2014’ün en başarılı pazarlama stratejileri

Haber: Canan Eseler

2014, pazarlamanın sosyal medyayla daha fazla haşır neşir olduğu, müşteri sadakati ve teşekkür ettirme stratejilerinin ön plana çıktığı, mobilin oldukça önemsendiği bir yıl oldu… Peki, “müşteri” kavramının farklılaştığı, markalar için hikâye anlatmanın önem kazandığı bu yılda hangi markalar ve kampanyalar ön plana çıktı?

İşte pazarlama uzmanları ve akademisyenlerin gözünden 2014’ün en başarılı pazarlama stratejileri… 

FB (Fenerium): Zorlu bir yıl geçiren Fenerbahçe ve Abdullah Kiğılı önderliğinde Fenerium, bu yılki iletişim krizini başarılı bir şekilde yöneterek, yılın en başarılı pazarlama stratejilerinden biri olarak listeye girdi. 

AK Parti: Pazarlama uzmanlarının bir kısmına göre bu yıl en iyi pazarlama stratejilerinden biri de Ak Parti’nin krizleri başarılı bir şekilde yönetmesiydi.

Avea: Markanın kendisini şarjı en hızlı biten operatör olarak konumlandırması 2014’ün önemli pazarlama stratejilerinden biriydi. 

Yandex: 2014 yılında başarılı bir atak yaparak, arama motoru Google’la rekabette önemli bir yol kateden Yandex, yılın en iyi pazarlama stratejilerinden biri olarak karşımıza çıkıyor. 

Ülker: 2014 yılında 50’nci yılını kutlayan ve “mutlu bir an” temasıyla başarılı bir kampanya yönetimi gerçekleştiren Ülker, yılın son günlerinde United Biscuits’i satın alarak büyümesini sürdürdü. 

Coca-Cola: Marka, 50. yıl kampanyası kapsamında adını Türkçe okunuşa uygun olarak “Koka-Kola” yazarak, bu yılın en dikkat çeken kampanyasına imza attı. 

Beko: Beko, 2014 yılında uzun yıllar kullandığı logosunu değiştirdi. Yurtdışı atılımıyla dikkat çeken marka, başarılı bir yıl geçirdi. 

Aras Tahsilatlı: Aras Kargo, özgün ve yenilikçi hizmeti Aras Tahsilatlı hizmeti için gerçekleştirdiği kampanyayla bu yılın en iyileri arasında yer aldı. 

LC Waikiki: 2014 yılında “Mutlu Yüzler” kampanyasıyla, mutluluğu en güzel şekilde anlatanlar arasından 20 tüketiciyi marka yüzü olarak belirleyen LC
Waikiki, sürdürülebilir pazarlama stratejisiyle en başarılı markalar arasında yer aldı.

CarrefourSA: Yönetimin Sabancı Holding’e geçmesiyle 2014 yılını “Dönüşüm yılı” olarak belirleyen ve relansman kampanyası “Ne lazımsa CarrefourSA” reklamıyla dikkat çeken marka, yılın en iyi pazarlama stratejisine sahip markalar arasında yer aldı. 

Doğanay: Doğanay, içeceklerin doğallığını korumak için geliştirdiği, cam ve pet şişenin buluşmasıyla oluşan Campet ile başarılı bir pazarlama stratejisi yürüttü. 

Twitto: Bien Kruvasan’ın ardından Twitto Çıtır Burgu Kraker ile adını duyuran Şimşek Gıda’nın yerel ve global devlerle rekabete girmesi beklenmedik bir pazarlama stratejisiydi. 

THY: Global marka olma yolunda hızla ilerleyen Türk Hava Yolları, bu seneki reklam kampanyaları ve başarılı pazarlama stratejileriyle dikkat çekti. 

Eti: 2014’ün ikinci döneminde çıkardığı yeni ürünlerle dikkat çeken Eti, yeniden konumlandırdığı ürünleri ve yeni çıkardığı krakeri Eti Bollos ile verimli bir yıl geçirdi. 

Muratbey Peynirleri: ‘İnekler Peynir Yapamaz’ ve ‘Peynire Zeka Kattık’ sloganıyla lanse ettiği “Burgu Peynir” iletişim çalışma­larıyla dikkat çeken Muratbey Peynirleri, farklı pazarlama stra­tejisiyle 2014 yılının dikkat çeken markaları arasında yer aldı.

Hepsiburada.com: 2014 yılında yeni reklam kampanyalarıyla ön plana çıkan Hepsiburada. com, “Ayağına gelsin” temasıyla yürüttüğü pazarlama stratejisinde başarılı bir işe imza attı. 

Şölen: Marka, Biscolata ürününde kadın hedef kitle odaklı çizgisini devam ettirerek başarısında süreklilik sağladı. 

Cafe Breno: 2014 yılında “Sonunda, hak ettiğiniz kahve” sloganıyla dikkat çeken Cafe Breno, yılın başarılı pazarlama stratejileri arasında yer aldı. 

Şekerbank: Markanın esnafı, çiftçiyi ve üreticiyi hedef aldığı reklam kampanyalarıyla bu yılın en başarılı pazarlama kampanyaları arasında yer aldı. 

WhatsApp: 2014’ün en başarılı işlerinden biri de WhatsApp’tı… Whatsapp CEO’su Jan Koum’un “Neden Reklam Yayınlamıyoruz?” başlıklı bir yazıyla 250 milyon WhatsApp kullanıcısından uygula-ma için 0.99 dolar alarak ABD’nin en zengin 62’nci kişisi oldu. 

Vodafone: 2014 yılında hem fiyat hem hizmet odaklı bir pazarlama stratejisi yürüten Vodafone, yılın en başarılı markaları arasına girdi. 

Turkey. Discover the Potential: Türkiye’nin logosu tanıtımıyla birlikte birçok tartışmayı da beraberinde getirdi. Beğeneni de var beğenmeyeni de… Ancak Türkiye’nin markalaşma serüvenin başlangıcı olan kampanya, 2014’ün dikkat çeken kampanyalarındandı. 

İLGİLİ HABERLER