18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2021'de etkili olacak 5 tasarım trendi!
Haberler

2021’de etkili olacak 5 tasarım trendi!

Nafizcan Önder
16 Kasım 2020
2 dk okuma

2020 senesi geride kalırken pandemi ile birlikte inanılmaz bir ivme kazanan dijital dönüşüm, işletmelere kendi dijital portallarının ne denli önemli olduğunu akıldan çıkmayacak bir şekilde öğretti. Öyle ki uzunca zamandır hayatımızda yer alan UX (kullanıcı deneyimi) ve UI (kullanıcı arayüzü) terimlerini hiç olmadığı kadar duyar olduk. Hal böyle olunca işletmeler için “tasarım” sundukları hizmetin çok önemli bir parçası haline geldi. Peki önümüzdeki yılın tasarım trendleri neler olacak? Gelin birlikte inceleyelim…

1-Minimalizm!

Dünya artık eskisinden de hızlı dönüyor. Zamanla yarışılan bu günlerde kimsenin ardı ardına açılan pencerelerle, alakasız bildirimlerle ve ulaşılmak istenen bilgileri bulma sürecini yavaşlatan web siteleriyle uğraşacak vakti ve sabrı yok! Bu nedenle kullanıcılar basit, şık ve kullanımı kolay arayüzler arıyor. Bu da bizi doğrudan tek bir adrese götürüyor: Minimalizm!

Kullanıcılarına ilgi çekici öğeleri kolayca arayabilmeleri için basit ve zaman kazandıran tasarım özelliklerini seçenler 2021’in kazananları olacak.

2-Hikayenizi anlatın!

Tüketicilere kişiselleştirilmiş içerik sunmanın önemi giderek artıyor. Bu aynı zamanda kullanıcı deneyimi (UX) tasarımcıları ve ürünleri için de geçerli. Çünkü tüketiciler her zamankinden daha fazla ilişki kurabilecekleri, ulaşılabilir, ilgili ve özgün hissettiren markalardan alışveriş yapmak istiyor. Bu nedenle müşterileriyle gerçek bir bağlantı kurmak isteyen tasarımcılar ve pazarlamacıların da hikaye anlatımını kullanmaları artık bir gereklilik.

Gerçekten de, bir ürün etrafında hikayeler oluşturmak, kullanıcıyı cezbetmenin en iyi yolu çünkü markalara duygusal tarafa dokunarak ve kişisel bir bağlantı oluşturarak tüketiciyle hemen etkileşim kurma fırsatı veriyor. İşte size birkaç ipucu;

  • Burada “kişiselleştirme” yine kilit bir rol üstleniyor. Müşterilerinize kendilerine özel içerikler sunduğunuzdan emin olun.
  • Ürününüzün tüketiciye sunduğu değere odaklanmanız, etkileşim sayılarınızı artırmanız ve müşteri sadakati oluşturmanız için oldukça destekleyici bir konumda.
  • Harika bir hikaye anlatma stratejisi elde etmenin bir yolu da videolar. Dijital dünyadaki en ilgi çekici içerik formatlarından birini göz ardı etmeyin!

3-Mobil öncelikli tasarım ilerlemenin yolu olacak

Sabah uyandığınızda ilk olarak ne yapıyorsunuz? Büyük olasılıkla size de güne cep telefonunuzu kontrol ederek başlayan ezici çoğunluktasınız. Bugün webdeki tüm aramaların yarısından fazlası mobil cihazlardan yapılıyor. Bu bilginin yanına bir de ortalama olarak telefonlarını günde 150 kez kontrol eden Y kuşağını ve internetin olmadığı bir dünyayı tanımayan Z kuşağını ekleyince, “mobil” tasarımın öneminden şüphe edecek bir şey kalmıyor.

Tüm bu bariz veriler ışığında rahatlıkla söyleyebiliriz ki mobil öncelikli tasarım markaların ve işletmelerin ilerlemesinde en önemli rollerden birini üstleniyor.

4-“Karanlık Mod” geçici değil kalıcı bir trend!

Siyah arka plana sahip telefonlarının ekran görüntülerini paylaşan insanları giderek artması  2020’de karanlık modun popüleritesini artıracağının da bir göstergesi. Artık pek çok web sitesi ve Instagram gibi sosyal medya uygulamaları da kullanıcıların karanlık moda geçmesine izin veriyor. Peki “karanlık modun” avantajları neler?

  • Modern, şık, sofistike ve tasarımcıların yaratıcı olmalarına ve normal ışık modunda işe yaramayacak yeni seçenekleri keşfetmelerine olanak tanıyor.
  • Koyu arka plan, tasarımcıların tasarım öğeleriyle beyaz arka plana kıyasla farklı yaratıcı şekillerde oynamasına izin veriyor.
  • Kullanılmakta olan ekrana bağlı olarak pil gücünden de tasarruf sağlıyor.
  • Bazı kullanıcılar geceleri göze daha az zarar verdiği için karanlık modu tercih ediyor.

5-El yazısı insani bir dokunuş katar

2020 hepimiz için garip ve zor bir yıl oldu, bazıları diğerlerinden daha fazla etkilendi, ancak yine de durum bir şekilde tüm dünyaya karanlık bir gölge düşürdü. Tasarımcılar için, birinin gününe biraz sıcaklık katmanın yollarını düşünmenin tam zamanı.

Bugün, mesajlaşma, e-postalar ve sosyal medyayla, birinden el yazısı notu almak o kadar nadir ki, bunu yapmak tüketiciye ekstra kişisel hissettiriyor. Bunu akılda tutarak, tasarımlarınıza el yazısı ve çizimler eklemek  iyi bir girişim olacaktır.

Kaynak: The Drum

"Karanlık Mod" El yazısı Hikaye anlatma Minimalizm! mobil Tasarım trend
1 KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
KFC ve Pizza Hut, Türkiye pazarına geri dönüyor
2 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
3 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
4 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
5 Lacoste, ikonlarıyla "oynuyor"
Lacoste, ikonlarıyla “oynuyor”
Güncel Haberler
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Kültür-sanat sürdürülebilirliğin eylem aracıdır
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Yapay zeka ile hazırlanan reklam filmleri ne kadar başarılı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı...
Haberler
LEGO yaratıcılıkta vites yükseltti: F1 pilotları LEGO araçlarla yarıştı…
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Midjourney, gerçekçi görseller üretebilen yeni yapay zeka modeli V7'yi tanıttı
Haberler
Midjourney, gerçekçi görseller üretebilen yeni yapay zeka modeli V7’yi tanıttı
Sena Tufan
4 Nisan 2025
Nike ve sendika anlaşamadı: Çalışanlar iş bırakacak
Haberler
Nike ve sendika anlaşamadı: Çalışanlar iş bırakacak
Sena Tufan
21 Mart 2025
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Haberler
Tersine göç artıyor: Her 3 çalışandan 1’i deprem nedeniyle taşınmayı düşünüyor
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.