19 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
1 saniyelik gecikme satışları yüzde 7 düşürüyor
Haberler

1 saniyelik gecikme satışları yüzde 7 düşürüyor

Marketing Türkiye
18 Ocak 2018
1 dk okuma

Araştırmalara göre bir mobil web sitesinin yüklenmesi 3 saniyeden fazla sürerse ziyaretçiler siteye girmekten vazgeçiyor. Web sitesinde yaşanan 1 saniyelik gecikme ise satışların ortalama yüzde 7 düşmesine sebep oluyor.

Google’ın Doubleclick araştırmasına göre, web sitelerinin yavaş yüklenmesi her geçen gün daha büyük bir sorun halini alıyor. Araştırmaya göre, mobil site ziyaretçilerinin yüzde 53’ü eğer yüklenmesi 3 saniyeden fazla sürerse web sitesine girmekten vazgeçiyor. Kissmetrics verilerine göre ise eğer bir web sitesinin yüklenme süresi 4 saniyeyi aşıyorsa, ziyaretçilerinin ortalama yüzde 25’ini kaybediyor. Sayfadaki yalnızca bir saniyelik gecikme satın alma oranının yüzde 7, sayfa gösteriminin yüzde 11 oranında azalması anlamına geliyor. Özetle, günde 100 bin TL’lik cirosu olan bir web sitesinin 1 saniyelik gecikme sonunda yıllık zararı 2,5 milyon lirayı aşıyor.

İyi bir kullanıcı deneyimi arama motorunda üst sıraya çıkarıyor

Sayfanın yavaş yüklenmesi, web sitesini ziyaret eden kullanıcıların deneyimini olumsuz yönde etkiliyor. Olumsuz kullanıcı deneyimi sadece o ziyaretçiyi mutsuz etmekle kalmıyor, yeni ziyaretçilerin gelmesine de engel oluyor. Arama motorları, bir web sitesinin hem organik aramalarda hem de sponsorlu içeriklerde üst sırada yer alması için sahip olduğu Kalite Skorunu göz önünde bulunduruyor. Düşük kullanıcı deneyimine sahip bir sitenin kalite skoru düştüğü için arama motorlarında üst sıralara çıkması zorlaşıyor. Sponsorlu içeriklerde dahi tıklama başına maliyetler artıyor.

1 Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
2 YouTube'un zirvesine "kamp kuranlar" belli oldu
YouTube’un zirvesine “kamp kuranlar” belli oldu
3 Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi...
Türkiye’nin kültür-sanat anatomisi…
4 Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
Enflasyon yorgunu tüketici nasıl hayatta kalıyor?
5 Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Zara 50. yaşını 50 moda ikonuyla kutluyor!
Güncel Haberler
Türkiye’nin gençlik markaları
Türkiye’nin gençlik markaları
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
19 Mayıs ruhunu yansıtan kampanyalar
Reklam dünyası "tükenmişlik sendromu"nun pençesinde!
Reklam dünyası “tükenmişlik sendromu”nun pençesinde!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

YouTube Rating Report: Teknoloji kanallarının Şubat ayı reyting şampiyonları belli oldu!
Haberler
YouTube Rating Report: Teknoloji kanallarının Şubat ayı reyting şampiyonları belli oldu!
Nafizcan Önder
26 Mart 2025
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Geri sayım başladı: Brandverse Awards'a başvurmak için son 10 gün!
Haberler
Geri sayım başladı: Brandverse Awards’a başvurmak için son 10 gün!
Sena Tufan
7 Nisan 2025
Markaların dikkat çeken 8 Mart Dünya Kadınlar Günü mesajları
Haberler
Markaların dikkat çeken 8 Mart Dünya Kadınlar Günü mesajları
İrem Alimoğlu
7 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.