27 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
kullanıcı
Featured

Kullanıcı deneyimi, influencer samimiyetinin önüne geçiyor

Seda Başpınar
18 Temmuz 2022
1 dk okuma

Şirketler, ürün ve tüketici arasında samimiyet köprüsü kurmak için toplum tarafından; sevilen, sayılan, güvenilen ve ilgiyle takip edilen kişileri marka yüzü olarak kullanıyor. Günümüzde bu kişilerin önemli bir kısmınıysa sosyal medyada hatırı sayılır sayıda takipçiye sahip olan influencerlar oluşturuyor. Ayrıca influencerların verdiği “içimizden biri” izlenimi inandırıcılığı artıyor ve söz konusu samimiyeti olumlu yönde etkiliyor. Ancak influencerların yaptığı iş birliğinden sağlamış olduğu maddi kazanç “Acaba markadan para aldığı için mi bu ürünü öneriyor?” soru işaretine yol açarken, kullanıcılar tarafından yapılan yorumlar “Ne çıkarı olabilir ki?” dedirtiyor.

E-ticaretin hacminin genişlemesiyle markalar pazarlama yönetmelerini çağın gerektirdiği hızla yenilemeye çalışıyor. Bu yöntemlerden biri influencerlarla yapılan iş birliği olduğu gibi bir diğeri ise kullanıcıların deneyimlerini paylaşmasına site üzerinde alan açmak… Ürünü kullanan kişinin yazmış olduğu olumlu ya da olumsuz bir yorumun potansiyel müşteri üzerinde ciddi bir etkisi oluyor. EnTribe’ın yaptığı bir araştırmaya göre, influencerlar inandırıcılığını yitirmeye başlarken, kullanıcı deneyimlerinin önemi artmaya başladı, araştırmada yer alan diğer veriler ise şöyle öne çıkıyor:

  • EnTribe’ın ABD’de yaklaşık 18-44 yaş aralığındaki 1.000 katılımcı ile gerçekleştirdiği araştırma, kullanıcı değerlendirmelerinin influencer içeriklerine tercih edildiğini gözler önüne seriyor.
  • Araştırmanın verileri, tüketicilerin yüzde 85’inin, influencerların şirket veya firma hakkında olumlu şeyler söylemeleri için para aldığını düşünüyor.
  • Katılımcıların yüzde 77’si ürün hakkından bilgi aldığı kişi bir diğer müşteri olunca satın alma ihtimalinin arttığını söylüyor.
  • Yüzde 65’lik bir kesim fotoğraf ve video ile desteklenen kullanıcı deneyiminin markaya olan sadakati arttığını dile getiriyor.
  • Tüketicilerin yüzde 29’u da marka hakkında kafalarında oluşturdukları imajın içerik oluşturuculardan olumsuz etkilendiğini belirtiyor.
  • Son olarak, tüketicilerin yüzde 85’i, içerik oluşturuculardan ziyade sitede ve e-postalarda tüketiciler tarafından yapılan değerlendirmeleri görmeyi tercih ediyor.

Video zirveye oturdu…

featured
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
5 ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Güncel Haberler
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var...
Bir sorunumuz var, ancak ümidimiz daha çok var…
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
3 milyon hane, 15 günde bir ağrı kesici alıyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Çalışan yalnızlığı derinleşiyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Haberler
Türkiye’de çalışanların yüzde 93’ü duygusal dalgalanmalarının sebebi olarak iş hayatını görüyor
Sena Tufan
10 Ekim 2025
BİM, banka kurmak için başvuruda bulundu
Haberler
BİM, banka kurmak için başvuruda bulundu
Sena Tufan
4 gün önce
EY Lüks Tüketim Endeksi: Lüks pazarını ikinci el canlandıracak…
Haberler
EY Lüks Tüketim Endeksi: Lüks pazarını ikinci el canlandıracak…
Sena Tufan
4 Ekim 2025
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, "Üç Ayaklı Kedi"nin izinde…
Haberler
Bienalin kalbinde bir gün: Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, “Üç Ayaklı Kedi”nin izinde…
İrem Alimoğlu
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.