19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

2012’de online müzik dinlemede yüzde 45 büyüme görüldü

Marketing Türkiye
14 Şubat 2013
2 dk okuma

Kasetler 90’lardan kalan bir anı olurken, CD’ler de yerini mp3’lere bıraktı. Teknolojinin gelişimine paralel olarak günümüzde ise dinleyiciler mp3’leri de terk ediyor ve müziği internet üzerinden keşfetmeyi, dinlemeyi ve paylaşmayı tercih ediyor. Medianova, dünya genelinde sosyal medya ve CDN (Content Delivery Network) üzerinden müzik dinleyenlerin sayısının 2012 yılında şaşırtıcı oranda yükseldiğini açıkladı. Medianova CEO’su Serkan Sevim, güvenilir veri analiz şirketi Next Big Sound’un yayınladığı, dünya verilerine yer veren rapora dayanarak 2012 yılında bazı sanatçıların ‘100 milyar adede yakın bağımsız dinlemeye ve 5 milyarın üzerinde yeni hayrana’ ulaştığını belirtti. Albüm satışlarının devam ettiğine ancak rakamsal açıdan pazarın çok küçüldüğüne dikkat çeken Sevim, “Online dinlenen ve paylaşılan müzik sayısının ve bunun sanatçılara faydasının göz ardı edilmesi artık imkânsız. Next Big Sound’un sosyal medya ve CDN kanalları üzerinden topladığı online istatistiklere göre 2012’de online müzik dinlemede %45 büyüme kaydedildi. Sanatçıların kazandığı yeni hayranların sayısı ise %67 arttı. Sosyal medyada aktif olan ve online satış yapan sanatçılar hayran kitlelerini genişletiyor, onlarla daha iyi iletişim kuruyor ve bunun sonucunda daha fazla satış yapıyor” şeklinde konuştu. Sevim, sözlerini şöyle sürdürdü: “Raporda, Amerikalı folk-rock grubu The Lumineers sosyal medyayı başarılı kullanan sanatçılara örnek gösteriliyor. Grup, Facebook veya Twitter üzerinden kendilerini takip eden kullanıcılara yeni albümlerindeki şarkılardan örnekler sundu. Bunun sonucunda Twitter takipçilerinin sayısı %320 arttı. Bu, sosyal medyanın pek çok sektörde olduğu gibi müzik sektöründe de büyük etkisi olduğunun çarpıcı bir örneğidir.”

Sosyal medyayı etkin kullanan sanatçıların satışları artıyor

Next Big Sound’un elde ettiği veriler 2012 yılında müzisyenlerin Twitter ve Facebook gibi sosyal platformlardaki aktivitelerinin de önceki yıllara göre önemli oranda arttığını gösteriyor. Raporda, ‘en sosyal albüm’ listesinde ilk üç sırada yer alan grupların hayran kitlesinde, hayranlarıyla olan iletişiminde ve satışlarında önemli artış kaydedildiği belirtiliyor. Raporda, dünya müzik sektörünün geleceğinin müzik CDN’lerinde olduğunun belirtildiğini dile getiren Sevim, “Bu nedenle global müzik sektörünün müzik CDN’leri ile çalışmaya başlaması gerekiyor. 2008 yılından bu yana Türkiye’deki en büyük Müzik CDN operatörü olarak Sony, Universal, EMI, Mu-yap, Warner ve Orchard gibi içerik sahipleriyle entegre bir platforma sahibiz. Müşterilerimize içerik işleme, depolama, dağıtım, canlı konser yayınları ve güvenlik alanlarında çözümler sunuyoruz. Encodio isimli ürünümüz ile günde 500.000 yeni şarkıyı CD kalitesinde sıkıştırma kapasitesine sahibiz. En son Orta Doğu bölgesinin en büyük müzik platformu Anghami ile entegrasyona başladık. Müzik sektörü ile beraber büyümeye devam ediyoruz” dedi.

1 TÜİK 2021 doğum istatistiklerini açıkladı
TÜİK verilerine göre 2021 yılında Türkiye kendini yenileyemedi
2 Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
3 Effie Türkiye 2022
Effie Türkiye 2022’nin kazananları belli oldu
4 Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
Influencerlar mı daha etkili celebrityler mi?
5 Tüketici metaverse'e hazır mı?
Tüketici metaverse’e hazır mı?
Güncel Haberler
Yeni nesil CMO'lar: Total Stratejistler
Yeni nesil CMO’lar: Total Stratejistler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Nisan ayının dijital şampiyonları belli oldu!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye'nin en sevilen marka yüzleri!
Haberler
Türkiye’nin en sevilen marka yüzleri!
Nafizcan Önder
12 Mart 2022
Türklerin yarısı uykusuz
Haberler
Türkiye’nin yarısı uykusuz
Gizem Yıldız
9 Nisan 2022
Ayçiçek yağı kriziyle ilgili Tarım Bakanı Kirişci'den açıklama geldi…| Son 24 saatin gündemi
Haberler
Ayçiçek yağı kriziyle ilgili Tarım Bakanı Kirişci’den açıklama geldi…| Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
7 Mart 2022
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri
Gizem Yıldız
24 Mart 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.