebiliyor. Bu veri, markayı kurumsal kimliğini yeniden tanımlamaya yönelten temel motivasyonlardan biri oldu.
Yeni kimlik, PepsiCo’nun bugüne dek sürdürdüğü ve markalarının ön planda olduğu “house of brands” yaklaşımından uzaklaşarak ana markanın önde olduğu “branded house” modeline geçişini simgeliyor.

Yeni logoda yer alan su damlası ve yaprak, PepsiCo’nun “hidrasyon” ve “beslenme” odaklarını temsil ederken; “P” harfini çevreleyen gülümseme formu markanın yeni mottosu olan “Food. Drinks. Smiles.” ifadesine gönderme yapıyor.

Yeni görsel kimlik, sadeleştirilmiş mavi ve yeşil tonların hâkim olduğu modern bir palet ve özel tasarlanmış küçük harfli tipografiyle bütünleşiyor. Dijital platformlardan başlayarak 2026 itibarıyla ambalajlara, mağaza içi iletişim materyallerine ve kurumsal alanlara yayılacak.
PepsiCo Global Pazarlama Direktörü Jane Wakely, yeniliği “Hem bugün kim olduğumuzu hem de gelecekte neyi hedeflediğimizi yansıtan estetik bir ifade” sözleriyle özetliyor.
Global markalar için rebranding artık yalnızca estetik bir yenilenme değil, kurumsal değerlerin görünür hale gelme biçimi. PepsiCo’nun yeni kimliği, sürdürülebilirlik ajandasını estetik bir dile dönüştürürken, markalar arası bütünlüğü de güçlendiriyor.
Kaynak: Design Taxi
Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?
