Yabancı gazetecilerin Türkiye algısı değişti mi?

Türkiye’nin yurt dışındaki olumsuz algısını değiştirmek amacıyla hayata geçirilen “Turkey Discover The Potential” kampanyası bugüne kadar yapılan en iddialı ülke tanıtım kampanyaları arasında yer alıyor. 7 ülkede 2,6 milyar kişiye ulaşması planlanan kampanyanın ana hedeflerinden biri de yabancı gazetecilere Türkiye’yi anlatmak… Peki, yabancı gazeteciler yürütülen kampanya hakkında ne düşünüyor? Dünyanın önde gelen gazetecilerinin gözünde Türkiye’nin yeri neresi?

50 ülkeden 142 gazeteye Türkiye anlatıldı

Türkiye İmaj Kampanyası’nın bir ayağını da “Uluslararası Medya Forumu” oluşturdu. Ekonomi Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) desteklediği, THY, Maxx Rolay, İHKİB ve Borsa İstanbul’un sponsorluğunda gerçekleştirilen “Uluslararası Medya Forumu” İsviçre merkezli uluslararası medya kuruluşu Global Connection Media SA (GC) tarafından düzenlendi.

Ali Saydam: “İletişimciler sadece LCV mı yapar?

“Eğer iletişim işinden anladığın yolunda bir hüsnü kuruntun varsa, sadece onun gereği olarak bile, bir dizinin halka nasıl olup da bu kadar ‘geçebildiğini’ anlaman, onun için de ‘içindekinin içindekini’ okuman lazım, ‘bakman’ değil…”

Arda nerede yanlış yapıyor?

ArdaKuşkusuz Türk futbolunun en değerli markalarından biri Arda Turan… Çalışkanlığı, yeteneği ve oyun içindeki yaratıcılığı onu futbolun mabedine, “Nou Camp”a taşıdı… Gelin görün ki Arda Turan’ın ismi uzunca bir süredir kriz haberleriyle manşetlerde. Prim tartışmaları, bir gazetecinin üzerine yürümesi, küfürler, Milli Takım heyetiyle anlaşmazlıklar derken “Arda” markası giderek kan kaybediyor… Peki, Arda nerede yanlış yapıyor? Yarattığı bu değerli markanın yönetimi nasıl yapılmalı? Uzmanlar yanıtladı…

Günseli Özen: Yatak değil uyku işindeyiz

gooo“Yatsan’ı nasıl bilirsiniz?” diye sorsalar, yanıtım “Üst gelir düzeyine yatak üreten köklü bir İzmir markası” olurdu. Ancak Genel Müdür Gökalp Bahçeli’nin anlatımlarından anlıyorum ki Yatsan dört metrekarelik yataktan 40 metrekarelik yatak odası pazarına geçip hedefini de büyütmüş. Akıllıca! Ben bu türden ürün geliştirmelere “çaptan kiriş” işler diyorum. Zaten uzmanlaştığı ürünler varken yine aynı ürün gamından portföyü geliştirerek devam etmek işe çaptan kiriş yapmak anlamına geliyor. Ev tekstiline de giren Yatsan, kaliteli uyku iddiasını ev tekstilinde de sürdürüyor.

PR’cılar darda, gazeteciler isyanda…

PR-GzHafta sonları çalan telefonlar, gece yarısı “hayırdır inşallah” dedirten WhatsApp mesajları, aynı bülten için defalarca aramalar, sağanağa dönen mail yağmuru ve sonunda isyan eden gazeteciler… Gazeteciler PR’cılardan, PR’cılar ise reklamverenin artan baskısından dertli. Peki, yanlış nerede? Yoksa işin doğası mı bu?

Ali Gürak: “Yeni dönemin ‘stil’ çocukları”

Şimdilerde çocuklar ebeveynlerinin onlara uygun görerek aldıklarını değil, kendi istediklerini hatta “stil bulduklarını” giymeyi tercih ediyor. Peki, bu yaşta stili nereden biliyorlar?

Gazetecilik kendi sonunu hazırlıyor

deryaUzun yıllar Milliyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmenliği yapan Gazeteci-Yazar Derya Sazak son kitabı “İtirazım Var” ile yakın dönem medya-iktidar-ordu ilişkilerini sarsıcı bir yaklaşımla ele alıyor. 28 Şubat’tan 15 Temmuz’a uzanan süreci belgelerle anlatan “İtirazım Var”ı dinlemek için bir araya geldiğimiz Sazak, son dönemdeki medyanın durumunu da “dramatik” olarak değerlendiriyor… İşte o çarpıcı söyleşiden satır başları…

Koray Özdemir: Dijital – Geleneksel uyumu bir zorunluluk

KODijital ve geleneksel ticaret ayrılmaz birer bütün… Birbirinden ayrı iki farklı cephenin olmadığını ve iki sektörün birbirinden mutlaka beslenmesi gerektiğini düşünüyorum. İki sektör de rekabet nedeniyle sıkıntılar yaşıyor. Artan rekabet, fiziki sadakatin (deneyimin) olamaması, sistemlerin kolay entegre edilebilmesi ve kopyalanabilmesi nedeniyle online pazarda da işler çok iyi gitmiyor.

“Deneyim pazarlamanın kalbidir”

mmAgresif pazarlama stratejileriyle kısa zamanda Türkiye pazarında kendine sağlam bir yer edinen MediaMarkt’ın gözü pazar liderliğinde… “Odağımızda tüketici var ve müşterilerimiz bizi liderliğe taşıyacak” diyen MediaMarkt Pazarlama ve Kurumsal İletişim Direktörü Çağanur Atay Uçtu ile markanın müşteri deneyimi stratejilerini konuştuk. MediaMarkt’ı çok kanallı bir deneyim merkezine dönüştürdüklerini söyleyen Uçtu’ya göre müşteri deneyimi artık pazarlamanın kalbinde.

Umut veren reklam kampanyaları…

uvrŞu bir gerçek ki geride bıraktığımız birkaç yılda gerek ülkenin sıcak gündemi gerekse ekonomik belirsizlikler reklam sektöründeki yaratıcılığı derinden sarstı… Ancak tekdüze işlerin hakim olduğu sektörde reklamcılığa umut ışığı olacak işler de çıkmadı değil. İşte o kampanyaları sektörün önde gelen kreatif direktörlerine sorduk…

Özgür Şahin: Bekle bizi Amerika, kahramanın geliyor…

osDanışmalar, yatırımcılar sizi beğenebilir ama en önemli kararı veren müşteri. Esas müşteri onayını almak mesele. Ne mutlu ki Amerika’daki ilk müşterimizi San Francisco’da ve ikinci müşterimizi de Chicago’da bulduk ve aslında ürünümüzle ilgili daha geliştirmek istediğimiz birçok şey var… Global markamıza HERO Adını verdik. HEROLOYALTY. O bir kahraman ne de olsa!

Dimes klişeleri yıkıyor!

dimes“Hayata Başka Bak!” söylemiyle meyve suyu iletişimindeki “Ben iyiyim, ben doğalım, bağ, bahçe” gibi artık etkisi kalmayan klişeleri yıktıklarını söyleyen Dimes Pazarlama Direktörü Duygu Süleymanoğlu ile markanın “ezber bozan” stratejilerini konuştuk…

Hedef 180 havalimanı

TavHavalimanlarının gizli kahramanı TAV, dünyanın en zorlu sektörlerinden biri olan havalimanı işletmeciliğinde 7 ülkedeki 19 havalimanıyla bir başarı hikayesi yazıyor… Markanın başarısının sırrını konuşmak için bir araya geldiğimiz TAV İşletme Hizmetleri Genel Müdürü Ali Bora İşbulan amaçlarının 180 havalimanına ulaşmak olduğunu söylüyor ve ekliyor: “Türk bayrağını dünyaya taşıyoruz…”

Kötü sunum iyi fikrin katılıdır!

juYarışmalar fikir ve başarıyı pazarlamanın en önemli platformları artık. Ancak şu bir gerçek ki bu yarışmalardan zaferle ayrılmak için başarılı bir kampanya ve iyi bir fikir yeterli değil. Nice “şahane” iş, jüri karşısına çıktığında aceleyle hazırlanmış kötü sunumlar sebebiyle elenip gidiyor… Peki, jüriyi etkileyecek iyi bir sunumun taşıması gereken özellikler neler? Markalar ve ajanslar ödül sürecinde en çok hangi hataları yapıyor?

Burn pazarlamasını müzikle ateşliyor

Konser ve festival durgunluğuna inat “Big Burn İstanbul” ile eğlence sektörüne yatırım yapan Burn Enerji İçeceği’in stratejisinin merkezinde de artık elektronik müzik var… “Hedefimiz Türkiye’nin bir numaralı müzik markası olmak” diyen Burn Enerji İçeceği Pazarlama Müdürü Gökçe Özer ile hem yeni stratejilerini hem de eğlence sektörünü konuştuk. Özer’e göre eğlence mekanlarının ardı ardına kapanmasının bir nedeni de sektörün değişen ve yenilenen müşteri kitlesine ayak uyduramaması…

UX’i geç fark ettik hızlı ilerliyoruz

uxKullanıcı deneyiminin (UX) pazarlama alanındaki hakimiyetini günbegün artırdığı artık yadsınamaz bir gerçek. Peki, Türkiye’de durum ne? Sherpa’nın gerçekleştirdiği “2017 Türkiye UX Pazar Araştırması” kullanıcı deneyiminin Türkiye pazarında önemi geç keşfedilse de hızla gelişen bir disiplin olduğunu gösteriyor. Araştırmaya göre Türkiye’de şirketlerin yarısından fazlası kullanıcı deneyimi için dışarıdan hiçbir hizmet almıyor. Sonuçlar, Türkiye’nin UX’te kat etmesi gereken daha çok yolu olduğunu gösteriyor.

Pazarlamanın liderleri Level Club’ta

clAncak ve ancak değişime öncülük edenlerin başarılı olduğu bir alan pazarlama… 2014 yılından bu yana 9 farklı toplantıyla yüzlerce üst düzey pazarlama profesyonelini bir araya getiren C Level Club işte bu anlayışla çalışan pazarlama yöneticilerinin buluşma noktası. Her toplantısında en güncel konuların vizyoner konuşmacılar tarafından anlatıldığı C Level Club’ın ortaya çıkış hikayesini ve dinamiklerini Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen anlattı.

Sinem Yüksel: “Vizyonumuz: dünyadaki ilk dijital operatör olmak

tuSadece bir “altyapı sağlayıcı”lığından, bu altyapı üzerinde çalışan “ürün ve hizmet sağlayıcı”lığına dönüşmek hem cesur, hem zor ama aynı zamanda da çok gerekli bir yol. Global vizyonumuza ulaşmak için tek yapmamız gereken, kendimize ve ‘Bunu yapsa yapsa Turkcell yapar’ mottosuna inanmaktan geçiyor.

“Social Media Awards Turkey” pazarlama sektörüne damga vurdu

SoMarketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen, marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilere dayalı olarak ölçen ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey ilk yılına yakışır şekilde adından söz ettirmeye devam ediyor. İlk yılın ardından yaşananları ve alınan ödüllerin gerisindeki stratejiyi kazananlardan dinledik…

Yapay zeka direksiyon başında!

yzDijital devrim, otomobil endüstrisini yeniden yaratıyor! Mobil uygulamalar, elektrikli araçlar ve internet erişimi, yeni çağın trendleri arasında. Peki tüketiciler yeni dönemde otomobil sektöründen neler bekliyor? Otomobil endüstrisinin yeni trendleri neler olacak? Yanıtlar Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Otomotiv Trendleri ve Yeni Teknoloji” araştırmasında…

Algida yaza hızlı başladı

Nielsen’in gıda sektörüne yönelik Mayıs ayı verilerine göre Algida 38 bin 861 reklamla rakiplerine fark attı. Onu 17 bin 929 reklamla Ülker ve 16 bin 551 reklamla ETİ takip etti.

Marketing Türkiye Temmuz sayısını hemen okumak için tıklayın…

İLGİLİ HABERLER