Değişik zamanlardan geçiyoruz, ezberimiz bozuldu. Kabul görmüş pek çok uygulama bir anda kökten değişirken iletişimin dili de bambaşka bir aşamaya geçti. Kimi marka söylemde, kimi marka görselde, kimisi de uygulamada alışılagelmişin dışına çıktı. Peki, ne oldu? Neden içinde bulunduğumuz dönemde farklı söylemler arttı? Covid-19 etkisi olabilir mi?
Aktivist markalar çağı
Polis şiddeti sonucu hayatını kaybeden George Floyd’un ardından ABD’de başlayan ırkçılık karşıtı gösteriler hızla global bir harekete dönüştü. Öyle ki daha düne kadar toplumsal olaylarda üç maymunu oynayan markalar bile gösterilere cesur mesajlar ve kampanyalara destek oldu. Sesini çıkarmayanlar ise tüketicilerin öfkesinden nasibini aldı. Peki, George Floyd’un ölümü ve sonrasında yaşananlar iletişim sektörü için ne anlam ifade ediyor? “Yeni tüketici” markalardan ne bekliyor?
Yeni reklamcılık! Ama nasıl?
Şüphesiz reklam sektörü de insanlığın gördüğü en büyük krizlerden biri olan koronavirüs salgınından nasibini aldı. Yeni normale geçtiğimiz bu günlerde toparlanmaya çalışan ajansların çalışma kültürü ve iş yapış biçimleri de evrim geçiriyor. Kimi evden çalışmayı kalıcı hale getirmeye çalışıyor, kimi çalışan sayısını azaltıp verimlilik odaklı yapılara geçiyor, kimileri ise hibrid modelleri deniyor. Peki, reklam ajanslarının hayata geçirdikleri yeni çalışma modelleri sektörü nasıl dönüştürecek? Bu yeni dönemde ajansların gelir modelleri ve finansmanları nasıl şekillenecek? Reklam ajanslarının önde gelen yöneticileriyle sektörün geleceğini, “Yeni Reklamcılığı” konuştuk…
Karantina döneminin yıldızlaşan fenomenleri
Mart ayından bu yana süren salgın tedbirleri dahilinde tüketici alışkanlıklarının, iş modellerinin ve dijitalleşmenin her parametrede değiştiğini hem yazıyor hem de okuyoruz. Değişimin odak noktalarından biri birincil iletişim, eğlence ve eğitim kaynağımız haline gelen dijital mecralar ve sosyal medya oldu. Maceraperest fenomenler takipçilerini içeriğini evde yapılan aktiviteler etrafında kurgulamış sosyal medyanın mütevazi yıldızlarına kaptırırken takipçileriyle salgın döneminde yaşanan duygu değişimleri, aktiviteler ve maddi sıkıntılar üzerinden ortak nokta bulamayan fenomenlerin popülerliği global boyutta düşüşe geçti. Peki, Türkiye’de doğru adımları atıp karantina döneminde yıldızlaşan fenomenler kimler oldu?
OTC pazarının yıldız markaları
Eğitim düzeyinin ve bireysel sağlık bilincinin artması, tüketicilerin ilaçlar yerine daha doğal içeriklere yönelmesi reçetesiz ilaç sektörünün de (OTC) hızla büyümesine neden oluyor. Tüketicilerin özellikle salgınla birlikte bağışıklık sistemini güçlendiren ürünlere yönelmesi OTC ürünlerine talebi de katlayarak artırdı. Zira bağışıklık sistemini güçlendiren reçetesiz ilaçlar pek çok kişi için salgınla mücadeledeki en önemli silahlar arasında yer alıyor. Peki, OTC pazarı hangi alanlarda büyüyor? Öne çıkan markalar hangileri?
“Yemek kartı” asla sadece yemek kartı değildir!
Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Yemek Kartları Araştırması”na göre çalışanların yüzde 53,2’si kartlarını yemek alışverişlerindense market alışverişlerinde kullanmayı tercih ediyor. Yemek kartlarına aylık ortalama 417,8 TL yüklenirken çalışanlar kartlarının daha çok noktada kullanılabilmesini talep ediyor. Peki, çalışanların en çok kullandıkları ve en çok memnun oldukları yemek kartı şirketleri hangileri? Yemek kartı şirketleri hangi noktalarda çalışanları mutlu ediyor, hangilerinde beklentiyi karşılayamıyor? Yanıtlar “Yemek Kartları Araştırması”nda…
Dijitalleşmede öncü markalar
Kuşkusuz dijitalleşmeyi şirketin ana hedeflerine başarılı bir şekilde entegre eden markalar geleceğin en büyük şirketleri arasında yerini alacak. İçinden geçtiğimiz pandemi süreci de bu savı doğrulayan bir sınav niteliğinde. Dijitalleşme sürecini tamamlayamayan şirketlerin bu süreçte tüketici ile bağları koparken, bu alanda öncü adımlar atan markalar gücüne güç kattı. Peki, dijital dönüşümdeki başarılarıyla öne çıkan “Türkiye’nin dijital markaları” hangi stratejileri benimsiyor? Dijitalleşme bu markalara ne tür avantajlar sağladı?
Tüketicinin klima alışkanlıkları değişiyor mu?
Günümüzde klimalar birçoğumuz için evin vazgeçilmezi haline gelmiş durumda. Özellikle hayatımızı derinden etkileyen koronavirüs pandemisi nedeniyle evde geçirilen sürenin artması klimaların önemi bir kat daha arttırdı. Peki, bütün bu süreci düşündüğümüzde, klima alışkanlıklarımız nasıl etkilenecek? Wizsight Araştırma’nın Marketing Türkiye için yaptığı araştırma klima kullanma pratiklerimizi ve pandemi sürecinde bu pratiklerin nasıl değişebileceğini gözler önüne seriyor.
Yeni nesil tüketiciye, yeni nesil iletişim!
“365 Derece Hizmet” anlayışıyla sesini duyurmayı hedefleyen, kurum içi fikirleri destekleyen ve tüm bunları yaparken odağında dijitali konumlandırmış bir kreatif strateji ajansı “365 Derece”. Girişimci bir ekibin yarattığı, partner olarak müşterilerine butik hizmet veren yeni nesil bir iletişim ajansı olduklarını belirten 365 Derece Kurucu ortağı Yusuf Eren Yalçın ile fayda odaklı “yeni nesil tüketiciye, yeni nesil iletişim” stratejisinin inceliklerini ve 365 Derece’nin yolculuğunu konuştuk.
Yeni nesil ekonominin ajansı: Youthworks
Kuruluşundan bu yana Youthworks’ü tüm yaratıcı ajanslardan ayıran veri odaklı ve dijitale doğmuş olması oldu. Attıkları her adımda çevikliği ön planda tutup bu kavramı ajans kültürü haline getirmeyi bir öncelik haline getiren Youthworks, değişen dönemlere hızlı adapte olup “teknolojinin yıkıcı etkisini” içselleştirdi. Youthworks’ün yeni rotasında “Yeni Nesil Ekonominin Ajansı” olmak var. Youthworks Kurucu Ortağı ve Ajans Başkanı Serhat Gürcü, yeni ekonominin gereksinimlerini, yaratıcı ajansın bu kararının arkasındaki içgörüleri ve bu modeli sürdürülebilir kılma stratejilerini Marketing Türkiye ile paylaştı.
Toplumsal fayda odaklı marka trendleri
Pandemi süreciyle birlikte pazarlama dünyası “Toplumsal Fayda”nın hayatiyetini bir kez daha test etti. Araştırmalar tüketicilerin özellikle bu dönemde toplumsal faydayı merkezine almaya markaları “sonsuza kadar” hayatından çıkaracağına işaret ediyor. Peki, önemi günbegün artan “Toplumsal Fayda” trendleri nasıl şekilleniyor, hangi yaklaşımlar tüketiciler tarafından kabul görüyor? Marketing Türkiye, IoX Digital ve Userspots tarafından hayata geçirilen Trend Blenders’ın “Toplumsal Fayda Odaklı Marka Trendleri” raporu bu sorulara yanıt veriyor. İşte pandemi süreciyle yeniden şekillenen “Toplumsal Fayda Odaklı Marka Trendleri…”