10 kadından 2’si maç izlemek için 11 saatten fazla seyahat etmeye hazır
“Destinasyon Futbol” anketi Türkiye’den 500 katılımcının da olduğu ve dünyanın dört bir yanından futbola ilgi duyan veya futbol maçına gitmiş olan 16 bin 500 kişiyle yapıldı ve “kadın fanatiklerin” spor için erkeklerden daha fazla seyahat ettiğini, maç seyretmek uğruna daha fazla fedakarlıkta bulunduklarını ortaya çıkardı.
Hotels.com tarafından aralarında Türkiye’den 500 katılımcının da olduğu ve dünyanın dört bir yanından kadın ve erkek 16 bin 500 futbol fanatiğinin katıldığı “Destinasyon Futbol” anketi, kadın futbol fanatiklerinin değişen dünyasından bazı şaşırtıcı bilgileri ortaya koydu.
Kadınların yüzde 94’ü tatillerini spor etkinliklerine göre planlıyor
Anket, kadınların neredeyse tamamının tatillerini spor etkinliklerine göre planladığını ortaya çıkardı ki bu oran, erkeklerden daha fazla (yüzde 94’e kıyasla yüzde 83). Kadın fanatikler, maçı canlı seyretmek için de daha fazla fedakarlık yapmaya hazır. Kadınların üçte birinden fazlası, randevularını (erkeklerin yüzde 33’üne kıyasla yüzde 36) veya yıl dönümü planlarını (erkeklerin yüzde 27’ine kıyasla yüzde 32) iptal ediyor; yarısından fazlası da (yüzde 60) futbol seyretmek için arkadaşlarıyla gece dışarı çıkmaktan fedakarlık ediyor.
Kadınların yüzde 62’si maç sonucunu öğrenmemek için sosyal medyadan uzak duruyor
Kadınların yüzde 77’sinden fazlasının çok sevdikleri futbol formaları olmadan deplasmandaki bir maç için evden ayrılmadığı ve neredeyse her 10 kadından 2’sinin maç izlemek için 11 saatten fazla seyahat etmeye hazır olduğu düşünülürse bu anket, bu spora duyulan gerçek bir bağlılığı da ortaya koydu. Erkek taraftarlar genelde maçları erkek arkadaşlarıyla izlerken, kadın taraftarların yüzde 48’i maçları partnerleriyle birlikte izliyor (erkeklerin yüzde 7’sine kıyasla). Edinilen bilgilere göre, kadınların yüzde 62’sinden fazlası ise sonucu öğrenmemek için böyle zamanlarda sosyal medyadan uzak duruyor
Bir deplasman maçına gitmenin heyecanı ise kadınların yüzde 65’inin atmosferi soluyabilmek için maçın oynanacağı stadyuma yakın bir konaklama yeri istediğini gösteren anketin bir başka önemli bulgusu. Maç, ana etkinlik olsa da kadın fanatikler, futbol için seyahat ederken yerel kültürü ve etkinlikleri deneyimleme konusunda erkeklerden daha istekliler.
Kadınların dörtte üçü yerel opera, tiyatro ve müzelere bakıyor (erkeklerin yüzde 52’sine kıyasla) ve yerel cafe’leri denemek (yüzde 48’e kıyasla yüzde 44) veya şehirde başka spor etkinliklerini izleme (yüzde 50’ye kıyasla yüzde 31) ihtimalleri, erkeklerden şaşırtıcı derecede daha yüksek.
Hotels.com markası Kıdemli Global Marka İletişim Müdürü Emma Tagg konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “UEFA Şampiyonlar Ligi’nin Resmi Seyahat Ortağı olarak futbol fanatiklerinin en tutkulu gezginler arasında olduğunun bilincindeyiz. Takımlarını desteklemek için dünyanın dört bir yana seyahat ediyorlar. Taraftarların çeşitliliğini görmek ise harika ve konu ziyaret edilen şehirlerin yerel kültürünü kucaklamak ve geziyi mümkün olduğunca verimli kılmak olduğunda, kadın futbol tutkunlarının öncü olduğunu görmek heyecan gerçekten verici.”
UEFA Şampiyonlar Ligi Resmi Seyahat Ortağı Hotels.com, yaptığı anket çalışmasıyla kadın fanatiklerin spor için seyahat etmelerinin, randevularını veya yıl dönümü planlarını iptal etmelerinin ve futbol izlemek için arkadaşlarıyla olan etkinliklerden vazgeçmelerinin daha olası olduğunu açığa çıkardı.