2019’da Twitter’da yapılmış en iyi lansmanlar

Twitter, 2019’da markaların gerçekleştirdiği en  yaratıcı lansmanları açıkladı. 

Yapılan yeni bir araştırmaya göre, inovatif tanıtım yapan markalar gerçekten fark yaratıyor: Bain Consulting Group’un yeni araştırması, tanıtım yaparken yaratıcı ve iyi uygulamaları kullanan markaların, bu uygulamaları tutarlı bir şekilde kullanmayanlardan 1.5 ila 2 kat daha yüksek gelir artışı oranlarına sahip olduğunu kanıtladı. İyi lansmanlar daha fazla ses getirip satışların artmasına etki ederken başlangıçtan itibaren doğru hamleler yapmak, uzun vadeli başarıyı getiriyor.

Fakat başarılı lansman yapmak kolay değil. Araştırma ayrıca, pazarlamacıların sadece yüzde 15’inin lansmanını doğru yaptıklarını ve KPI’larını tutturduğunu tespit etti. Peki Bain’ in “Lansman Liderleri” dediği bu seçkin grupta farklı olan nedir? Twitter kullanım şekilleri. Bu pazarlamacıların Twitter’da yaratıcı bir şekilde piyasaya sürdükleri ürün ya da çözümlerin piyasada tutulma ihtimali 2.3 kat daha fazla.

2019’un Twitter’da yapılmış en iyi tanıtımları:

Subaru – #MakeADogsDay

“Subaru Hayvanları Sever” mottosunun bir parçası olarak, barınak köpeklerinin evlerini bulmalarına yardımcı olabilmek adına bir gün organize etti. Subaru ve ajansı Carmichael Lynch, Twitter aracılığı ile yürüttükleri kampanya ile farkındalık yaratmayı amaçlamış, bu doğrultuda Marnie The Dog, Doug The Pug, and Turboroo gibi özellikli ünlü yavru köpekleri kampanyalarında kullanarak Amerikan vatandaşlarını hayvanlara karşı şiddeti önlemeyi amaç edinmiş bir kuruluş olan ASPCA’ya bağışta bulunmaya ve sahiplenmeye teşvik etti.

Audi – E-Tron SUV

E-Tron SUV (Audi’nin ilk tam elektrikli modeli) lansmanıyla birlikte, Audi, otomobilin kendisi gibi inovatif ve heyecan verici bir pazarlama planına ihtiyaç duydu. Partner ajansı PHD, Venable Bell & Partners ve M/H VCCP ile Audi, Twitter ile beraber çalışarak tüketicilerin e-tron SUV hakkında konuşmasını sağlamış, bu doğrultuda Big Game adıyla düzenledikleri etkinlikle markanın mesajları iletilmeye çalışıldı. Lansman sürecine hız katmayı amaçlayan Audi, Big Game canlı lansman öncesi, 2019 e-tron #SB53 reklamının Twitter’da önizlemesini yaparak ürün hakkında heyecan ve iletişim yarattı. Audi futbolun en büyük gecesinde tutkulu, kampanyaya ilgili ve önayak olabilecek bir kitle yakalayarak tüm otomobil üreticileri arasında oyun süresince Twitter’daki en yüksek video görüntülenme oranına ulaştı.

@FortniteGame

Twitter’daki oyun topluluğu, Fortnite’ın ilk bölümünün sona erdirilmesi için oyuniçi bir etkinlik olacağını biliyordu. İnsanlar gösteriye tanıklık etmek için oyunlarını yüklediler favori kanallarını izlemeye başladır…. Hiç kimse bir sonraki adımda ne olacağına hazır değildi: 13 Ekim 11:10’da Fornite oyunu çevrimdışına çevirerek 36 saatlik karanlık bir dönem başlatıldı, hayranlarda durum şok etkisi yarattı. Şirket yalnızca canlı yayında bir kara delik yaratarak 12 binden fazla Tweet aldı. Fanlar Twitter’ı ipucu aramak için kullanmanın yanında, fikir yürütmek için kullanıp kampanyayı dünya çapında trend yaptı. Fortnite’ın 2. bölüm lansmanının bu gizli tanıtımı gerçek bir başarı göstergesiydi. Ve kara deliğin canlı akışı 36 saat içinde 42,8 milyon ve 12,8 milyon izleyiciye ulaştı.

Disney+

Disney +’ın lansmanını kutlamak için Disney’in sahip olduğu birkaç hesap heyecanlarını paylaşmak için Twitter’ı kullandı. Disney+, kaydolmak şartıyla fanlarının ulaşacakları nostaljik 600+ Tweet içeren ikonik kütüphanesinden bahsetti. Dünyanın dört bir yanında görülen reklamları, farklı reklam ürünleri ile donatılmış şekilde tanıtılan trend spotları, özel emoji motoru ve abone olmaya yönelik yaratılan bir programla lansman için daha fazla etkileşim sağlanmış oldu.

Game of Thrones – #ForTheThrone

Game of Thrones’un final sezonunun beklentisiyle, HBO, hayranlarına fragman yayınından önce yeni içerik ve son sezon hakkında konuşmak için bir pazarlama kampanyası yanında yeni içerikler sağlayan bir forum olan #ForTheThrone’u Twitter’da başlattı. HBO, Hearts & Science ve BOND, programın 18 karakterini de içeren afişlerinin özel gösterimi için Twitter ile ortaklık yaptı. Bunlar, platformda 20 karakter emojisinin lanse edilmesiyle aynı zamana denk getirildi: New York, Londra ve Toronto’da Twitter ve reklam panolarını doldurarak hayranlarından seçtikleri #ForTheThrone’u seçmeleri istendi. Bu, final sezonunun galasına kadar olan süreçte bir konuşma fırtınası başlatıldı. Sadece 24 saat içinde HBO kampanyası, 2018 #GameOfThrones paylaşımlarının %33’ünü oluşturmuş oldu.

Nescafé – #Eğitimçin3ü1Arada

Eğitimin önemi konusunda farkındalık yaratmak ve daha fazla gence ulaşmak için Nescafé, yüzlerce gencin eğitimini desteklemek amacıyla #Eğitimçin3ü1Arada kampanyasını Twitter’da (TEV-Türk Eğitim Vakfı ile iş birliği içinde) başlattı. Markalı emoji sayesinde yapılan 50 bin paylaşımla beraber, kampanya süresince Nescafé 3ü1, yüzlerce öğrencinin ulaşım masrafları karşılandı.

Albaraka Türk – #KabınıKoyAdınıKoy

Albaraka Türk, Twitter’da yeni bir sosyal sorumluluk projesi başlattı. “Değer Katan İyilikler” projeleri kapsamında 24 Temmuz’da Twitter’da #KabınıKoyAdınıKoy hashtagi ile başlayan kampanyada Türkiye’nin her yerinde Albaraka Türk şubelerini ziyaret eden hayvan severler adına sokak kedileri için mama ve mama kabı bağışladı.

15 Ağustos’ta sona eren kampanya süresince Twitter’da yayınlanan video toplamda 370 bin kez izlendi, video oranı yüzde 70 olarak gözlemlendi ve toplamda 2000’in üzerinde hayvansever şubeleri ziyaret ederek mama ve mama kabı aldı. Sosyal medya kanallarından 300’ün üzerinde başvuru alan Albaraka Türk, binin üzerinde mama kabını da kargo aracılığıyla hayvan severlere ulaştırdı.

Albaraka Türk Katılım Bankası ve Albaraka Portföy’ün birlikte başlattığı proje kapsamında toplamda 11 bin adet mama ve mama kabı dağıtıldı.

Vodafone – #HesabımKitapOlsun

https://twitter.com/VodafoneVakfi/status/1198900731950063616

Vodafone, yeni bir sosyal sorumluluk kampanyası başlatmak amacıyla Conversational Card kampanyası ile #HesabımKitapOlsun etiketini kullanarak kullanıcılarından tweet atmalarını istedi ve hashtagi paylaşan kullanıcıların hesaplarındaki kelime sayısına en yakın kitabı okullara bağışladı. Kampanya sonucunda #HesabımKitapOlsun hashtag’ i ile 105 bin adet tweet paylaşıldı, kampanya videosu 3milyon defa izlendi. Kampanya tweeti 33 bin kez beğenildi, 3,7 bin kere retweetlendi.”

İLGİLİ HABERLER