17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2035'lerde iş dünyası nasıl olacak?
Haberler

2035’lerde iş dünyası nasıl olacak?

Nafizcan Önder
6 Kasım 2020
2 dk okuma

Gelecek tahayüllü her zaman heyecan verici ancak bugün dünya bunca hızlı dönüşüyorken gelecek bir o kadar da merak uyandırıyor. Çalışma biçimlerimiz geçtiğimiz yıla oranla bile fazlasıyla değişti. Peki bundan 15 yıl sonra nasıl çalışıyor olacağız? Bu soruya araştırmalarıyla yanıt arayan Citrix 2035’lerin iş dünyası için dört ana trend tahminini açıkladı: yapay zekâ ve robotlar önemli bir rol oynayacak, yeni iş rolleri ortaya çıkacak, çalışma bugüne kadar olduğundan çok daha esnek hale gelecek ve çalışanlar gerçekten önem taşıyan şeyler için daha fazla zamana sahip olacak.

Araştırmada öne çıkan bulguların detayları şu şekilde;

Robotlar yapay zeka sayesinde karar da alabilecek

Robotlar, uzun zamandan beri ekonomide önemli bir rol oynuyor. Örneğin, otomotiv endüstrisinde parçaların montajını insanların tek başına yapabileceğinden daha hızlı ve verimli bir biçimde gerçekleştiriyorlar. Ancak, kesin bir biçimde belirlenmiş bir süreci uyguluyorlar. Bu süreç bir insan tarafından önceden belirleniyor ve robot buna uygun olarak programlanıyor. Bu durum, gelecekte yapay zekâ tarafından robotların veya dijital yardımcıların karar almaya yardımcı olmasına olanak sağlanmasıyla değişebilir. Citrix tarafından gerçekleştirilen bir ankette, katılımcıların yüzde 77’si, yapay zekânın 15 yıl içinde karar alma süreçlerini destekleyeceğini ve üretkenliğin artmasına olanak sağlayacağını belirtti. Aynı zamanda, katılımcıların yüzde 83’ü basit ancak zaman alan işlerin 2035 yılında tamamen otomatikleştirilmiş olacağına inanıyor. Buna karşılık, ankete katılanların yüzde 79’u, bunu çalışanlara kendilerini geliştirmeleri için daha fazla alan sağlanmasında önemli bir ön koşul olarak görüyor.

Yeni iş profillerinin yükselişi yaşanacak

Dijital dönüşüm sırasında, özellikle yapay zekânın geniş çaplı iş kayıplarına neden olabileceğine ilişkin yaygın bir endişe söz konusu. Her teknoloji devriminin aynı zamanda yeni işler yarattığı ise genellikle unutuluyor. Ankete katılanlar, dijital dönüşüm devam ederken aşağıdaki yeni profesyonel alanların ortaya çıkacağını belirtiyor:

  • Robot / Yapay Zekâ eğitmeni
  • Sanal Gerçeklik yöneticisi
  • İleri düzey veri bilimci
  • Gizlilik ve güven yöneticileri
  • Tasarım odaklı düşünme uzmanı

Çalışma hayatı daha esnek hale getirilecek

Üretim süreçlerindeki artan otomasyon, insanların yapması gereken manuel çalışmanın giderek azalmasını sağlıyor. İşlerini yapmak için yalnızca bir dizüstü bilgisayara ihtiyaç duyan çalışanlar, prensip olarak bunu İnternet bağlantısı olan herhangi bir yerden yapabilir. Bunu kabul eden ve çalışma kültürünü buna göre düzenleyen şirketler, çok daha geniş bir yetenek havuzuna erişebilir. Bu, yeni ve daha esnek çalışma modellerine olanak sağlıyor: Ankete katılanların yüzde 67’si, çalışanların ve şirketlerin birlikte esnek bir biçimde ve proje bazında çalıştığı, “platform” adı verilen modelin yaygınlaşacağına inanıyor.

Yapay zekâ aracılığıyla artırılmış üretkenlik ve büyüme yaşanacak

Ankete katılan üst düzey yöneticilerin yüzde 51’i, yeni teknolojinin çalışanları bundan öncesine kıyasla iki kat daha üretken hale getireceğini düşünüyor. Katılımcılara göre, yapay zekâ belirleyici bir rol oynayacak. Kişisel yardımcılar, öncelikle alışkanlıkları ve süreçleri öğrenerek ve ardından yinelenen görevleri kendileri üstlenerek gündelik yaşamda çalışanları destekleyebilir. Yapay zekâ ayrıca, çalışanın iş yükünü değerlendirebilir ve erken uyarı verebilir – örneğin, tükenmişliğin ilk belirtilerinde. Yapay zekâ, yalnızca çalışan üretkenliğini artırarak dolaylı biçimde değil, aynı zamanda kendi katma değeri aracılığıyla doğrudan da şirketin başarısına katkı sağlayabilir. Hatta ankete katılan üst düzey yöneticilerin yüzde 90’ı, şirketin gelecekteki büyümesinin önemli ölçüde yapay zekâ teknolojilerine yapılan yatırımlara bağlı olacağına inanıyor.

Citrix gelecek trend Yapay Zeka
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
5 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Haberler
“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
McDonald's'ın "Studio Ghibli" tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Haberler
McDonald’s’ın “Studio Ghibli” tarzı yapay zeka reklamları tepki çekti
Sena Tufan
3 Nisan 2025
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
Haberler
Project Pan: Tüketim çılgınlığına minimalist meydan okuma!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Yoksa sizin hala baristanız yok mu?
Haberler
Yoksa sizin hala baristanız yok mu?
Sena Tufan
6 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.