2 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapay zekayı işlerine entegre eden şirketlerin oranı belli oldu
Featured

Yapay zekayı işlerine entegre eden şirketlerin oranı belli oldu

Marketing Türkiye
10 Mart 2024
1 dk okuma

Şirketlerin yapay zekayı benimseme oranlarına ilişkin bir araştırma yapıldı. Araştırma sonucunda yapay zekânın çeşitli işlerde denendiğini ancak benimsenme noktasında yeterli olmadığı belirlendi.

Son günlerde hemen her alanda adından sıkça söz ettiren yapay zekanın kullanım alanları ve bilinirliği artıyor. Öyle ki yapay zeka artık profesyonel yaşamın da önemli bir parçası haline geldi.

MIT Technology Review Insights ile Avustralya merkezli telekomünikasyon şirketi Telstra, şirketlerin yapay zekayı benimseme biçimlerine ilişkin bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma için küresel çapta hizmet veren 300’den fazla üst düzey yöneticiyle anket yapıldı. Ankete katılanların yüzde 75’i 2023 yılında üretilen yapay zekadan destek almayı denediğini belirtirken katılımcıların yalnızca yüzde 9’u yapay zekayı benimsemeye ve sürekli olarak kullanmaya karar verdiklerini ifade etti.

Katılıcıların yüzde 85’ine göre, yapay zeka tabanlı teknolojiler 2024 yılında düşük değerli işler için aktif olarak kullanılmaya başlayacak. Katılımcıların yüzde 77’si müşteri hizmetleri için yüzde 74’ü ise stratejik analizler için yapay zekayı kullanacağını söylüyor. Öte yandan ankete katılanların yalnızca yüzde 30’u, mevcut sistemlerinin üretken yapay zekayı benimsemelerini kolaylaştırdığını söylüyor.

Bütçeler yetersiz

Araştırma aynı zamanda, yöneticilerin genel olarak yapay zekaya olumlu baktıklarını ortaya koyuyor. Ankete katılanların yüzde 60’ı, yapay zekanın sektörleri 5 yıl içerisinde değiştireceğini düşünüyor. Katılımcılar arasında yapay zekayı bir risk olarak görenlerin oranı ise sadece yüzde 8. Anket katılımcılarının yüzde 50’den fazlası, şirketlerinin mevcut bütçelerinin yapay zekanın yaygınlaşması için yeterli olmayacağını düşünüyor.

YÖK’ten yapay zeka atağı: 5 lisans ve 12 ön lisans programı açılıyor!

AI Anket araştırma Yapay Zeka
1 İşte Türk tüketicinin Rossmann'da en sevdiği ürünler...
İşte Türk tüketicinin Rossmann’da en sevdiği ürünler…
2 YouTube'dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
YouTube’dan müzik endüstrisine 12 ayda 8 milyar dolar ödeme!
3 adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
adidas Originals, müziğin evrensel diliyle gençlerle buluşuyor
4 Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler...
Türk genci işin rotasını değiştiriyor: Artık kâr değil, fayda peşindeler…
5 Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Dünyaca ünlü gelinlik markası Oleg Cassini, Türkiye’ye veda etti
Güncel Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Haberler
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Haberler
Instagram’dan gençlere yeni ifade alanı: Ruh hallerine göre değişen 6 yeni ikon!
Nafizcan Önder
1 hafta önce
YouTube, 20. yılını “Yaratıcı Maksimalizm” ile taçlandırıyor
Haberler
YouTube, 20. yılını “Yaratıcı Maksimalizm” ile taçlandırıyor
Sena Tufan
8 Eylül 2025
TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
Haberler
TikTok nasıl dev bir süpermarkete dönüştü?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.