16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
112 yıllık güven: Abdi İbrahim
Haberler

112 yıllık güven: Abdi İbrahim

Advertorial
8 Ekim 2024
4 dk okuma

“İnsan sağlığını doğrudan etkileyen bir sektörde güven tesis etmek sadece bir tercih değil, işimizin sürdürülebilirliği için bir zorunluluk” diyor Abdi İbrahim İnsan Kaynakları, Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilirlik Grup Başkanı Dr. M. Oğuzcan Bülbül… Peki 112 yıldır hayatı iyileştirme misyonuyla çalışan Abdi İbrahim’in “güven yaratan marka” olma stratejisi nasıl şekilleniyor? İşte Dr. M. Oğuzcan Bülbül’ün yanıtları…

112 yıllık güven: Abdi İbrahim
Dr. M. Oğuzcan Bülbül
Abdi İbrahim İnsan Kaynakları, Kurumsal İletişim ve
Sürdürülebilirlik Grup Başkanı

Pek çok araştırma tüketicile­rin markalara karşı güven bağlarının zayıfladığını gös­teriyor. Sizce bu güven bari­yerinin temelinde neler yer alıyor?

Ticari yönden baktığımızda markaların sunduğu ürün veya hizmette kaliteyi işlerinin merkezine koymaları güvenin oluşturulmasında birincil öneme sahip. Öte yandan marka ile tüketici ara­sındaki güven bağının sürekliliği için günümüz dünyasında işini kaliteli yapmak da tek başına yeterli olamıyor. Hızla değişen dünya koşulları ve toplumların karşı karşıya kaldığı büyük so­runlar tüm paydaş ilişkilerinde ve iletişiminde olduğu gibi tüketici ile marka ilişkisinde de re­feransların değişmesine, kriterlerin çoğalmasına sebep oluyor.

Bugün; iklim krizi, doğal afetler, gelir dağılımı eşitsizliği, göç dalgaları, enflasyon, eğitimde fır­sat eşitsizliği gibi pek çok problemin aynı hızda çözülemediğine tanık oluyoruz. Bu sorunların çözümünde tüketiciler, şirketleri de en az kamu, kurum ve kuruluşlar kadar sorumlu kabul ediyor ve bu sorunlar üzerinde sahici ve samimi aksi­yonlar almasını bekliyor. Tüketicilerin markalar­dan beklentisi arttıkça; bu beklentiye yeterince ya da zamanında yanıt veremeyen ya da bu çabanın iletişimini yeterince yapmayan markalar zaman içinde tüketici nezdinde güven kaybedebiliyor.

Sizin için güvenilir marka olmak neden önemli?

Abdi İbrahim olarak 112 yıldır hayatı iyileştirme misyonuyla çalışıyoruz. Sektör liderliğimizi uzun yıllardır sürdürebilmemizin ardında paydaşla­rımızla kurduğumuz güvene dayalı ilişkinin çok büyük katkısı var. Çıktısı güven olan bu ilişkinin temelini kalite odaklı, hesap verebilir, şeffaf, adil, topluma ve çevreye duyarlı olma hedefiyle yapı­lan çalışmalarımız oluşturuyor. İş sonuçlarımızı elde ederken ne elde ettiğimiz kadar nasıl elde ettiğimizi de önemsiyor, böylelikle rakamların ortaya koyduğu başarıyı markamızın itibar ve gü­ven seviyesiyle de teyit etmeye odaklanıyoruz.

Bu noktada olmazsa olmaz hedeflerimizden biri şeffaflık. Şeffaflık, tüm süreçlerimizi açık ve hesap verebilir bir şekilde yönetmemizi sağ­larken; kalite, işimizin her aşamasında en yük­sek standartları benimsememizi ve ürünlerimi­zin insan sağlığına en iyi şekilde hizmet etmesini temin ediyor. Adil olma ilkemiz, tüm paydaşla­rımıza eşit ve dürüst davranmamızı, etik de­ğerler çerçevesinde hareket etmemizi gerektiri­yor. Topluma ve çevreye olan duyarlılığımız ise daha yaşanabilir bir dünya için katkıda bulun­mamızda bize itici bir güç oluyor. Bu ilkeler, Abdi İbrahim’i ilaç üretmenin ötesinde daha bütüncül bir yaklaşımla topluma değer katan bir marka haline getiriyor.

112 yıllık güven: Abdi İbrahim

Güven yaratan marka olma stratejinizin ardında hangi içgörüler ve aksiyonlar yer alıyor?

İnsan sağlığını doğrudan etkileyen bir sektörde güven tesis etmek sadece bir tercih değil, işimizin sürdürülebilirliği için bir zorunluluk diyebiliriz. Güven yaratan marka olma stratejimizin ardın­da, paydaşlarımızın beklentilerini sürekli olarak anlamak ve bu beklentilere proaktif çözümler sunmak yer alıyor.

Bu nedenle hekimler, eczacılar, toplum ya da kamu kurumları nezdindeki algımızı düzenli ola­rak ölçümlemeye önem veriyoruz. Paydaş beklen­ti ve algısını anlamaya yönelik araştırmalarımız sürdürülebilirlik stratejimizden iletişim yaklaşı­mımıza, ürün çeşitliliğinden iş modelimize kadar pek çok alanda politika ve aksiyonlarımızı belir­liyor. Bu noktada özellikle sürdürülebilirlik şem­siyesi altındaki faaliyetlerimizde paydaşlarımızın öncelik ve beklentilerinin önemli veri sunduğunu söyleyebilirim.

Araştırmalarımızın bize sunduğu verilerden ha­reketle, “Geleceği İyileştirmek” vizyonumuzun bir parçası olan HEAL2050 sürdürülebilirlik stratejimiz kapsamında tüm aksiyonlarımızı, ESG (Environmental, Social, Governance/ Çev­resel, Sosyal ve Yönetişim) bakış açısıyla şekillen­diriyor, bu sayede şirketin performansını sadece pozitif finansal sonuçlarla değil, toplum ve çevre için yarattığı etkileri de dikkate alarak ölçme şan­sına sahip oluyoruz.

Stratejimiz kapsamında hedeflerimizi özetle; ya­tırımlarla güçlenerek Türkiye sanayisine üretim­de değer katan çok daha güçlü bir şirket olmak, kişiselleştirilmiş tedaviler ve dijital sistemlerle desteklenen bakım hizmetleriyle halkın sağlıklı yaşam süresini ve kalitesini artırmak, inovasyon ve biyoteknolojide uzmanlaşarak dijital dönü­şüm lideri olmak, sanayideki paydaşlar, STK’lar, kamu otoriteleri ve halk arasında köprü kurarak sağlık alanında eşitlik sağlayan elçi konumuna gelmek, toplumsal fayda odaklı projelerle eğitim, sağlık, bilim ve sosyal inovasyon alanlarına odak­lanarak geleceğe yatırım yapmak ve 2030 yılında karbon nötr, 2050 yılında ise net sıfır emisyona ulaşmış bir şirket olmak şeklinde sıralayabilirim.

Marka krizleri tüketici nezdinde güven duygusunu en çok zedeleyen unsurların başında geliyor. Sizce markalar bu süreci nasıl yönetmeli?

Günümüzün rekabetçi iş dünyasında tüketiciler artık daha bilinçli ve sosyal medyanın da gücüyle seslerini daha etkili bir şekilde duyuruyorlar. Bu nedenle, bir marka krizi patlak verdiğinde hızlı, etik, tutarlı ve şeffaf bir şekilde hareket etmek ha­yati önem taşıyor.

Öncelikle, krizin boyutunu ve nedenini doğru bir şekilde analiz etmek gerekiyor. Sonraki adım ise tüketiciyle empati kurmak ve onların kaygılarını anlamak. Samimi bir özür ve yapıcı bir çözüm önerisi, krizin etkisini azaltmaya çare olabilir.

Kriz anlarını sadece bir sorun olarak değil, aynı zamanda güveni pekiştirmek için bir fırsat ola­rak da görmek gerekir. Krizde akut dönem sona erdikten sonra tüketicilerin geri bildirimlerine kulak vererek, bu geri bildirimler doğrultusunda süreçleri iyileştirmek ve ders çıkarmak, marka­nın uzun vadeli güven inşa etmesine olanak tanır.

Öte yandan, kriz yönetimi sadece kriz anında yapılanlarla sınırlı olmamalı. Markalar, olabile­cek her kriz senaryosuna karşı önceden hazırlık­lı olmalı ve proaktif bir yaklaşımla olası riskleri minimize edecek stratejiler geliştirmelidir. Bu, düzenli olarak yapılan risk analizleri, kriz senar­yolarının önceden belirlenmesi ve kriz anında hızlıca devreye sokulabilecek bir eylem planının hazır bulundurulması anlamına geliyor. Ayrıca, markanın sürekli olarak tüketici beklentilerini ve sektördeki dinamikleri takip etmesi, kriz potan­siyeli taşıyan unsurları erken tespit etmesine ve gerekli önlemleri almasına da olanak tanır. Kriz anında yapılanlar kadar, kriz öncesinde sergile­nen bu hazırlıkların da markanın güvenilirliğini korumada ve tüketiciyle olan bağını güçlendir­mede belirleyici rol oynadığını düşünüyorum.

abdi ibrahim featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Trump yeni gümrük tarifelerini açıkladı: Dev markaları zor günler bekliyor!
Haberler
Trump yeni gümrük tarifelerini açıkladı: Dev markaları zor günler bekliyor!
Sena Tufan
3 Nisan 2025
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Haberler
İş gücü yapay zeka ile nasıl dönüşecek?
Nafizcan Önder
27 Nisan 2025
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Haberler
Sürdürülebilirlik artık takım oyunu!
Nafizcan Önder
1 gün önce
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar...
Haberler
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar…
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.