19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2023'te dijital pazarlamaya hangi trendler yön verecek?
Haberler

2023’te dijital pazarlamaya hangi trendler yön verecek?

Nafizcan Önder
12 Aralık 2022
2 dk okuma

Kuşkusuz dijitalleşmenin en çok etkilediği sektörlerin başında geliyor pazarlama… Öyle ki belki de yalnızca birkaç sene sonra “dijital pazarlama” tabiri günlük dilimizden çıkacak ve tüm dönüşen dinamikleriyle birlikte “pazarlama” başlığı altında konuşuyor olacağız meseleyi… Alanın fırsatlarla dolu olduğuna kuşku yok, ancak fırsatlara hazır olmak zorunluluğumuz halen geçerliliğini koruyor. Peki, 2023’te dijital pazarlamaya hangi trendler yön verecek? İletişimciler ve pazarlamanın paydaşları hangi kaslarını güçlendirmeli? Yanıtlar Ajans Dijital Kalem‘den geliyor…

Davranışların interneti (IoB)

Akıllı ürünlerin birbirleriyle iletişim kurmasına ve entegre bir biçimde çalışmasına olanak sağlayan Nesnelerin İnterneti (IoT) teknolojisi kapsamında gerçekleştirilen çalışmalar ve yapılan iyileştirmeler 2023 yılında farklı bir deneyim yaratmaya hazırlanıyor. Nesnelerin İnterneti (IoT) kavramı altında geliştirilen ve Davranışların İnterneti (IoB) olarak adlandırılan bu yeni kavram 2023 yılında öne çıkacak teknoloji trendlerinin başını çekiyor. Müşterilerin ve kullanıcıların davranışlarını analiz ederek, şirketlerin stratejik yaklaşımlarını şekillendirmesi beklenen Davranışların İnterneti (IoB), satış ve pazarlama odaklı bir IoT teknolojisi olarak ön plana çıkıyor.

Metaverse reklamcılığı

2021 yılının Aralık ayında adından söz ettirmeye başlayan ve 2022 yılında büyük beklentilerle dijital pazarlama dünyasına dahil olan, akabinde ise beklentileri tam anlamıyla karşılayamayan Metaverse, 2023 yılında da dijital pazarlama trendlerinde başı çekmeye devam edecek. 2023 yılında Metaverse evrenlerinde reklam yayınlarının hız kazanması bekleniyor. Markaların ürünlerini ve hizmetlerini tanıtmaları için oldukça geniş bir yelpazede yenilikçi fırsatlar sunan Metaverse reklamları, doğrudan hedef kitleye ulaşması ve yenilikçi bir reklam türü olması dolayısıyla çok fazla tercih edilecek.

Karma gerçeklik

Sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) teknolojilerinin geliştirilmiş ve bir üst versiyonu olan karma gerçeklik 2023 yılında adından sıkça söz ettirecek. Büyük ölçekli markaların en fazla kullanacağı pazarlama trendlerinden biri olması beklenen karma gerçeklik, sanal ve gerçek dünyayı bir araya getirerek müşterilere ve potansiyel müşterilere gerçek zamanlı deneyimler yaşatacak.

Programatik reklamcılık

Markaların sahip olduğu tüm veri ve teknolojileri analiz edip eşleştirerek, doğru zamanda doğru kişiye ürün veya hizmetin sunulmasını sağlayan bir pazarlama sistemi olan programatik reklamcılık da 2023 yılının önemli dijital pazarlama trendleri arasında yer alıyor. Markaların hedef kitleye nokta atışı yapmasını sağlayan bu teknolojinin geleneksel reklamcılığı hızla değiştirmesi bekleniyor. Programatik reklamcılık özellikle akıllı televizyonlar başta olmak üzere tüm akıllı cihazlarda kullanılabilecek.

NFT pazarlama

2022 yılında oldukça fazla rağbet gören ve büyük bir ekonomi oluşturan NFT pazarı, gelecek yılda da gelişimini sürdürmeye devam edecek. Markaların özellikle Y ve Z kuşağını yakalamak ve bilinirliğini artırmak için NFT koleksiyonlarına ağırlık verdiği biliniyor. Markalar yeni NFT konseptleri oluşturarak sunduğu ürün veya hizmetlerin marka değerini artırmak istiyor. NFT pazarlama gelecek yıl da tıpkı bu yıl olduğu gibi yeni nesil tüketicileri önemli ölçüde etkilemeyi başaracak.

2023’ü şekillendirecek 10 büyük fikir…

Yılın anketi: 2022’nin “en”leri sizin oylarınızla belli oluyor!

featured
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
Haberler
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
Nafizcan Önder
4 hafta önce
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Haberler
IKEA cep telefonlarına da yatak yaptı!
Nafizcan Önder
5 gün önce
Spotify'a mesajlaşma özelliği geliyor: 16 yaş ve üzeri kullanabilecek
Haberler
Spotify’a mesajlaşma özelliği geliyor: 16 yaş ve üzeri kullanabilecek
İrem Alimoğlu
27 Ağustos 2025
Audi, “Car Couture” kampanyasında moda ve yolları buluşturdu
Haberler
Audi, “Car Couture” kampanyasında moda ve yolları buluşturdu
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.