23 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapay zekayı işlerine entegre eden şirketlerin oranı belli oldu
Featured

Yapay zekayı işlerine entegre eden şirketlerin oranı belli oldu

Marketing Türkiye
10 Mart 2024
1 dk okuma

Şirketlerin yapay zekayı benimseme oranlarına ilişkin bir araştırma yapıldı. Araştırma sonucunda yapay zekânın çeşitli işlerde denendiğini ancak benimsenme noktasında yeterli olmadığı belirlendi.

Son günlerde hemen her alanda adından sıkça söz ettiren yapay zekanın kullanım alanları ve bilinirliği artıyor. Öyle ki yapay zeka artık profesyonel yaşamın da önemli bir parçası haline geldi.

MIT Technology Review Insights ile Avustralya merkezli telekomünikasyon şirketi Telstra, şirketlerin yapay zekayı benimseme biçimlerine ilişkin bir araştırma gerçekleştirdi. Araştırma için küresel çapta hizmet veren 300’den fazla üst düzey yöneticiyle anket yapıldı. Ankete katılanların yüzde 75’i 2023 yılında üretilen yapay zekadan destek almayı denediğini belirtirken katılımcıların yalnızca yüzde 9’u yapay zekayı benimsemeye ve sürekli olarak kullanmaya karar verdiklerini ifade etti.

Katılıcıların yüzde 85’ine göre, yapay zeka tabanlı teknolojiler 2024 yılında düşük değerli işler için aktif olarak kullanılmaya başlayacak. Katılımcıların yüzde 77’si müşteri hizmetleri için yüzde 74’ü ise stratejik analizler için yapay zekayı kullanacağını söylüyor. Öte yandan ankete katılanların yalnızca yüzde 30’u, mevcut sistemlerinin üretken yapay zekayı benimsemelerini kolaylaştırdığını söylüyor.

Bütçeler yetersiz

Araştırma aynı zamanda, yöneticilerin genel olarak yapay zekaya olumlu baktıklarını ortaya koyuyor. Ankete katılanların yüzde 60’ı, yapay zekanın sektörleri 5 yıl içerisinde değiştireceğini düşünüyor. Katılımcılar arasında yapay zekayı bir risk olarak görenlerin oranı ise sadece yüzde 8. Anket katılımcılarının yüzde 50’den fazlası, şirketlerinin mevcut bütçelerinin yapay zekanın yaygınlaşması için yeterli olmayacağını düşünüyor.

YÖK’ten yapay zeka atağı: 5 lisans ve 12 ön lisans programı açılıyor!

AI Anket araştırma Yapay Zeka
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 Apple'da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus...
Apple’da Tim Cook dönemi kapanıyor! Yeni CEO için en güçlü aday: John Ternus…
4 Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
Spotify’a AI destekli sesli kitap özetleri geliyor
5 AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
Güncel Haberler
Türkiye’de her 6 şirketten biri yapay zekayı aktif olarak kullanıyor
Türkiye’de her 6 şirketten biri yapay zekayı aktif olarak kullanıyor
Dünyanın en pahalı alışveriş caddeleri belli oldu! 
Dünyanın en pahalı alışveriş caddeleri belli oldu! 
Gençler "sözleşmeyi" bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe "güven ve takdir"
Gençler “sözleşmeyi” bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe “güven ve takdir”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Apple'a göre: "Kirli eller, temiz çekim"
Haberler
Apple’a göre: “Kirli eller, temiz çekim”
Nafizcan Önder
22 Eylül 2025
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
Haberler
Binlerce yıllık turşu neden bir anda popüler oldu?
İrem Alimoğlu
6 Eylül 2025
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Haberler
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Marketing Türkiye
1 gün önce
Türkiye’de ilk: Pazarlama Danışmanlığı "Dijital İkizler" ile yeni bir döneme giriyor
Haberler
Türkiye’de ilk: Pazarlama Danışmanlığı “Dijital İkizler” ile yeni bir döneme giriyor
Nafizcan Önder
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.