30 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2024'te 2 milyar yemek siparişi verildi!
Haberler

2024’te 2 milyar yemek siparişi verildi!

Marketing Türkiye
13 Kasım 2024
2 dk okuma

Ipsos, Yeme İçme Paneli verilerinden hazırladığı raporla Türkiye’nin hazır yemek tüketim alışkanlıklarına ışık tuttu. Ocak-Eylül 2024 döneminde bireylerin yaklaşık 2 milyar Yeme-İçme tüketim anı olduğunu gösteren veriler, tüketicilerin geçen yıla kıyasla daha sık hazır yemek tükettiklerini ve pazarın yüzde 5 büyüdüğünü ortaya koyuyor. Peki büyüyen pazarda öne çıkan diğer veriler neler? Gelin birlikte inceleyelim…

2024'te 2 milyar yemek siparişi verildi!

Ortalama bir birey dokuz ay içinde yaklaşık 7 farklı restoran tipinden tüketim gerçekleştirirken, ayda yaklaşık 4 kere sipariş verdi.

Yeme-İçme tüketim sayısındaki artış eve sipariş ve mekânda yapılan tüketimlerin artması sayesinde gerçekleşti. Geçen yıl her 100 tüketimin 17’si gel-al ile yapılırken, bu yıl belirgin azalma gösteren gel-al siparişlerin oranı yüzde 13’e geriledi.

2024'te 2 milyar yemek siparişi verildi!

Tüketim artışında aslan payı İskender-Döner’in

Bu yıl tüketim artışındaki en çok katkıyı İskender-Dönerciler, Kebapçılar ve Pizzacılar getirdi. Ocak-Eylül 2024 döneminde her 100 tüketimin yaklaşık 24’ü Kebapçılardan yapıldı.Geçen yıla göre en çok tüketim payı kazancını İskender-Dönerciler sağlarken, Lokantalar en çok pay kaybeden restoran tipi oldu.

İskender-Dönercilerin kazancında, özellikle geçen yıl Marmara, Akdeniz, Doğu ve Güneydoğu bölgelerindeki kayıpların toparlanmasının etkisi öne çıkıyor.

2024'te 2 milyar yemek siparişi verildi!

Ipsos’un Türkiye CEO’su Sidar Gedik, araştırmayla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:

  • Ocak-Eylül 2024 döneminde bireylerin 1.9 milyar Yeme-İçme tüketim anı oldu. Geçen yıla kıyasla bireyler daha sık hazır yemek tükettikleri için pazar yüzde 5 büyüdü.
  • Tüketim sayısındaki artış eve sipariş ve mekânda yapılan tüketimlerin artması sayesinde gerçekleşti. Tüketimlerin yüzde 69’u restoranlarda, yüzde 18’i eve sipariş ve yüzde 13’ü gel-al yöntemi ile yapıldı.
  • Ocak-Eylül 2024 döneminde en çok tüketim yüzde 23.6 ile kebapçılardan yapıldı. Geçen yıla göre en çok tüketim payı kazancını iskender-dönerciler sağlarken, onu pizzacılar ve kebapçılar izledi.

Araştırma Künyesi

Bu dosyada paylaşılan veri ve bulgular Ipsos tarafından gerçekleştirilen IPSOS YEME&İÇME PANELİ çalışmasından derlenmiştir.

  • Ipsos Yeme-İçme Paneli: Araştırma Türkiye’de hazır yemek tüketenleri (ev dışında restoran, cafe, otel vb bir mekânda yemek yiyen/ eve sipariş eden veya gel-al yöntemiyle hazır yemek satın alan) temsil edecek şekilde seçilmiş 3,500 bireyden oluşan bir örneklem olup, bireylerin yeme-içme tüketim verilerini içermektedir. Çalışma kapsamında yer alan 14 yaş üstü bireylerin Türkiye hazır yemek tüketicilerini temsiliyeti “Cinsiyet, yaş, SES ve bölge” detayında belirlenmiştir.
  • Bu dosya Ocak – Eylül 2019, Ocak – Eylül 2020, Ocak – Eylül 2021, Ocak – Eylül 2022, Ocak – Eylül 2023, Ocak – Eylül 2024 dönemi verilerini içermektedir.
featured İpsos
1 Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
Kadınlar için en iyi iş yerleri açıklandı!
2 Türkiye'nin "koku" haritası
Türkiye’nin “koku” haritası
3 McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
McKinsey, Karaca’nın dijital dönüşüm başarısını dünyaya örnek gösterdi!
4 Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
Yapay zekanın geleceği ve iş dünyasındaki etkileri Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’nde tartışıldı
5 Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Güncel Haberler
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
Yapay zeka: Yerimize mi, yanımıza mı oturacak?
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları...
YouTube’da rotayı kim belirliyor? İşte en çok izlenen gezi kanalları…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Haberler
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar!
Nafizcan Önder
6 Eylül 2025
Penti'den meme kanseri farkındalığına "Palpbox" dokunuşu: "Kontrol senin elinde!"
Haberler
Penti’den meme kanseri farkındalığına “Palpbox” dokunuşu: “Kontrol senin elinde!”
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Haberler
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Sena Tufan
2 Eylül 2025
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Haberler
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Sena Tufan
4 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.