18 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2022 perakende rehberi
Haberler

2022 Perakende Rehberi: Satışları artırmak için yeni müşterilere nasıl ulaşabilirsiniz?

Marketing Türkiye
23 Mayıs 2022
2 dk okuma

Günümüzde, ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılamak için internet ve mağaza alışveriş deneyimini bir araya getirerek kullanıcılar daha önce hayal dahi edilmeyen şekillerde alışveriş yapıyor. Müşterilerinize alışveriş yapmayı tercih ettikleri yerde ulaşmak ve pazarlama stratejinizi müşteri deneyiminin merkezine koymak artık çok daha önemli.

İşte markaların mevcut 4P’lerini optimize etmeleri ve yeni bir plan oluşturmaları için hazırlanan perakende rehberindeki 5 adım:

1. Müşteriler her gün ürünlere göz atmak, araştırma yapmak ve satın almak için Google’a başvuruyor

Ürün satın almak isteyen müşteriler için kullanım kolaylığı çok önemli. Müşteriler, alışveriş yapmak istedikleri ortamda sorunsuz bir deneyim sağlayan markalardan ürün alıyor. İnternette gördükleri bir ürünü anında satın alabilmek veya yerel bir mağazada hangi ürünlerin stokta olduğunu görebilmek istiyorlar.

Tüketici bulunduğu bölgede hangi mağazaların olduğunu öğrenmek için Google Haritalar‘a bakıyor. Verilere göre, Google Haritalar’da “Yakınımdaki alışveriş yerleri” ifadesinin aranma sayısı, dünya çapında yıldan yıla yüzde 100 arttı.

Yerel bir mağazanın açık olup olmadığını ve bir ürünü gidip hemen alıp alamayacağını öğrenmek için Google Haritalar‘da mağazaya ait İşletme Profili de kontrol ediliyor. Google adına Ipsos tarafından yürütülen COVID-19 İzleyici Araştırması’na göre tüketicilerin yüzde 31’i stok, envanter, gönderim gibi konularda zorluk yaşamamak için herhangi bir ürünü satın almadan önce internette daha fazla araştırma yaptıklarını belirtiyor.

Aynı zamanda Google’ın “Alışveriş” sekmesi de ürün bulma ve fiyat karşılaştırma noktasında tüketici tarafından etkin bir şekilde kullanılıyor. Yine COVID-19 İzleyici Araştırması’na göre, tüketicilerin neredeyse yarısı (yüzde 49), internetteki bir mağazada gördükleri her ürünü satın alabilmeyi bekliyor.

2. Markanızı geliştirin ve yeni müşteriler edinin

Bir marka olarak, potansiyel müşterilerin göz atabileceği yerlerde görünmenin yanı sıra, anlamlı ve farklı olan gerçek bir değer yaratmak da önemli. Google’daki video, arama ve feed’lerde göstereceğiniz etkileyici ve zengin reklam öğeleri, sizinki gibi ürünleri arayan müşteriler arasında marka bilinirliği yaratmanıza ve markanızı farklı kılmanıza yardımcı olabilir.

3. Online ve uygulama içi satışlarınızı artırın

Satışların maksimize edilmesi için müşterilerin alışveriş yaptığı her yerde ürünlerinizi öne çıkarmanız önemli. Google’daki Alışveriş sekmesinden bunu ücretsizce yapabilir, ayrıca ürününüzü doğrudan reklam deneyiminize entegre edebilirsiniz.

4. Mağaza trafiğini ve satışlarını artırın

Fiziksel mağazaları olan işletmelerin müşterilere internette sorunsuz, bölgeye uygun hale getirilmiş bir deneyim sunması gerekiyor. Satış yapmak için işletmenizi Google’da nasıl öne çıkaracağınıza ve mağazanıza nasıl daha fazla trafik çekeceğinize odaklanmanız gerekiyor.

5. Analizlerden yararlanarak stratejinize yön verin ve performansı artırın

Geleneksel perakendecilerin ve küçük işletmelerin müşterileri mağazalarına çekmesi gelir elde etmek için kritik öneme sahip olabilir. İster belirli mağazalara gelen trafiği artırma ister mağaza içi satışlara dikkat çekme veya arabaya ya da mağazadan teslim alınabilen belirli ürünleri tanıtma yoluyla olsun, Google bu hedefe ulaşmanıza yardımcı olacak çeşitli çözümler sunuyor.

Mağazanızın bulunduğu yerleri Google Haritalar, Arama, YouTube ve Google Görüntülü Reklam Ağı’nda gezinen müşterilere yerel kampanyalar ile tanıtarak kullanıcıları mağazalarınıza çekebilirsiniz. Ya da  yerel envanter reklamlarını kullanarak Google Arama’da yakındaki mağazalarınızda mevcut olan ürünleri sergileyin ve arabaya teslim alma, bugün teslim alma ve daha sonra teslim alma gibi gönderim seçeneklerinizi vurgulayabilirsiniz.

İnternet reklamlarınızın mağaza ziyaretleriniz üzerindeki etkisini ölçmek de işletme hedeflerinize ulaşma konusunda hayati derecede önemli. Sonuçta internetten veya mağazadan alışveriş yapmaları fark etmeksizin doğru müşterileri çekmek üzere doğru tutarda teklif vererek toplam satışları artırmak için Mağaza ziyaretleri için Akıllı Teklif veya Mağaza satışları için Akıllı Teklif seçeneklerini kullabilirsiniz.

Kaynak: Think with Google

Perakende sektörünün dijitalleşme trendleri açıklandı

featured
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
NOW TV’de yeni gelişme: Türk Patent ve Marka Kurumu tescili iptal etti!
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
5 Apple, moda ile teknolojiyi "iPhone Pocket" da buluşturdu
Apple, moda ile teknolojiyi “iPhone Pocket” da buluşturdu
Güncel Haberler
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Passo, yenilenen platformu ve e-ticaret hizmeti ile kullanıcı deneyimini genişletiyor
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Nadir hastalık farkındalığında dijital inovasyon: Alexion’a “Sağlıkta Farkındalık” Ödülü
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Türkiye’nin en itibarlı iş ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllendirilecek
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Haberler
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Sena Tufan
13 Ekim 2025
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
Haberler
YouTube Rating Report Z Raporu: Reyting Şampiyonu Gazeteciler!
Nafizcan Önder
20 Eylül 2025
O şarkı artık Spotify'ınızda çalmayacak!
Haberler
O şarkı artık Spotify’ınızda çalmayacak!
İrem Alimoğlu
3 Ekim 2025
Fenerbahçe'de 7 yılın ardından bayrak devri: Saran, Koç’tan görevi devraldı
Haberler
Fenerbahçe’de 7 yılın ardından bayrak devri: Saran, Koç’tan görevi devraldı
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.