Markalar daha iyi bir yaşam için ne yapıyor?

Ogilvy’nin küresel olarak gerçekleştirdiği “İyi Yaşam Araştırması”nın sonuçlarına göre dünya genelinde tüketicilerin yüzde 73’ü “iyi yaşam”ı marka stratejisinin temel bir unsuru olarak kabul ediyor. Peki, ülkemizde “iyi yaşam”ın karşılığı ne? Tüketicilerin “İyi yaşam” için markalardan beklentileri neler? Tüketici nezdinde markaların bu alanda gerçekleştirdiği çalışmaları marka imajını nasıl etkiliyor? Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği kapsamlı “İyi Yaşam Markaları” araştırması Türk tüketicisinin zihnindeki “iyi yaşam”a ışık tutarken, küresel ve yerel iyi yaşam algısı arasındaki farklılıkları da ortaya koyuyor.

Ali Saydam yazdı: Gıygıdı Gıygıdı

İlk izlediğimizde çok eğlendiğimiz ve çok beğendiğimiz Azizler’in şiddetli eleştiriye maruz kalabileceğini de düşündük. Çünkü bu sanat yaklaşımı, rafine işlerden haz alma refleksinin gelişmiş olmasını gerektiriyor. Hani eğitilmemiş, tek sesli müzikten başka bir şey tanımamış bir kulağın en popülerinden klasik müzikle karşılaşsa bile “Gıygıdı gıydıdı” diye eleştirip dışlaması gibi bir şey…

The One Awards’da ilk üçte yer alan markalar belli oldu

Yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin yedincisi için sona gelindi. Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğiyle düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri 17 Mart tarihinde online olarak gerçekleştirilecek törenle sahiplerini bulacak. İşte, 50’ye yakın kategorinin değerlendirildiği The ONE Awards’da ilk üçte yer alan markalar…

Televizyonun geleceği Addressable TV’de

Marketing Türkiye ve TVekstra iş birliğiyle düzenlenen “Bir adım sonrası ve ötesinde televizyonun geleceği” konulu Roundtable, televizyon sektörünün önde gelen kanalarının üst düzey yöneticilerini bir araya getirdi. Sosyal mesafe kurallarına uyularak Boğaziçi Üniversitesi BÜMED Atatürk salonunda, 13 Ocak’ta gerçekleştirilen toplantıda “Addressable TV” ve “AdTech ve MarTech” teknolojileri üzerinden televizyonun geleceği konuşuldu.

Ezgi Mola’nın bir sürprizi var!

Son dönemde, bir yerlerde “Türk dizileri” konuşuluyorsa konu muhakkak dönüp dolaşıp Masumlar Apartmanı’na geliyor. Marketing Türkiye için gerçekleştirilen “2020’nin En Beğenilen Dizileri” araştırmasında da zirveyi kimseye bırakmayan dizinin bu başarısında sevilen oyuncu Ezgi Mola’nın katkısı büyük. Kendisiyle yaptığımız sohbette her fırsatta bu başarının bir ekip işi olduğunun altını çizen Ezgi Mola’yla; Masumlar Apartmanı’ndaki başarısından marka işbirliklerine dek pek çok konuyu konuştuk. Kendini “meraklı ve çalışkan” olarak tanımlayan Mola’nın bir de bomba haberi var. İş kadını olma düşüncesinin heyecan verdiğini söyleyen Mola, kendi markasını yaratmak için de hummalı bir çalışma içinde. Ancak Mola şimdilik kuracağı markayla ilgili ser verip sır vermiyor. İşte Ezgi Mola ile gerçekleştirdiğimiz o keyifli söyleşi…

Tüketici pratik ve yenilikçi markalar istiyor

Yıllar sonra 2020’yi ve bugünleri anarken şüphesiz ne kadar zorlu olduğundan ve özellikle da “dönüşüm”den bahsedeceğiz. Çevik kararlar alabilmek, günün şartlarına adapte olabilmek ve beklentileri karşılayabilmek hemen herkes için “hayati” bir önem taşıdı. Tüm bu süreci “Normalde 3 yılda yapacağımız yenilikleri 1 yılda yaptık. Şimdi daha fazlasını 6 ayda nasıl yaparız diye düşünüyoruz.” diyerek özetleyen TAB Gıda CMO’su Sinan Ünal ile yeni tüketici profillerinden TAB Gıda’nın pazarlama stratejilerine, Tıkla Gelsin’den 2021 hedeflerine ufuk açan bir söyleşi gerçekleştirdik…

Mutfağın hakimleri!

TV’de yemek programları reyting rekorları kırıyor, sosyal medya yemek paylaşımlarıyla dolup taşıyor, fenomen şeflerin yükselişi hız kesmiyor, Google’da her hafta yeni bir yemek tarifi en çok arananlar arasına giriyor… Sözün özü pandemiyle mutfakta geçirilen süre artarken mutfak kültüründe de kapsamlı bir değişim yaşanıyor. Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Mutfağın Hakimleri” araştırması işte bu değişimi çarpıcı içgörülerle ortaya koyarken öne çıkan markaları, şefleri ve TV programlarını da gözler önüne seriyor.

Kurtlar sofrasında dizi keyfi

Bir yanda dünya devleri; Netflix ve Amazon Prime, diğer yanda başarılı içerikleriyle öne çıkan BluTV, Puhu TV, TV+, Bein Connect, Tivibu ve FilmBox… Adeta kurtlar sofrasına dönüşen sektörde zorlu rekabet şimdi Acun Medya’nın yeni girişimi Exxen ve farklı içerikleriyle izleyicinin gündemine hızlı bir giriş yapan Gain ile daha da renkleniyor! Peki, bu zorlu yarışta tüketicinin gönlü hangi platformdan yana? Kullanım kolaylığından fiyata kadar izleyiciler platformlardan neler bekliyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Dijital Yayın Platformları” araştırmasında…

Divan’da deneyim artık dijital!

Daha salgının başladığı ilk haftalarda 4 binden fazla sağlık çalışanına kapılarını açarak toplumsal sorumluluk konusunda dikkatleri üzerine çeken Divan Grubu, pandemi dönemini tam bir dijital dönüşüm sürecine dönüştürdü. Konaklama ve etkinlik deneyimini dijitalize ederek yeniden tasarlayan, e-ticaret kanalına yenilikçi bir yaklaşım getiren Divan Grubu’nun Pazarlama & Kurumsal İletişim Direktörü Akşın Güngör ile markadaki kapsamlı değişim sürecini konuştuk.

2. El otomobil pazarında neler oluyor?

Pandemiyle birlikte hem sağlık önlemlerine uymaya çalışan hem de seyahat özgürlüğünden ödün vermek istemeyen tüketicilerin kurtarıcısı otomobiller oldu. Ancak bu süreçte sıfır araç arzında yaşanan sorunlara yükselen döviz kuru da eklenince ikinci el araç sektörüne rağbet daha da arttı. Elbette bu çetin rekabetin merkezi de 2. el araç platformları oldu. Peki, 2. el araçta en çok hangi dijital platformlar tercih ediliyor, en çok hangilerine güveniliyor? Tüketiciler hangi motivasyonlarla araç satın alıyor? Marketing Türkiye için FutureBright Group’un gerçekleştirdiği kapsamlı araştırma 2. el otomobil pazarına ışık tutuyor.

Maske mesafe marka!

Covid-19 ile birlikte hijyen kuralları baştan yazılırken hayatımıza hijyeni merkezine alan pek çok yeni ürün eklendi. Peki, bu ürünlerden hangileri tüketiciyi güvende hissettiriyor? Türk insanının hijyen anlayışı nasıl değişti? Söz konusu hijyen olunca tüketici hangi markalara güven duyuyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Yeni Hijyen Ürünleri” araştırmasında…

E-ticaretin ustaları ECHO Summit’te buluştu!

Türkiye’nin en büyük ve en kapsamlı e-ticaret zirvesi olma özelliği taşıyan ECHO Summit, 20-21 Ocak’ta iki gün süren 12 saatlik canlı yayında 26 konuşmacıyı ağırladı. Marketing Türkiye – Deloitte işbirliğiyle bu yıl üçüncü kez düzenlenen etkinlik, e-ticaretteki son gelişmeleri, ilham veren çalışmaları ve e-ticaretin geleceğini 11 başlık altında sahnesine taşıdı. Yapı Kredi Bankası’nın Ana Sponsorluğunda gerçekleşen ve 24 binden fazla kişinin online olarak takip ettiği zirve, YouTube, Spotify, Dezeer, Google Podcasts ve Apple Podcasts gibi dijital platformlarda arşivlenecek ve bir yıl boyunca izlemeye açık olacak.

E-ticaretin en iyileri

Marketing Türkiye ve Akademetre Research & Strategic Planning iş birliğiyle gerçekleşen ve halk jürisiyle 40 kategoride e-ticaretin en iyi markalarının belirlendiği ECHO Awards’da yılın kazananları belli oldu! Müşterilerine değer veren, onlara en iyi alışveriş deneyimini yaşatan e-ticaret platformları, Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi ECHO (e-Commerce Head Organization) Summit’in hemen ardından ödüllerine kavuştu.

Marketing Türkıye ve Deloitte’tan Nexcmo Marketing Academy

Giderek artan tüketici beklentileri, farklı jenerasyonların pazarlama metotlarına karşı farklı tepkileri, hızla çoğalan satış ve dağıtım kanalları, alternatif teknoloji kanallarının artması belki de en çok pazarlama birimleri tarafından hissediliyor. Mevcut değişimleri takip edip, ayak uydurabilmek ve zamanında aksiyon alabilmekse günümüzde yeterli olmuyor. Marketing Türkiye ve Deloitte Academy iş birliği ile hayata geçirilen “NexCMO Marketing Academy” işte tam da böyle bir ortamda pazarlama profesyonellerinin ileriyi görebilmesi ve hızla değişen dünyada tüketici davranışlarını önceden analiz edip, jenerik pazarlama stratejilerinin ötesine geçmesini sağlamak amacıyla kuruldu.

Mutluluk çayda

Haberimizi “Soğuk kış günleri geldi çattı, şimdi dumanı tüten bir çay olsa masamızda…” diyerek açmak isterdik ancak malum, baharı aratmayan sıcak ve kurak bir hava tüm ülkeyi esir almış durumda. Yine de Türk insanı için değişen bir şey yok. Neticede çay, kışın ısıtır; yazın da harareti alır! Türk halkının değişmez favori sıcak içeceğini Marketing Türkiye okurları için, Pragma Araştırma tarafından gerçekleştirilen çalışmanın ışığında derinlemesine inceledik. Çay tüketim alışkanlıklarını, sıcak içecek pazarında çayın konumunu, farklılaşan çay ürünlerini masaya yatırdık…

Marketing Türkiye Şubat sayısını okumak için TIKLAYIN…

İLGİLİ HABERLER