15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
Haberler

25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”

Nafizcan Önder
31 Ekim 2025
2 dk okuma

PepsiCo, 25 yıl aradan sonra ilk kez kapsamlı bir rebranding sürecine giderek yeni logo ve renk paletini tanıttı. Şirket, bu dönüşümle birlikte 500’den fazla markasını ortak bir görsel dil ve tek bir “gülümseme” altında buluşturuyor.

PepsiCo’nun iç araştırmalarına göre, tüketicilerin yalnızca yüzde 20’si PepsiCo’ya ait diğer markaları doğru şekilde eşleştirebiliyor. Bu veri, markayı kurumsal kimliğini yeniden tanımlamaya yönelten temel motivasyonlardan biri oldu.

Yeni kimlik, PepsiCo’nun bugüne dek sürdürdüğü ve markalarının ön planda olduğu “house of brands” yaklaşımından uzaklaşarak ana markanın önde olduğu “branded house” modeline geçişini simgeliyor.

25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"

Yeni logoda yer alan su damlası ve yaprak, PepsiCo’nun “hidrasyon” ve “beslenme” odaklarını temsil ederken; “P” harfini çevreleyen gülümseme formu markanın yeni mottosu olan “Food. Drinks. Smiles.” ifadesine gönderme yapıyor.

25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"

Yeni görsel kimlik, sadeleştirilmiş mavi ve yeşil tonların hâkim olduğu modern bir palet ve özel tasarlanmış küçük harfli tipografiyle bütünleşiyor. Dijital platformlardan başlayarak 2026 itibarıyla ambalajlara, mağaza içi iletişim materyallerine ve kurumsal alanlara yayılacak.

PepsiCo Global Pazarlama Direktörü Jane Wakely, yeniliği “Hem bugün kim olduğumuzu hem de gelecekte neyi hedeflediğimizi yansıtan estetik bir ifade” sözleriyle özetliyor.

Global markalar için rebranding artık yalnızca estetik bir yenilenme değil, kurumsal değerlerin görünür hale gelme biçimi. PepsiCo’nun yeni kimliği, sürdürülebilirlik ajandasını estetik bir dile dönüştürürken, markalar arası bütünlüğü de güçlendiriyor.

Kaynak: Design Taxi

Markaların iletişim derbisinde ilk yarı sona erdi: Peki, hangi markalar önde?

featured PepsiCo
1 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
2 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
3 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
4 McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
McDonald’s Türkiye’den Friends hayranlarına özel menüler ve koleksiyon figürleri 
5 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Güncel Haberler
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul'da kapılarını açtı
Nickelodeon Play! Tersane İstanbul’da kapılarını açtı
CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Yasa dışı bahis reklamı yaptığı iddia edilen 15 sosyal medya hesabı engellenecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi...
Haberler
Türkiye’nin hane yapısı değişti: O eski “haneden” eser yok şimdi…
Marketing Türkiye
15 Ekim 2025
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Sena Tufan
28 Ekim 2025
2026 seyahat trendleri belli oldu: "Lüks kaçamaklar" popülerleşiyor
Haberler
2026 seyahat trendleri belli oldu: “Lüks kaçamaklar” popülerleşiyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Yeni yılda zam yağmuru: IMEI’den Çıkış Harcına rakamlar netleşti
Haberler
Yeni yılda zam yağmuru: IMEI’den Çıkış Harcına rakamlar netleşti
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.