6 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Dijital Çağda Kriz İletişimi" tartışmaya açılıyor…
Etkinlikler

“Dijital Çağda Kriz İletişimi” tartışmaya açılıyor…

Marketing Türkiye
27 Mayıs 2021
3 dk okuma

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi, Uluslararası İletişim Günleri’nin sekizincisini “Dijital Çağda Kriz İletişimi” temasıyla düzenliyor. Pandemi döneminde ortaya çıkan sorunlar ve kriz yöntemlerinin ele alındığı, bugün ve yarın da devam edecek sempozyumda dünyanın çeşitli üniversitelerinden akademisyenler 30 oturumda bir araya geliyor. Teknoloji kullanımının artmasıyla ortaya çıkan dijital obeziteden, bu dönemde önemi bir kez daha anlaşılan sağlık haberciliğine, sosyal medyada kriz iletişiminden WhatsApp gizlilik sözleşmesi krizinin kullanıcılar üzerindeki etkisi ve veri güvenliğine kadar pek çok konu uzmanlar tarafından incelenmeye devam ediyor. Pandemide en çok izlenen “Bir Başkadır”, “Kırmızı Oda” ve “Masumlar Apartmanı” gibi psikolojik diziler de iletişim günlerinde ele alınacak konular arasında.

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından her yıl farklı bir temayla düzenlenen Uluslararası İletişim Günleri’nin sekizincisinin ana başlığı ‘Dijital Çağda Kriz İletişimi’ olarak belirlendi. Pandemi nedeniyle çevrimiçi olarak düzenlenen sempozyumda yurt içinden ve yurt dışından birçok üniversiteden akademisyen, ulusal ve uluslararası düzeyde tanınmış konuşmacılar yer alıyor. Sempozyum 300’den fazla sunumla, farklı konulara temas ederek Covid-19 salgınıyla beraber değişen  iletişim modellerini ve bu değişime uyum sağlanmasına hizmet edecek yeni araştırmaları katılımcıların bilgisine sunuyor. 

Temayı “Dijital Çağda Kriz İletişimi” olarak belirledik çünkü dünya tam bir laboratuvara dönüştü

Sempozyum Düzenleme Kurulu Başkanı, Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazife Güngör, pandemi sürecinde hayatın her boyutunda bir kriz yönetimine ihtiyaç duyulduğunu belirterek “Dolayısıyla da biz iletişimcilere ve iletişim camiasına çok büyük iş düşüyordu. Çünkü ne olursa olsun böyle durumlarda toplumu sakin tutmak, çeşitli meslek gruplarına hitap etmek, yaşanan paniği biraz olsun sakinleştirmek için iletişimcilerin değişimleri ve yeni yöntemleri analiz etmesi gerekiyor. Dolayısıyla hem medya sektörünün kriz yönetimine eğilmesi, hem iletişim akademisyenlerinin bu konuda görüş belirtmesi ve araştırma yapması kaçınılmaz oldu. Çünkü dünya tam bir laboratuvara dönüştü. Dolayısıyla biz de bu sempozyumda geniş platformda konuyu çeşitli boyutlarıyla tartışalım istedik” şeklinde konuştu.

Sempozyum Onursal Başkanı, Üsküdar Üniversitesi Kurucu Rektörü, Psikiyatrist Prof. Dr. Nevzat Tarhan ise sempozyumun açılış konuşmasında kriz yönetiminin genellikle kişinin krize karşı aldığı pozisyonla ve hangi yönde tepki vereceği ile oluştuğunu belirterek “Hayat bir zincire benzer. Krizin en güçlü yeri neresidir diye sorarsanız zincirin en zayıf halkasıdır. Krizlerde o halkalarda kırılmalar olur. Ancak ön hazırlığı olanlar krizi daha sağlıklı atlatıyorlar, hızlı reaksiyon ve doğru pozisyon alanlar krizi daha rahat atlatıyorlar” dedi.

Medya her yönüyle ele alınıyor

Sempozyumun bugün devam eden ikinci gününde  “Kriz Haberciliği: Medya, Temsil ve Etik”, “Medya, Öteki ve Şiddet”, “Medya, Temsil ve Söylem” başlıklı oturumlar gerçekleştirilecek. “Çevrimiçi Cinsel Şiddetin Haberler Aracılığıyla Sunuluşu”, “Covıd-19 Pandemisine Dair Haberlerde Hak İhlallerinin İzini Sürmek: Çocukların, Gençlerin, Yaşlıların ve Mültecilerin Haberlerde Temsili“, “Salgın Döneminde Salgın Haberciliği” gibi sunumlar yapılacak. “Aşı, Koronafobi ve Medya” başlıklı oturumda “Covıd-19 Sürecinde Sağlık Haberciliği: Ana Haber Bültenleri Üzerinden Bir İnceleme” sunumları izlenebilecek.

“Kriz ve Stratejik Medya Yönetimi” başlıklı oturumda “Pandemi Döneminde Kullanıcıların Sosyal Medya Kullanım Motivasyonları ve Kullanıcı İçerikleri: Clubhouse Örneği” ve “Krizin (Çekici) Bir Unsuru Olarak Sosyal Medya: Tiktok Uygulamasına Dair Güncel Bir Örnek” sunumları ilgi çekecek sunumlar arasında yer alıyor.

Diziler de masaya yatırılıyor

“Pandemi Döneminde Sinema ve Yeni Seyir Deneyimleri”, “İletişim Bilimlerinde Kriz” başlıklı oturumda “Dijital Medya Dizisi Örneği Ekseninde “Bir Başkadır” Dizisi Üzerinden Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Kadın Temsili”; “Dijital Medya Yoluyla Psikolojik Danışmanlık Covid-19 Pandemisi: “Kırmızı Oda” TV dizisi analizi ve “Masumlar Apartmanı” sunumları katılımcıların dikkatini çekiyor.

Covid-19 krizinin yan etkisi dijital obezite mi?

Sempozyumun 28 Mayıs Cuma günü devam edecek üçüncü ve son gününde “Gözetim, Denetim ve Mahremiyet” başlıklı oturumda “Whatsapp Gizlilik Sözleşmesi Krizinin Kullanıcılar Üzerindeki Etkisi” ele alınacak. “Pandemi Döneminde Dönüşen Tüketim Alışkanlıkları” oturumunda “Covıd-19 Küresel Krizinin Yan Etkisi: Dijital Obezite”, “Türkiye’deki Popüler E- Ticaret Pazaryerlerinin Yapay Zekâ Göz İzleme (Eye Trackıng) Yöntemi İle  Nöropazarlama Açısından Analizi” başlıklı oturumlar da izlenebilecek.

Covid-19 Pandemisi, Medya ve İnfodemi”, “Pandemi Döneminde Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür” ve “Markalar ve Dijital Kriz Yönetimi”  oturumları da izleyicilerle buluşacak.

Pandemide dijitalleşme ve yayıncılığın dönüşümü konuşulacak

“Sosyal Medyada Kriz Yönetimi” başlıklı oturumda “Kriz İletişimi Unsuru Olarak Influencerlar ve Pandemi” dikkat çeken başlıklar arasında yer alıyor. Üçüncü günün oturumları arasında “Sinema ve Kriz”, “Pandemi ve Çevrimiçi (Online) Eğitim”, “Kurumsal İtibar ve Kriz Yönetimi”, “Pandemi, Dijitalleşme ve Yayıncılığın Dönüşümü”  gibi yeni döneme ilişkin başlıklar da yer alıyor. 30 oturumdan oluşan sempozyumun 27 Mayıs Perşembe ve 28 Mayıs Cuma günü gerçekleştirilecek diğer tüm oturumların detaylarını görmek ve izlemek için TIKLAYIN.

Pandemi, 2020’de iletişime de damgasını vurdu

featured
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Haberler
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Sena Tufan
4 hafta önce
Dikkat! O yediğiniz Cheetos 10 bin dolar değerinde olabilir...
Haberler
Dikkat! O yediğiniz Cheetos 10 bin dolar değerinde olabilir…
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Banksy’nin yeni işi Marsilya sokaklarında ortaya çıktı: "Senin bende gördüğün şey olmak istiyorum"
Haberler
Banksy’nin yeni işi Marsilya sokaklarında ortaya çıktı: “Senin bende gördüğün şey olmak istiyorum”
Nafizcan Önder
2 Haziran 2025
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
Haberler
Küresel elektrikli araç satışı 17 milyona ulaştı
Sena Tufan
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.