9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Liderlere liderlik edenler

Liderlere liderlik edenler

Nafizcan Önder
4 Mayıs 2021
6 dk okuma

“Liderlere liderlik edenler” çağına girdik. Temel liderlik özellikleri aynı kalsa da yeni nesil liderlikte beş temel özellik öne çıkıyor. Marketing Türkiye olarak Deloitte Danışmanlık İnsan Yönetimi Hizmetleri Lideri Cem Sezgin ile “İşin Geleceğini” ararken doğal olarak “Geleceğin Liderlerini” sorgularken bulduk kendimizi. Yönetim yaklaşımlarıyla “Kapsayıcı Liderlik, Esnek ve Dayanıklı Liderlik, Sosyal Liderlik, Hümanist ve Dijital Liderlik, Senfonik Liderlik” tanımlarına ulaştık, bununla da yetinmedik ve bu tanımların yoğunlaştığı liderleri öne çıkardık…

Ali Saydam Yazdı: Yazık değil mi?

Liderlere liderlik edenler

İletişim ustaları, halka açılma hedefi olan şirketlere bu konunun iletişimini en az ikiüç yıl öncesinden başlatmayı önerirler. Buna uyanların sayısı ise hayli azdır. Ne hikmetse, halka arza bir-iki ay kala başlatılacak bir kampanyayla işlerin hallolacağı düşünülür. Bilindiği üzere, “insanlar geçmişi satar, geleceği ise satın alır.” Yani bir firmanın hissesi, onun “gelecek tasarımı” ile ilgili ortaya koyduğu “vaat” ve yarattığı “güven” ile “değer” kazanır. Kısacası “itibar” ile… İletişim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin bileceği gibi, itibar, bir günde yok olup gidebilen, fakat inşası yıllar süren bir fenomendir… Şu sıra Aydem, Galata Wind ve İhlas gibi bazıları hariç, daha önce hiç duymadığımız şirketlerin, TV’de canhıraş bir şekilde reklamlara sarılmalarını gördükçe yukarıda ifade etmeye çalıştığımız süreç aklımıza geliyor. İletişimi, “sarf kalemi” değil, “yatırım kalemi” olarak gören anlayışa sahip olunmadıkça, belki halka açılır, hisselerinizi de belki satabilirsiniz. Ancak iki-üç yıl önce başlatılan istikrarlı iletişim çalışmaları sonucu elde edilecek fiyatın çok altında rakamlara gider kağıdınız. Yazık değil mi?

Social Media Awards Turkey 2021’de değerlendirme süreci tamamlandı

Liderlere liderlik edenler

Türkiye’nin en kapsamlı sosyal medya ödülleri Social Media Awards Turkey’de başvuru döneminin Nisan ayında tamamlanmasının ardından jüri değerlendirmesiyle kazanan markalar belli oldu! Jüri Ödülleri bölümündeki iki aşamalı değerlendirmenin son etabında olan jüri toplantısı sanal ortamda gerçekleşti ve kazananlar belirlendi. 810 başvuruyla rekor bir katılımın gerçekleştiği Social Media Awards Turkey’de kazanan markalar 9 Haziran’da açıklanacak!

Türkiye’nin hikâyesini dünyaya BluTV anlatacak!

Liderlere liderlik edenler

Streaming platformlarına olan ilgi çığ gibi büyürken yeni oyuncularla rekabet de günbegün kızışıyor… Pazarın Türkiye’deki ilk oyuncusu BluTV’nin Kurucusu Aydın Doğan Yalçındağ ise artan rekabetten hayli memnun görünüyor! Rekabetin kendilerini besleyen bir faktör olduğunu söyleyen Yalçındağ “Diğer platformlara karşı en büyük avantajımız 5 yıllık deneyimimiz. 5 yılda 31 adet orijinal içeriğimizle 180’den fazla ülkede, milyonlarca kişiye ulaştık. Bu toprakların hikayelerini, en fazla orijinal içerik üreten yerli platform olarak dünyaya tanıtmak bizi farklı bir noktada konumlandırıyor” diyor… Yalçındağ ile Discovery ortaklığından seyirciyle buluşmayı bekleyen yapımlara, Türk insanının içerik tercihlerinden BluTV’nin global stratejilerine kadar pek çok konuyu konuştuk…

Tünelin ucunda umut var!

Liderlere liderlik edenler

Sektörün merakla beklediği “Türkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı Raporu” geçtiğimiz günlerde açıklandı. Sonuçlar hem şaşırtıcı hem de umut verici. Rapora göre mecra dışı reklam yatırımlarıyla beraber, toplam medya ve reklam yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek 17 milyar 469 milyon TL oldu. Sektörün önde gelen dernekleriyle bu umut verici tabloyu değerlendirdik.

Türkiye’nin yeni mizah anlayışı: Konuşanlar

Liderlere liderlik edenler

Son dönemlerde hepimizin tanıklık ettiği bir başarı hikâyesi onunki. Pandemi döneminin henüz başlarında, belki de gülmeye en çok ihtiyacımız olduğu günlerde milyonların gönlüne taht kurdu “Konuşanlar”. Formatın yaratıcısı Hasan Can Kaya, Konuşanlar ile Türk halkının mizah anlayışından beslenip onu yeniden yorumlarken, kendimizi samimiyet ve özgüvenle tiye almamızın da kapılarını aralıyor. “Konuşanlar”ın Güngören sokaklarında filizlenip YouTube izleme listelerini alt üst edişine ve yerli platformlarda en çok izlenen program olmasına uzanan öyküsünü Hasan Can Kaya ile konuştuk.

İnternette kuşaksal kamplaşma!

Liderlere liderlik edenler

Marketing Türkiye için Areda Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kuşaklara Göre İnternet Kullanımı Araştırması”na göre Z’lerin uğramadığı Facebook artık tam bir Baby Boomer yuvası! X’ler ve Y’ler sosyal medyayı gündem takibi için kullanıyor, Z’ler içinse sosyal medya demek “eğlence” demek… İnternet kullanımında kuşaklar arasındaki derin uçurumları verilerle ortaya koyan çalışma online alışveriş ve sosyal medyadaki marka-tüketici ilişkisine dair de çarpıcı tespitler içeriyor…

Markalar dönüşüyor!

Liderlere liderlik edenler

Bugünlerde başta otomotiv olmak üzere fast-food zincirlerinden teknoloji şirketlerine, e-ticaret platformlarından spor kulüplerine kadar pek çok sektörde kapsamlı bir görsel kimlik değişimi yaşanıyor. Tabiri caizse markalar deri değiştiriyor! Peki, ne oldu da bunca marka bir anda görsel kimliğini değiştirmeye karar verdi? Markaların değişen logolarının ardında hangi içgörüler yatıyor? Tasarım dünyasının önde gelen isimleri görsel kimlik devrimini hangi trendler üzerinden yorumluyor?

Herkes oyunda, markalar nerede?

Liderlere liderlik edenler

Oyun sektörü globalde ve ülkemizde büyümesini hızla sürdürürken, dijital oyunlara “vakit kaybı” gözüyle bakmak da günümüzde popülaritesini hızla yitiren fikirlerden… Peki, dijital oyunlar hayatın doğal akışına dahil olurken, bu durum markalar için ne ifade ediyor? Markalar oyun dünyasının sınırsız fırsatlarından nasıl yararlanmalı?

Küçük esnaf en çok hangi markalardan memnun?

Liderlere liderlik edenler

Küçük esnafın nabzını tutan “Türkiye Geleneksel Kanalın Nabzı: REM Esnaf Barometresi”nin Mart 2021 sonuçları yenilenen yapısıyla açıklandı. Rapora göre esnaf tüketiciden veresiye yerine kredi kartıyla alışveriş yapmasını bekliyor, pandeminin çözümünü ise “tam kapanmada” görüyor… Peki, küçük esnaf hangi markalardan memnun? Markalarla ilişkilerinde hangi kriterler memnuniyet düzeyini artırıyor? Küçük esnaf ekonomik gidişatı nasıl değerlendiriyor? Rapor markalar için hayati önem taşıyan bu sorulara yanıt veriyor…

Türkiye’nin en iyi işveren markaları

Liderlere liderlik edenler

Great Place to Work Enstitüsü, “Türkiye’nin En İyi İşverenleri”ni açıkladı. Bu yıl değerlendirmeye 217 şirket katıldı. 115 binden fazla çalışanla yapılan anketler sonucunda 91 şirket Great Place To Work sertifikasının sahibi olurken, “En İyi İşveren 2021 Listesi”ne bu yıl 69 şirket girmeye ve ödül almaya hak kazandı. Peki 2021’in “En İyi İşverenleri” hangi şirketler oldu? Kazanan şirketler hangi stratejilerle çalışanların gönlünde taht kurdu?

Müşteri deneyimini yeniden şekillendiren 4 trend

Liderlere liderlik edenler

Havas’ın Amerika, İngiltere, Hindistan, Fransa ve Çin’de onlarca farklı kategorideki yüzlerce markayı değerlendirdiği “HAVAS X INDEX 2020” raporu müşteri deneyimini global çapta şekillendiren 4 mega trendi gözler önüne seriyor. Müşteri deneyimi konusunda rakiplerini geride bırakan markaları da ülke bazında listeleyen bu çarpıcı rapor dijital aynılığa karşı da uyarıyor.

Geleceğin otomobilleri

Liderlere liderlik edenler

Elektrikli otomobillerin tüm dünyada yakaladığı yükseliş trendi ve Avrupa ülkelerinin onu destekleyen politikaları geleceğin otomobillerine dair sinyalleri uzun süredir veriyor. Öte yandan otomotiv devlerinin bu alanda yaptığı yatırımlar da sektörün gelecekte nasıl şekilleneceğinin güçlü birer habercisi. Peki sektörün rotası belirlenmişken Türk toplumunun elektrikli otomobillere yaklaşımı nasıl? İşte bu sorudan hareketle hazırladığımız dosyamızda Marketing Türkiye için Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Geleceğin Otomobilleri Araştırması” toplumun elektrikli otomobillere dair tüm düşüncelerine ışık tutuyor…

Pazarlamacılar MAC Summit’te güncellendi

Liderlere liderlik edenler

Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde, “Shift Your Mind” ana temasıyla gerçekleştirilen “Marketing Analytics & Cognitive (MAC)” zirvesi, pazarlama sektörünü güncelledi! Pazarlama analitiği ve bilişsel teknolojilerin pazarlama sektöründeki dönüştürücü gücünün gerçek veriler ve trendler üzerinden konuşulduğu zirve bu alanda yapılan ilk ve tek etkinlik olma özelliğiyle de öne çıktı. Algoritmalar ve ileri teknolojik unsurların nasıl birer pazarlama aracına dönüştüğüne de ışık tutan Marketing Analytics & Cognitive (MAC), 27 Nisan’da tüm izleyicilere açık olarak Marketing Türkiye web sitesiyle YouTube, Twitter ve Facebook hesaplarından canlı olarak yayınlandı.

Bankalar heyecanlı müşteriler temkinli!

Liderlere liderlik edenler

Uzaktan müşteri edinimiyle birlikte bankacılıkta da yeni bir dönem başladı. Artık hesap açmak için ıslak imza da şubeye gitmek de gerekmiyor… Bu devrimsel gelişmeyle birlikte bankacılıkta kıyasıya bir müşteri kapma yarışı da başladı. Peki, müşteriler bu yeni dönemi nasıl yorumluyor? Uzaktan hesap açabilme özgürlüğünün önündeki en büyük bariyerler neler? Sektörün bu bariyerleri aşmak için neler yapması gerekiyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Bankacılıkta Dijitalleşme ve İnovasyon” araştırmasında.

Marketing Türkiye Mayıs sayısını okumak için TIKLAYIN!

Liderlere liderlik edenler Marketing Türkiye Mayıs Sayısı
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sırrı Süreyya Önder sonsuzluğa uğurlandı...
Haberler
Sırrı Süreyya Önder sonsuzluğa uğurlandı…
Nafizcan Önder
4 gün önce
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Haberler
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
İrem Alimoğlu
5 saat önce
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Haberler
Deprem sonrası çalışma modelleri nasıl değişecek?
Sena Tufan
2 hafta önce
Karaca, BBC Prime'da yayınlanan The Apprentice programında yer aldı
Haberler
Karaca, BBC Prime’da yayınlanan The Apprentice programında yer aldı
İrem Alimoğlu
7 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.