10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2018’de tüketicilere mobilde ulaşmak için 6 pazarlama önerisi
Haberler

2018’de tüketicilere mobilde ulaşmak için 6 pazarlama önerisi

Marketing Türkiye
6 Şubat 2018
2 dk okuma

Dijital reklam teknoloji şirketi FreakOut, B2C sektöründeki oyuncuların potansiyel müşterilerine mobil olarak ulaşmaları için yapması gerekenleri sıralıyor.

İnternete erişimde mobil cihazların ilk sırada yer aldığını belirten FreakOut Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, “Türkiye’nin 2017 yılı web trafiğine göre, bilgisayar üzerinden ziyaretler yüzde 36’ya düştüğünü, mobil trafiğin ise yüzde 62’ye çıktığını görüyoruz. Bu durum Türkiye’de internete erişim noktası anlamında mobilin ne derece önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor” dedi. Doğru pazarlama stratejisi ile önceliğini mobil cihazlara veren şirketlerin avantajlı olduğunu dile getiren Tuğ, dikkat edilmesi gereken 6 önemli noktayı şu şekilde sıraladı:

  1. Sosyal medya pazarlaması

Özellikle kullanıcı etkileşiminde sosyal medya, en iyi mecraların başında geliyor. Detaylı hedefleme seçenekleri sunan bu mecralar üzerinden tüketicilere ulaşmak mümkün. We are Social rakamlarına göre, Türkiye’de 72,9 milyon kişi mobil cihaz kullanırken, sosyal medyaya mobil cihazlardan bağlananların sayısı 44 milyonu aşıyor. Ülkemizde sosyal medyayı mobilden kullanan kişi sayısı ise son bir yıl içerisinde yüzde 5 oranında artmış durumda.

  1. Yeterli kullanıcı deneyimi

Mobil cihaz üzerinden iletişime geçeceğiniz kitle için hazırladığınız içeriğin uygun olduğundan emin olun. Tüketicilerin etkileşime geçtiği markaya inanması ve kendini rahat hissetmesi için kullanılan fonttan, dost canlısı görünen renklere ve tasarıma kadar birçok önemli etken bulunuyor.

  1. Mobil uyumlu e-Posta

2012 yılında yüzde 29 olan mobil cihazlardan e-posta okuma oranı 2017 yılında yüzde 55’e ulaşarak ilk kez ortalamanın üzerine çıktı. Mobile uygun bir e-posta yapısı kullanarak küçük bir ekranda daha kolay okunabilecek, dokunmatik ekranda “tombul parmak sendromuna” sebep olmayacak şekilde tasarlanmalı.

  1. Hedefli reklamlar

Gelişmiş teknolojiler sayesinde daha önce hiç olmadığı kadar hedefleme yapmak mümkün. Mobil cihazlarda ise durum daha da avantajlı hale gelebiliyor. Kullanıcıların bulunduğu konumun belirlenmesi, kullandığı işletim sistemi ile hobilerini bir araya getirerek kişiselleştirilmiş çözümler sunmak mümkün.

  1. Responsive (uyumlu) tasarım

Özellikle HTML 5 sayesinde bulunan her cihaza özel uyum sağlayarak aynı kullanıcı deneyimini sunan web siteleri yaygınlaşmaya başladı. Daha hızlı yüklenen, uygun görsel ve videoların bulunduğu siteler kullanıcıların marka ile bağlarını geliştiriyor.

  1. İlgili içerik

Mobil pazarlamanın da temelinde içerik yer alıyor. Özellikle mobil cihazlara doğan yeni nesiller daha doğal ve gerçekçi reklamlar görmek istiyorlar. Öngörülere göre, 2020 yılına gelindiğinde mobil reklamların yüzde 63’ü doğal reklamlardan oluşacak.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-27 Mart)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (17-27 Mart)
Sena Tufan
27 Mart 2025
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Haberler
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Marketing Türkiye
15 saat önce
Sensodyne Klinik Beyazlık serisinin yeni reklam filmi, marka yüzü Gökçe Bahadır ile tanıtıldı
Haberler
Sensodyne Klinik Beyazlık serisinin yeni reklam filmi, marka yüzü Gökçe Bahadır ile tanıtıldı
Advertorial
3 Mart 2025
Merrell Türkiye'de ilk mağazasının kapılarını açtı
Haberler
Merrell Türkiye’de ilk mağazasının kapılarını açtı
Nafizcan Önder
7 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.