“2022 Dünya Kupası ilklerin yılı olacak”
Bu yılki Dünya Kupası çokça “ilk”i barındırıyor. Turnuva ev sahibi Katar’ın iklim şartları nedeniyle yaz yerine kış aylarında gerçekleşecek. Tarihindeki en küçük ülke olması sebebiyle seyircilerin günde 3 canlı maç izlemesine ve oyuncuların çok kısa mesafelerde, seyahate gerek kalmadan maç yapmalarına imkân tanıyacak. Tüm hazırlık sürecinde karbon ayak izlerinin takip edilmesi ve şimdiye kadar yapılacak en az karbon ayak izine sahip Dünya Kupası olması da oldukça önemli konulardan. Bu bağlamda adidas’ın sürdürülebilir materyallerden ürettiği Al Rihla isimli top da Dünya Kupası’nda bir ilk…
20 Kasım’da Katar ve Ekvador arasında yapılacak maçla başlayacak turnuva 18 Aralık’ta final maçıyla sonlanacak. Yaklaşık 3 milyar insanın izlemesi beklenen turnuvanın en önemli ilklerinden biri ise tarihinde ilk defa üç saha, üç de asiste kadın hakemin turnuva boyunca görev alacak olması. Kadınların spor alanındaki başarıları günden güne artarken yönetimde de söz sahibi olmaları, erkeklerle eşit haklarda görev almalarının önündeki engellerin kaldırılması ve teşvik edilmesi çok önemli. Capital Sports Media olarak yakından takip ettiğimiz dünyadaki bu gelişmelerin öncü bir üyesi olmaya gayret ederken, Dünya Kupası’nda kadın hakemlerin yer alacak olmasını çok değerli buluyoruz. Umuyoruz spor faaliyetlerinin, organizasyonların, federasyonların ve kulüplerin de yönetiminde kadınların sayısı giderek artar.
Kurucusu olduğum Capital Sports Media’nın yönetimi tamamen kadınların idaresinde ve bununla gurur duyuyorum. Özellikle Türkiye’de kadınların her geçen gün, her dalda, olimpiyatlarda, dünya ve Avrupa şampiyonalarında elde ettikleri madalyalar, kupalar artarken, sporun yönetici kademelerinde de kadınların sayısının çoğalmasına koşulsuz destek veriyoruz.
60’tan fazla federasyonun sadece üçünde kadın başkan var
Geçtiğimiz ay önemli bir spor gazetesinin düzenlediği etkinlikte “Öncü Kadınlar” oturumuna ev sahipliği yaptık. Genel Müdürümüz Aydil Erçoklu’nun yönettiği oturumda; 60’tan fazla federasyona sahipken sadece 3’ünde kadın başkanın olmasını, bu yolda verilen mücadeleleri ve zorlukları, FIFA kokartlı kadın hakem sayımızın azlığı, kadın sporlarında yeterli maddi desteğin, sponsorluğun bulunamaması veya bulunsa dâhi erkek sporlarından çok daha az değerde destek görmesi gibi konuları masaya yatırdık. Umuyoruz ki bu konuları ısrarla ve daha sık konuşup gündemde tutabilir ve yetkililerin dikkatini çekebiliriz.
Özellikle sponsorluk alanında yurt dışındaki network’ümüzle Türkiye’ye getirdiğimiz markalarımız için spor alanında sponsorluk planlaması yaparken, marka etkileşiminin erkek futbolundan daha büyük olduğunu belirtiyor ve mutlaka farklı branşları, kadın takımlarını destekleyerek erişim ve etkileşimlerini maksimize etmeleri yönünde tavsiye veriyoruz. Desteklenen kadın sporcuların ve takımlarının başarıları ortadayken hem bütçelerini doğru kullanmaları hem daha fazla kişiye erişmeleri hem de sosyal sorumluluk kavramını da ilk günden yakalamalarına yardımcı olmaya çalışıyoruz.