CMO’lar 2020 için ne düşünüyor?

Dijitalleşme, sosyal medyanın yükselişi ve yeni rekabet koşulları pazarlamada pek çok yeni fırsatı beraberinde getirirken pazarlama yöneticilerinin gündemi de hızla değişiyor. Peki, Türkiye’nin önde gelen CMO’ları bu hızlı dönüşüm içinde hangi konulara odaklanıyor? CMO’lar yeni dönemde hangi alanlarda fark yaratarak markalarını başarıya taşımayı amaçlıyor? The ONE Awards’da üstlendikleri liderlikle markalarına “Yılın İtibarlısı” ödülünü kazandıran CMO’larla işte bu soruların yanıtlarını aradık.

Boykota karşı omuz omuza!

Son dönemin en sıcak konularından biri sosyal medyada iyice çığırından çıkan boykot kültürü… Boykot çağrılarının ardı arkası kesilmiyor adeta. Bir gün hedefte bir marka oluyor başka bir gün bir TV kanalı, sonraki gün ünlü bir isim yahut dizi… Sosyal medyanın gündeminden hiç düşmeyen “boykot linci” en çok da markaları zor durumda bırakıyor, itibar kaybetmelerine neden oluyor. Peki, ama markalar boykot krizlerinden nasıl korunmalı? Bu tür krizlerinin önüne geçmek için neler yapılmalı? Boykotla karşı karşıya kalan markaların kriz iletişimi adına yapması gerekenler neler?

E-ticarette “Me-Commerce” dönemi

Pazarlama sektöründe tüm paradigmaları değiştiren kişiselleştirme kavramı e-ticaret sektöründe de kendini “Me-Commerce” anlayışıyla var ediyor. Artık tüketici “bunu beğenen bunu da beğendi”nin çok ötesinde baştan sona kişiselleştirilmiş bir e-ticaret deneyimi bekliyor. Peki, e-ticaret markaları tüketicinin bu isteğine nasıl yanıt veriyor? Önümüzdeki dönemin “Me-Commerce” trendleri neler olacak?

Kadınlara güç veren markalar

Hem dünyada hem de Türkiye’de kadın hareketinin yükselişi markaları da aksiyon almaya itiyor. Böylece toplumsal cinsiyet eşitsizliği, kadın cinayetleri, kadının ötekileştirilmesi ve iş hayatındaki ayrımcılık gibi toplumsal sorunlar özellikle son yıllarda markaların odağında yer alıyor. Peki, bu sorunları görüp kadın odaklı KSS çalışmalarıyla toplumsal iyileşmeye destek olan markalar hangileri? Markalar hangi projelerle elini taşın altına koyup kadınlar için umut oluyor?

Logo Yazılım 35 yaşında daha çevik, daha dinamik

Görünmeyen bir dev Logo Yazılım… Dört ülkede 800’den fazla iş ortağıyla 90 binden fazla aktif müşteriye ve 600 binden fazla kullanıcıya hizmet veriyor. Tamamı Türk mühendislerden oluşan yazılımcı ekibiyle 50 ülkeye teknoloji ihraç ederek Türkiye’yi de gururlandırıyor. Üstelik tam 35 yıldır…. “Geleceği birlikte yazıyoruz” sloganını “35 yıldır sizinle” söylemiyle pekiştiren marka şu sıralar kapsamlı bir dönüşüm sürecinde. Logo Grup Kurumsal Marka ve İletişim Direktörü Yiğit Çallı “Daha çevik ve dinamik bir yapılanmayla yola devam ediyoruz” diyor.

Zorlu sektörlerin kadın liderleri

Kadına yönelik toplumsal farkındalığın artmasıyla birlikte iş hayatında da roller değişiyor. Daha doğrusu “rol dağılımı” ortadan kalkıyor. Öyle ki daha düne kadar “erkek işi” olarak algılanan pek çok alanda bugün kadın liderler başarıdan başarıya koşuyor, tarih yazıyor. İşte o “erkek işi” algısını ters-yüz edip ezber bozan kadınlarla iş dünyasındaki keskin cinsiyet eşitsizliğini konuştuk…

Kadın dostu markalar

Marketing Türkiye için Xsights Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “Kadın Dostu Markalar” araştırması markaların kadın odaklı çalışmalarını ve kadın tüketicilerin gözünden “Kadın Dostu Marka”ların olmazsa olmazlarını mercek altına aldı. Araştırma sonuçlarına göre her 4 kadından 3’ü markaların sosyal sorumluluk projelerinin, markayı satın alma kararlarını etkilediğini belirtiyor.

Mükemmel uyku deneyimi doğru inovasyonla şekilleniyor

Yatak sektöründe inovasyon rüzgarları esiyor. Kusursuz bir uyku deneyimini yaşatmak isteyen markalar Ar-Ge çalışmalarıyla fark yaratarak tüketicilerin gönlüne girmeye niyetli… Peki, yatak sektöründe Ar-Ge ve inovasyon çalışmaları nasıl şekilleniyor? Vazgeçilmez bir uyku deneyimi için markalar tüketicilerine neler vadediyor? Yeni dönemde yatak sektörünün yükselen trendleri neler? Markalar hangi pazarlama stratejileriyle fark yaratıyor?

“Medya itibar, influencer erişim sağlar!”

Klasik PR ajanslarından bir hayli farklı Golin! G4 modeliyle ofisinin olduğu 50 ülkedeki know how’a ulaşan ajans big datayı ve sosyal medya verilerini kendi tool’larıyla analiz ederek yaratıcı projelere imza atıyor. “Kendimizi yeni nesil bir iletişim danışmanlığı ajansı olarak tanımlıyoruz” diyen Golin İstanbul Ajans Başkanı Kaan Berkan ile ajansın iş yapış felsefesini konuşurken sektör trendlerini de masaya yatırdık.

“Titrifikir 2.0” yayında!

Yaratıcı işleriyle sektörde fark yaratan Titrifikir bu farkındalığı yeni iş modeliyle de perçinliyor. “Titrifikir 2.0” olarak isimlendirilen yeni yapılanma sektörde ses getireceğe benziyor. Reklamcılara “hayatı yaşayabilecekleri bir çalışma şekli” vadeden “Titrifikir 2.0” reklemverene de insani “deadline”lar telkin ediyor. Yeni yapının detaylarını konuşmak için bir araya geldiğimiz Titrifikir Kurucu Ortağı ve CCO’su Kerem Kanık konuyu şöyle özetliyor: “Alet çantamız hayat bilgimiz kadar… Markalara yaratıcı çıktılar sağlamak için yaşamamız, görmemiz lazım…”

Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Mart sayısında sizleri bekliyor. 

Abone Olmak İçin Hemen Tıklayın!

İLGİLİ HABERLER

 
e-Bülten üyeliği ile
son haberler size ulaşsın