Markanın itibarı bilinç altında gizli

Müşteriyi tanımanın ve bir sonraki adımını tahmin etmenin kritik önem kazandığı kriz dönemlerinde markaların kendi itibarlarını oluştururken öne çıkardıkları özellikler onları birer kalkan gibi koruyor. Haliyle krizden en az hasarla çıkan markalar, itibarlarına en etkili yatırımı yapmış markalar oluyor… Bu içgörü üzerine Artı İletişim Yönetimi için ThinkNeuro tarafından hayata geçirilen Türkiye’nin ilk Nöroİtibar araştırması markaların ve sektörlerin kendilerini krizlerden alacakları zararlara karşı koruyacak kalkanları gözler önüne seriyor.

Pazarlama dünyasının kutup yıldızı 30 yaşında

Marketing Türkiye 30 yıldır pazarlama dünyasının pusulasını elinde tutuyor. Gündem yaratan içerikleri, araştırmaları, tarafsız ve objektif habercilik anlayışıyla sektöre yön veren Marketing Türkiye’yi 30 yıllık yürüyüşünde yalnız bırakmayan tüm okurlarımıza, paydaşlarımıza ve sektör profesyonellerine teşekkür ederiz.

Kahraman gazeteci süper influencer’a karşı!

Birkaç yıl önce başlayan ve her geçen gün daha çok şahit olduğumuz bir gerçek var. Artık markalar ve ajanslar gazetecilerle influencer’ları eşit olarak değerlendiriyor! Hatta son zamanlarda influencer’ların basın toplantılarındaki hakimiyetleri de iyiden iyiye hissedilmeye başlandı. Artık “basın” buluşmaları daha çok influencer’ların istek ve ihtiyaçları doğrultusunda şekilleniyor… Peki, bu durum gazetecilik etiğine ne denli uygun? Gazeteci ve influencer’ların basın toplantılarında yan yana gelmesi ne denli doğru? Gazeteciler ve influncer’lar aynı platforumda yer almaktan mutlu mu?

Perakendenin COVID-19 ile mücadelesi

Tüm dünyayı kasıp kavuruyor, binlerce insanı öldürüyor, yüz binlercesini ise karantinaya mahkum ediyor… Sağlığımızı ve sosyal yaşamımızı tehdit eden dünyanın yeni baş belası COVID-19 tüm ülkelerin ekonomilerini de adeta yerle bir etti. Peki, böylesi bir salgında Türkiye’de perakende sektörünün durumu ne? Markalar ne tür önlemler alıyor? Covid-19 tüketici davranışlarını nasıl şekillendiriyor?

“Her üç bilgisayardan biri Lenovo olacak”

“Akıllı dönüşüm” stratejisiyle 2019’da bir önceki yıla göre yüzde 46 büyüme kaydederek liderliklerini sürdürdüklerini belirten Lenovo Türkiye Genel Müdürü Emre Hantaloğlu, oyun bilgisayarı pazarındaki küçülmeye rağmen Lenovo’nun bu alanda yüzde 7.4 büyüdüğünü ifade ediyor. Bu başarının altındaki stratejiyi konuşmak için bir araya geldiğimiz Hantaloğlu: “Yakın gelecekte her 3 bilgisayardan 1’inin Lenovo olmasını hedefliyoruz” diyor.

“Başarının anahtarı tüketicileri iyi dinlemek”

P&G’nin ambalajlarının yüzde 86’sını geri dönüştürülebilir olarak ürettiğini söyleyen P&G Türkiye, Kafkaslar ve Orta Asya Yönetim Kurulu Üyesi & Güzellik Kategorisi Direktörü Ceren Demir Tonguç “Amacımız bu oranı yüzde 90’a çıkarmak” diyor. Güzellik sektörünün teknolojiyle çok yakın bir ilişkisi olduğunu, her iki tarafın da birbirini beslediğini belirten Tonguç, bu alanda öncü olmak için teknolojiyi yakından takip ettiklerini söylüyor. “Öncelikli stratejimiz tüketicilerimizi iyi dinlemek” diyen Tonguç, P&G olarak başarının en önemli anahtarlarından birinin bu olduğuna inandıklarını kaydediyor

Sürdürülebilirlik çağında marka stratejileri

Başta yeni kuşağın temsilcileri olmak üzere artık tüketiciler markalardan daha iyi bir dünya için adım atmalarını bekliyor. Hatta bu beklentiye cevap vermeyen markaları da kara listeye alıyor. Hal böyle olunca sürdürülebilirlik politikaları da şirketlerin bir numaralı gündem maddesine dönüşüp ve temel bir iş yapış standardına dönüşüyor. Peki, artan sürdürülebilirlik talebi karşısında markalar topluma ve çevreye değer sunmak için ne yapıyor? Öne çıkan sürdürülebilirlik uygulamaları neler? Hangi şirketler sürdürülebilirlik stratejileriyle fark yaratıp toplumun takdirini kazanıyor? İşte yanıtlar…

2019’un En İnovatif Ürünleri

Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın bu yıl üçüncüsünü gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması inovasyon gücüyle kategorisinde fark yaratan markaları gözler önüne seriyor. Araştırma sonuçları 11 alt kategoride yılın en yenilikçi ürünlerini ortaya koyarken yılın trendlerine de ışık tutuyor.

“PepsiCo fayda gözeterek kazanıyor”

PepsiCo’nun tüm dünyada “Fayda Gözeterek Kazanmak” vizyonuyla çalışanlarına, iş ortaklarına ve faaliyet gösterdiği toplumlara değer katan projelere imza attığını söyleyen PepsiCo Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Osman Dilber, Türkiye’de de “GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri”, “Kızlarımız Okuyor” ve “Bi Cesaret” projeleriyle değer yarattıklarını ifade ediyor. Tüm kampanyalarını KazandıRio uygulamasında dijitale taşıdıklarını kaydeden Dilber, uygulamanın bir yılda 3,6 milyon defa indirildiğini belirtiyor.

“Türk dizileri bir marka”

10 yıl önce 1 milyon dolar bile olmayan dizi ihracatı bugün 350 milyon dolara ulaştı. ABD’den sonra en çok dizi ihraç eden ikinci ülke konumunda olan Türkiye’nin bu seviyelere gelmesinde Global Agency’nin CEO’su İzzet Pinto’nun da payı büyük. “Binbir Gece”, “Muhteşem Yüzyıl” ve “Gelinim Olur Musun?” gibi pek çok yerli projenin dünya çapında fenomen haline gelmesini sağlayan Pinto ile Türk dizi sektörünü ve ihracatını derinlemesine konuşmak için bir araya geldik. Pinto “Eskiden Türk formatı diye bir şey yoktu. Artık Türk dizileri bir marka” diyor.

2020 markalaşma trendleri

Teknolojik gelişmelerle dönüşüm ivme kazanırken değişen yaşam ve düşünce yapısıyla sosyoloji de yeniden tanımlanıyor. İnsanı ve sosyolojiyi merkeze alan pazarlama ise bu muazzam devimini yakalama uğraşında. Peki, bu makro değişimler “markalaşma” süreçlerini nasıl etkiyor. Güncel markalaşma trendleri neler? Yanıtlar Marketing Türkiye, IoX Digital ve Userspots tarafından hayata geçirilen Trend Blenders’ın “2020 Markalaşma Trendleri” raporunda…

“sahibinden.com artık bir teknoloji şirketi”

Bundan 20 yıl önce Türkiye’de e-ticaret sektörünün henüz filizlenmeye başladığı zamanlarda bir ilan sitesi olarak doğan sahibinden.com bugün 48,6 milyon aylık kullanıcı sayısıyla pazarın lideri. Sektöründe fark yaratan Oto360 hizmetini ve 20 yıllık serüvenini konuşmak için bir araya geldiğimiz sahibinden.com CMO’su Nazım Erdoğan, “sahibinden.com bugün bir ilan ve e-ticaret sitesi olmanın çok ötesinde, Ar-Ge merkezi statüsüyle bir teknoloji şirketi olarak öne çıkıyor” diyor.

Detayları ve daha fazlası Nisan sayısında sizi bekliyor.  Okumak için TIKLAYIN….

İLGİLİ HABERLER