16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022'nin reklam şampiyonu mecraları belli oldu!
Haberler

2022’nin reklam şampiyonu mecraları belli oldu!

Nafizcan Önder
10 Ocak 2023
2 dk okuma

Pandeminin etkilerinin iyiden iyiye azalmaya başladığı 2022 yılında şirketler reklam yatırımlarını artırmaya devam ederken, hedef kitlelerine kolayca ulaşabilmek için kendilerine en uygun mecralarla ilerledi. Peki, bu mecralar 2022’de nasıl bir performans gösterdi? GRP ve SOV (Share of Voice: ürünün aldığı GRP’nin, sektördeki toplam GRP içindeki payı) temelinde hangi mecra önde? Gerçek ziyaretçi sayısına göre hangi mecralar farkını ortaya koyuyor? Yanıtlar, Gemius‘un hazırladığı 2022 Medya Raporu’nun ilk bölümünden geliyor…

2022 yılı reklam şampiyonu mecraları

Gemius Adreal’in verilerine göre 2022 yılı boyunca Instagram, yaklaşık yüzde 30 SOV değeri ile listedeki diğer mecraların önünde yer alırken, yüzde 26 SOV ile YouTube, Instagram’ın hemen peşinden geliyor.

Haber sitelerinin sosyal medya mecralarının oldukça gerisinde kaldığı gözlemleniyor…

GRP bazında bakıldığında Instagram 344K değerini görürken, YouTube’un 300K ile diğer mecraları açık ara geride bıraktığı verilere yansıyor.

2022'nin reklam şampiyonu mecraları belli oldu!

2022’nin trafik şampiyonu: Google

Reklamverenler, hedef kitlelerine ulaşacakları mecraları seçerken, bu mecraların ne kadar büyük bir kitleye ulaştığına da dikkat ediyor elbette. Hal böyle olunca trafik şampiyonu platformlar da reklamverenler için bir adım öne çıkıyor…

2022'nin reklam şampiyonu mecraları belli oldu!

Gemius Audience’ın Ocak-Aralık 2022 dönemini baz alan verilerine göre Google, 58.4 milyon erişime ulaşarak ilk sırada yer aldı. Google gibi Alphabet çatısı altında faaliyet gösteren YouTube da Google’dan çok geri kalmadı ve 56.7 milyonu gördü. WhatsApp, 55.7 milyon ile YouTube’un hemen arkasından gelirken, Instagram da 50 milyonun üzerini gören bir diğer platform olarak dikkatleri üzerine çekti…

Kriz rekortmeni 2022’nin “en”leri

featured
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Haberler
Küresel inovasyonda yavaşlama sinyali: Türkiye üst-orta gelir grubunda 3. sırada
Sena Tufan
27 Eylül 2025
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
Haberler
Dua Lipa’dan güzellik dünyasına güçlü bir adım: DUA x Augustinus Bader
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
İngiltere'de binlerce kişi Johnson & Johnson'a "kanser riski" sebebiyle dava açtı
Haberler
İngiltere’de binlerce kişi Johnson & Johnson’a “kanser riski” sebebiyle dava açtı
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
Haberler
Reklam ve Pazarlama İletişim Derneği (REPİD), ikinci yaşını kutluyor
İrem Alimoğlu
24 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.