2017’de en çok beğenilen sosyal medya kampanyaları
Günümüzde markalar devasa bütçeli TV reklamları yerine sosyal medyayı kullanarak daha çok insana ulaşabilmeyi hedefliyor. Diğer reklam mecralarına göre sosyal medyada başarılı olabilecek bir kampanya güçlü mesaj içermesi gerekiyor. Geçen senenin öne çıkan kampanyalarına baktığımızda da güçlü mesaj içeren çalışmalar kullanıcılara ulaşabildi.
Sosyal medya ölçümleme kuruluşu Unmetric, markaların 2017’de sosyal medya kampanyalarını inceledi ve beğeni, görüntülenme gibi istatistiklerini toplayarak geçtiğimiz senenin en iyi sosyal medya kampanyalarını seçti.
İşte Unmetric’in araştırmasından seçtiğimiz çok ses getiren sosyal medya kampanyaları….
Airbnb – #WeAccept
Airbnb, yayınladığı çeşitliği vurgulayan bu kampanya, aynı zamanda Amerika Birleşik Devletleri’ndeki siyasal atmosferi eleştiren bir çalışmaydı. Sosyal medyada oldukça ilgi gördü.
Starbucks – Unicorn Frappuccino
Starbucks’ın parlak renklere sahip, sınırlı üretim ile çıkarılan Unicorn Frappuccino ürünü, yayınladığı anda 175.000 beğeni ve 50 bine yakın paylaşım aldı.
Merriam-Webster – “covfefe”
Wakes up.
Checks Twitter.
.
.
.
Uh…
.
.
.
📈 Lookups fo…
.
.
.
Regrets checking Twitter.
Goes back to bed.— Merriam-Webster (@MerriamWebster) 31 Mayıs 2017
Her sektörden markalar, Beyaz Saray’daki mevcut yönetimden esinlenen konularla ilgili birçok paylaşım yapıyor. Merriam-Webster, Trump’ın anlamsız sözcüğü “covfefe”i içeren bu tweeti 224 binden fazla beğeni aldı.
Wendy’s – #NuggsforCarter
.@carterjwm is now the most retweeted tweet of all-time. That’s good for the nuggets, and $100k to @DTFA. Consider it done. #nuggsforcarter pic.twitter.com/k6uhsJiP4E
— Wendy’s (@Wendys) 9 Mayıs 2017
16 yaşındaki Carter Wilkerson, fast-food markası Wendys’e attığı bir tweet ile başlayan ve Wendys’in verdiği zekice cevapla viral bir kampanyaya dönüşen bu tweet, 3 milyondan fazla retweet alarak rekor kırdı.
McDonald’s – Szechuan sosu
SOS 073017 2130EST TWTR 3x.5GAL pic.twitter.com/pHvDzKVYMv
— McDonald’s (@McDonalds) 30 Temmuz 2017
Rick ve Morty hayranları McDonald’s bir günlüğüne geri getirdiği Szechuan sosu tweeti 40 bin beğeni aldı.
Shell – #makethefuture
Shell, Kenya gibi ülkelere sürdürülebilir ışık kaynakları getirme çabasıyla bu kampanyayı yayınladı ve bugüne kadar 86 milyondan fazla görüntülendi.
Red Bull – “Door in the Sky”
Red Bull’un bu ekstrem spor videosu, yayınlandığı 4 haftadan sonra 150 milyondan fazla kez görüntülendi.
Nike – #nikeprohijab
nike (@nike)’in paylaştığı bir gönderi ()
Olimpiyat madalya uzmanı Ibtihaj Muhammad’ın yer aldığı bu Instagram videosu Nike’ın Pro Hijab’ı ürününü tanıttı.
Hum – #HumRider
Facebook’ta 15 milyon video görüntülenme elde eden bu viral kampanyayı yayınlayan Hum, izleyicilere arabalarını nasıl “yükseltebileceğini” gösterdi.