2015’te sosyal medyayı fetheden kampanyalar!
Somera’nın Nielsen verilerini de kullanarak Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Sosyal Medyada En Çok Konuşulan Kampanyalar ve Markalar” araştırması tabiri caizse “markaların sosyal medya karnesini” ortaya koyuyor.
Yapılan analize göre sosyal medyaya en çok yatırım yapan ilk üç marka Vodafone, Turkcell ve Ülker olarak sıralanırken, sosyal medyada en çok konuşulan ilk üç kampanya ise şöyle: #olurmuolur (Yapı Kredi), #göktendondurmayağsa (Algida) ve #mutlulukheryerde (Ülker)…
Sosyal medyada ölçümleriyle öne çıkan Somera’nın, Nielsen’in verilerini de kullanarak gerçekleştirdiği “Sosyal Medyada En Çok Konuşulan Kampanyalar ve Markalar” araştırması oldukça ilginç veriler koyuyor ortaya. Marketing Türkiye için yapılan araştırmada Nielsen, Ocak – Kasım 2015 tarihleri arasında sosyal mecrada en çok reklam yatırımı yapan markaları ortaya koyarken, Somera ise yapılan bu yatırım karşılığında markaların yarattığı sosyal medya konuşulma hacmi ve etkileşimi analiz etti. Markaların kampanyaları için oluşturduğu etiketler üzerinden Somera’nın yaptığı analizler Twitter’da en çok konuşulan ve etkileşim yaratan kampanyaları gözler önüne seriyor.
Somera’nın Nielsen verilerini de kullanarak Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği araştırmaya göre, yaptığı harcama ve elde ettiği etkileşim açısından sosyal medyada en çok verim alan markalardan biri Ülker. Elbette bu başarı Ülker’in yaptığı sponsorlukların sosyal medyaya yansımalarıyla da yakından ilgili. Tüm Ülker kelime bulutu göz önüne alındığında Ülker kelimesinin yanındaki en büyük diğer kelimenin Fenerbahçe olduğu görülüyor. Dolayısıyla sonuçlar değerlendirirken bu veri de göz ardı edilmedi. Yine de yıllar boyu gerçekleştirdiği kampanyalar sayesinde ürün bilinirliği yüksek bir marka olan Ülker’in sosyal medyada başarılı bir yıl geçirdiğini söylemek mümkün.
Sosyal sorumluluk projelerinin marka etkileşimine sağladığı katkı ortada… Eti’nin gerçekleştirdiği Sarı Bisiklet kampanyasının sonuçlarını aldığı görülüyor. Sağlık için hareket söylemiyle ilerleyen proje, markanın kendisini nasıl konumlandırmak istediğini gösteriyor. Aralık sonu itibariyle Sarı Bisiklet projesinin Facebook takipçi sayısı 73 bin 733’e ulaştı. Sosyal medya iletişiminde zamanlama da önemli bir değişken. Algida’nın, ürünlerinin doğası gereği mevsimlik değişimlerden etkilenen bir marka olarak kampanyalarına doğru zamanda yer verdiği görünüyor. Markanın Nisan ve Mayıs’ta yaz mevsimini düşünerek gerçekleştirdiği #göktendondurmayağsa kampanyasının 121 bin 950 konuşulma hacmine ulaştığı görülüyor.
Sosyal medyada Vodafone ve Turkcell rekabeti
Telekomünikasyon şirketlerinin konuşulma hacimleri genellikle birbirine yakın ve yüksek çıkar. Bu durum sektörsel olarak verdikleri hizmetin benzerliğiyle de ilgili. Üç GSM markasının müşterileri kendilerine bizzat sosyal medyadan gündelik hizmetle ilgili sorular sormayı tercih ediyor. İşin doğasının getirdiği bir durumdur bu.
Bu yıl geçen senelerden farklı olarak 4.5G de sosyal medyada yoğun olarak konuşuldu. Avea’nın Vodafone – Turkcell rekabetinde yarışı arkadan takip ettiği görülse de ratecard (reklam yatırımı) ve konuşulma performansı olarak elde ettiği skor hiç de küçümsenecek boyutlarda değil.
Arçelik konuşulma sayısını artırdı
Arçelik geçmişte yarattığı reklam karakterleriyle konuşulma hacmini yüksek tutabilen markalardan biri. Fakat 2015’te 2014’e kıyasla kayda değer bir yükselme göze çarpıyor. Mayıs ayında Arçelik çalışanlarının yaptığı eylemin de bunda katkısı büyük.
Elektroniğin farklı bir alt başlığında yer alan Casper’ın da geçtiğimiz yıla kıyasla sosyal medya etkileşimini önemli bir oranda artırdığı görülüyor.
Turizmde konuşulma hacmi az
Kuşkusuz, iki seçim arasında tırmanan PKK ile mücadelenin en derinden etkilediği sektörlerden biri turizm oldu. 1 Kasım sonrası Rus uçağının düşürülmesi ve Rusya’nın vatandaşlarına yönelik yaptığı “Türkiye’ye gitmeyin” çağrısı sektörü bir hayli etkiledi. Tüm bu gelişmelere karşı sektörün önemli oyuncularından biri olan ETS Tur’un sosyal medyadaki konuşulma sayısını artırdı. Telekom şirketleri gibi bankalar da verdikleri hizmet açısından birbirlerinden kolay ayrıştırılabilir olmadığı için yaptıkları işin doğası onları post-modern ayrıştırıcı kampanya stratejilerine yönlendiriyor. Yapı Kredi’nin de bu konuda gözle görülen bir başarısı mevcut. Konuşulma hacmi ve ratecard oranlarına bakıldığında markanın kayda değer bir harcama verimi elde ettiği görülüyor.
Kampanyalarda #olurmuolur önde
Markaların oluşturduğu sloganların günlük dilde olması cümle içinde geçmelerini de kolaylaştırıyor. Yapı Kredi’nin sosyal medyada 72 bin üç kere kullanılan #olurmuolur sloganı da bu yolla başarıya ulaşan çalışmalardan. Hem kendini ilişkilendirebildiği Kiraz Mevsimi gibi diziler sayesinde hem de kelime yapısının gayet jenerik olmasından #olurmuolur’un kolay gözlenebilir bir başarısı var.
Algida’nın #göktendondurmayağsa etiketi de yine sosyal medya kullanıcılarını etkileşime teşvik eden çalışmalardan biri oldu. Çocukça bir istek gibi görünmesi ve dondurmanın zaten sevilen bir ürün olması markanın da işini kolaylaştırmışa benziyor.
Markalar yarattıkları kampanyalarla gündelik yaşamdaki anları da sahiplenmeyi amaçlıyor. Ülker’in #mutlulukheryerde etiketinin hedeflerinden biri de buydu. Kampanya yarattığı etkiyle bu amacına ulaşmışa benziyor.
Arçelik’in etiketi #aşkileyap ise Beren Saat ve Kenan Doğulu’nun oynadığı Arçelik reklamının sosyal medyadaki etkisini artırmışa benziyor. Reklamın ilk çıktığı Haziran’ın son haftalarından bugüne artan bir etkileşim oranı var.
Casper’ın #mutluçocuklarağacı kampanyası ise ortaya koyduğu sonuçlarla oldukça başarılı bir iş çıkarmış ortaya. Zira Somera’nın yaptığı analizlere göre kampanya hakkındaki konuşmaların yüzde 88’i olumlu. Yüzde 11 civarında bir nötr konuşulmaya sahip olan kampanya hakkında neredeyse hiç negatif konuşulma bulunmuyor. Bu da kampanyanın ne denli beğenildiğinin bir kanıtı.