16 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
2016’da mobil internet tüketiminin yüzde 28 artması bekleniyor
Haberler

2016’da mobil internet tüketiminin yüzde 28 artması bekleniyor

Marketing Türkiye
7 Temmuz 2016
2 dk okuma

Zenith’in “Medya Tüketimi Tahmini’’ raporuna göre (Media Consumption Forecasts), dünya genelinde mobil internet kullanım süresi bu sene yüzde 27,7 artacak ve bu artış genel medya tüketiminde yüzde 1,4 bir artışa yol açacak. Diğer tüm medya tüketimlerinde – masaüstü internet dahil – ise toplamda yüzde 3,4’lük bir azalış yaşanacağı tahmin ediliyor.

Bu yıl ikincisi yayınlanan “Medya Tüketimi Tahmini’’ raporu, değişen medya tüketimi alışkanlıkları üzerine gerçekleştirilen anket çalışması çerçevesinde, 2016 – 2018 yılları arasında medya tüketimindeki zaman paylarının nasıl değişkenlik göstereceğini değerlendiriyor. Rapor, gazete ve dergi okumaya, televizyon izlemeye, radyo dinlemeye, sinema izlemeye, internet kullanımına ve açık hava reklam takibine harcanan zamanı dikkate almaktadır. Geçtiğimiz yıl 65 ülkeyi kapsayan rapor, bu yıl 71 ülkeye kapsıyor.

İnternet tüketiminin yüzde 71’i artık mobil mecralardan yapılıyor

Geçtiğimiz on yıllık periyodun başlarında masaüstü internet tüketimi hızla büyüdü. 2010 yılında günde 36 dakika iken, 2014 yılında günde 52 dakika ile zirve yaptı. Ancak kullanıcıların mobil cihazlara geçmesiyle birlikte masaüstü tüketim düşüş göstermeye başladı. 2015 yılında mobil, masaüstünün yerini alarak internete erişimde başlıca araç haline geldi. Bu yıl içinde dünya genelinde mobil cihaz üzerinden internet kullanımının günde yaklaşık 86 dakika olacağı, masaüstü internet kullanımınınsa günde 36 dakika olacağı tahmin ediliyor. Bu, internet tüketiminin yüzde 71’inin mobil cihazlar üzerinden gerçekleşeceği anlamına geliyor. Mobil internet kullanımına ağırlıklı olarak yönelen bölge yüzde 73’lük mobil tüketim oranıyla Asya Pasifik. Bunu yüzde 72’lik mobil oranla Kuzey Amerika takip ediyor.

Mobil internet kullanımı artarken diğer medya kullanımları düşüş gösteriyor

Mobil internet tüketimi, geleneksel medya tüketiminden pay alarak büyümeye devam ediyor. Tahminlere göre mobil internette harcanan ortalama süre küresel olarak bu sene yüzde 2,7 artacakken, masaüstü internet kullanımında yüzde 15,8’lik düşüş yaşanacak. Ayrıca diğer tüm geleneksel mecralarda küçülme yaşanması bekleniyor: sinemada yüzde 0,5’lik, açık havada yüzde 0,8’lik, televizyonda yüzde 1,5’lik, radyoda yüzde 2,4’lik, gazetede yüzde 5,6’lik ve dergilerde yüzde 6,7’lik bir düşüş öngörülüyor.

Mobil kullanım medya tüketiminin büyümesini sağlıyor

İnternet tüketiminin büyümesi (önce masaüstü, şimdi mobil) 2010 – 2015 yılları arasında toplam medya tüketiminde yüzde 7,9 artış sağladı. 2010’da günde 403 dakika olan medya tüketimi, 2015 yılında 435 dakikaya ulaştı. Yıllık ortalama büyüme geçtiğimiz yıllarda yüzde 1,5 olarak gerçekleşirken bu yıl için de yüzde 1,4’lük büyüme tahmin ediliyor. 2017’nin büyüme tahmini yüzde 1,2 olurken, 2018 yılında ise mobil kullanımdaki büyümenin yüzde 0,4 seviyelerine gerileyeceği tahmin ediliyor. 2018’de global olarak, günde ortalama 448 dakika medya tüketimi bekleniyor.

Televizyon global medya tüketimindeki hakimiyetini sürdürüyor

Yakın zamandaki düşüşüne rağmen televizyon, 2015 yılında günlük 177 dakika tüketimle küresel bazda açık ara en popüler medya mecrası olmaya devam etti. İnternet ise 110 dakikalık tüketim ile 2’nci sırada yer aldı. 2015’te küresel medya tüketiminin yüzde 41’ini oluşturan televizyonun 2018’de hala tüketimin yüzde 38’ini oluşturması bekleniyor. 2018 için tahmin edilen küresel medya tüketimindeki internet kullanım oranıysa yüzde 31.

1 Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
5 Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel'den açıklama: İmar Kanunu'na aykırılık yok!
Hakkında yıkım kararı verilen Mandarin Otel’den açıklama: İmar Kanunu’na aykırılık yok!
Güncel Haberler
Amerikan Borsaları da artık infox’ta
Amerikan Borsaları da artık infox’ta
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
Dev gıda markası Kraft Heinz,10 yıllık birlikteliğin ardından bölünebilir
İşverenlerin yüzde 74'ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
İşverenlerin yüzde 74’ü üst düzey pozisyonları doldurmakta zorlanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Haberler
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Nafizcan Önder
18 Mayıs 2025
2000'ler estetiği Rhode ile geri döndü...
Haberler
2000’ler estetiği Rhode ile geri döndü…
Sena Tufan
1 hafta önce
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
14 Haziran 2025
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
Haberler
Didem Namver, Effie Europe final jürisinde görev alacak
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.