19 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi...
Haberler

Yıla damga vuran 4 mega müşteri trendi…

Sena Tufan
1 Haziran 2025
3 dk okuma

Aon’un “2025 Yılı Müşteri Trendleri” raporu; ticaret, teknoloji, iklim ve iş gücü olmak üzere dört mega trendin iş dünyasını nasıl şekillendirdiğini analiz ediyor. Raporda küresel ticaretin teknolojik gelişmelerle yeniden şekillendiği, iş gücünün yapay zeka entegrasyonuyla dönüşüm geçirdiği ve değişen iklim koşullarının ticaret rotalarını etkilediği vurgulanıyor. Rapora göre 2024 yılında doğal afetlerin yol açtığı küresel ekonomik kayıplar 368 milyar dolara ulaştı

Aon, “2025 Yılı Müşteri Trendleri” raporunu yayımladı. Her yıl yapılan bu kapsamlı araştırmada, iş dünyası açısından risk ve fırsat doğurabilecek ticaret, teknoloji, iklim ve iş gücü olmak üzere dört mega trend masaya yatırılıyor. Raporda dört mega trendin Türkiye’nin de içerisinde yer aldığı Avrupa, Orta Doğu ve Afrika (EMEA) bölgesini nasıl etkilediğine ve bu trendlerin birbirleriyle nasıl kesiştiğine dair önemli bulgulara yer veriliyor:

Ticaret ve teknoloji: Teknolojik gelişmeler, küresel ticareti dönüştürüyor

  • Yapay zekanın 2040’a kadar küresel ticarette toplam yüzde 14 civarında ek bir artış sağlaması bekleniyor.
  • Teknolojik ilerlemeler, küresel ticareti yeniden şekillendiriyor. Yapay zeka tabanlı yenilikler, ticaret hizmetlerini ve operasyonlarını daha verimli hale getirirken siber güvenlik riskleri ve düzenleyici zorluklar da beraberinde geliyor. Bu gelişmelerden en iyi şekilde faydalanmak isteyen işletmelerin, teknoloji yatırımlarını güçlü risk yönetimi stratejileri ile dengelemeleri gerekiyor.
  • Küresel ticaret; jeopolitik riskler, gümrük tarifeleri ve küresel ticaret savaşları nedeniyle baskı altında.
  • Şirketler, küresel ticaret risklerini yönetmek için tek bir tedarik zinciri stratejisi oluşturmalı, veri ve analizlerden faydalanmalı ve risk transferi için sigorta çözümlerini kullanmayı değerlendirmeli.

İklim ve iş gücü: Hava olayları çalışanların sağlığı ve iş verimliliği üzerinde riskler yaratıyor

  • Los Angeles’ta yakın zamanda meydana gelen orman yangınlarının neden olduğu ekonomik kayıp yaklaşık 30 milyar dolar olarak tahmin ediliyor. Küresel ölçekte ise yüksek sıcaklıklar, toplam çalışma saatlerinin yüzde 2,2’sinin kaybına yol açarak, tam zamanlı 80 milyon iş gücüne denk gelen bir verimlilik kaybına neden olacak.
  • Aşırı hava olaylarının daha sık yaşanması, çalışanların sağlığı ve iş verimliliği üzerinde ciddi riskler yaratıyor. Çalışanların fiziksel sağlığını, duygusal iyilik halini ve finansal istikrarını olumsuz etkileyebilir.
  • Hava olayları, ekonomik açıdan önemli sonuçlar doğurdu ve çeşitli sektörlerde kesintilere yol açtı. İşverenlerin bu tür felaketlere karşı risk modellemesi yoluyla proaktif olmaları ve afet ile iş sürekliliği planlamasıyla reaktif davranmaları gerekiyor.

İş gücü ve teknoloji: Yapay zeka, iş gücünü yeniden şekillendiriyor

  • Dünya genelinde bilgi çalışanlarının yüzde 75’i artık yapay zekadan faydalanıyor. 2025-2030 arasında mevcut çalışanların becerilerinin yüzde 39’u ya dönüşecek ya da geçerliliğini yitirecek. Bu süreçte yapay zeka ve büyük veri, en hızlı yükselen yetkinlikler arasında ilk sırayı alacak.
  • Şirketlerin rekabet gücünü koruması ve çalışanlarının teknolojik değişimlere uyum sağlaması için beceri geliştirme ve yeniden eğitim programlarına ağırlık vermesi kritik.
  • Yetenek yönetimi öne çıkan bir konu: ABD, yapay zekâ yeteneklerini çekme konusunda lider konumdayken EMEA bölgesindeki şirketlerin de bu alandaki yetenek açığını kapatmaya odaklanması gerekiyor.
  • Ayrıca, yapay zekanın etkin kullanımı için etik ilkeler ve yasal uyumluluk konuları göz ardı edilmemeli. Veri koruması ise halen en önemli risk alanlarından biri. Bu nedenle, veri ihlallerini önlemek ve yapay zekâyı güvenli bir şekilde kullanmak için güçlü veri koruma stratejileri uygulanmalı.

Ticaret ve iklim: Belirsiz iklim koşulları küresel ticaret rotalarını aksatıyor

  • 2024 yılında doğal afetlerin yol açtığı küresel ekonomik kayıplar 368 milyar dolara ulaştı. Bu kayıpların yüzde 60’ı sigortasızdı.
  • Küresel ticaretin birbirine bağlı yapısı, bir bölgede yaşanan olayların dünya genelindeki işletmeleri etkileyebileceğini gösteriyor. Bu durum, özellikle iklim dalgalanmalarının finansal ve itibar risklerini artırarak, aşırı hava olaylarından genellikle fazla etkilenmeyen EMEA gibi bölgelerde bile risk oluşturuyor.
  • Bu nedenle, iklim dayanıklılığını artırmak için tedarik zinciri verilerinin, fiziksel risklerin detaylı analiziyle birleştirilmesi büyük önem taşıyor.
  • Ülkelerin iklim risklerine karşı alması gereken önlemler:
    • İklim değişikliğine dayanıklı altyapı yatırımlarına odaklanmak.
    • Doğal afet ve iklim modellerinden yararlanarak riskleri değerlendirmek ve finansal etkileri analiz etmek.
    • Tedarik zincirlerini çeşitlendirip görünürlüğü artırarak, bir bölgede meydana gelen aksaklıkların zincirleme etkilerini en aza indirmek.

Raporla ilgili değerlendirmede bulunan Aon Türkiye Eş CEO’su Selda Oknas Tanbay, “Müşterilerimiz, karar verme sürecinin gittikçe daha zorlayıcı hale geldiğini ifade ediyor. İşletmeler, dört mega trend olan ticaret, teknoloji, iklim ve iş gücü tarafından giderek daha fazla etkileniyor. Bu yılki analizimiz, bu trendlerin birbirleriyle nasıl kesiştiğini ve artan belirsizlik ortamında organizasyonel stratejileri nasıl şekillendirdiğini gösteren yeni bakış açıları sunuyor. Aon olarak risk ve insan sermayesi konusundaki uzmanlığımız ve veri odaklı içgörülerimizle, dinamik iş dünyasında şirketlerin bilinçli kararlar almalarına, büyümelerini sürdürmelerine ve dayanıklılık kazanmalarına katkı sağlamaya devam edeceğiz” dedi.

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

Aon featured
1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
CMO atamalarında yeni dönem: Takip edilmesi gereken liderlik trendleri
3 Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
Yapay zeka kullanan ürünler tedirgin ediyor
4 "Süper app" rekabetinde kim önde?
“Süper app” rekabetinde kim önde?
5 Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor...
Markalar bu talebe kulak vermeli: Z kuşağı gerçek sahiplik istiyor…
Güncel Haberler
Yazın en renkli klibi Yumoş’tan geldi!
Yazın en renkli klibi Yumoş’tan geldi!
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Temmuz)
İş dünyasında haftanın atamaları (12-18 Temmuz)
Instagram'ın "soru kutucuğu" özelliği WhatsApp'a geliyor
Instagram’ın “soru kutucuğu” özelliği WhatsApp’a geliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın lider markaları açıklandı!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Mendil kutuları tuvale dönüştü...
Haberler
Mendil kutuları tuvale dönüştü…
Marketing Türkiye
7 Mayıs 2025
TikTok'tan ABD pazarında stratejik hamle: "M2" isimli yeni uygulama yolda
Haberler
TikTok’tan ABD pazarında stratejik hamle: “M2” isimli yeni uygulama yolda
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Haberler
Endüstriyel üretim sektörü yapay zekada çıtayı yükseltti!
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.