14 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
CEO'ların pandemi notları

CEO’ların pandemi notları

Marketing Türkiye
1 Ekim 2020
5 dk okuma

Pandemiyle birlikte iş dünyası da tüm parametrelerin değiştiği bir sürece adım attı. Bu süreçten yeni dersler çıkaran, dönemin koşullarını şirketlerinin geleceği için bir öğretiye dönüştüren CEO’lar şirketlerinin bu zorlu günlerden en az hasarla çıkmasına liderlik ediyor… Peki, böylesi bir kasırgada şirketlerini ayakta tutmayı başaran CEO’ların pandemiden çıkardığı en önemli dersler neler?

Marka gazetecilerin yükselişi

CEO'ların pandemi notları

Haber alma aracı olarak geleneksel medya markalarının yanı sıra “gazetecilerin kişisel yayınlarını” tercih edenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Tabiri caizse artık herkesin kendi gazetecisi var… Habercilerin özellikle sosyal medya kanallarındaki bu hızlı yükselişi kemik bir takipçi kitlesine sahip olmasıyla yüksek etkileşim yaratan “Marka Gazeteciler” kavramını da güçlendiriyor. Peki, “marka gazetecilerin” bu hızlı yükselişinin ardında yatan sebepler neler? “Marka gazeteciler” Türk medyası için ne ifade ediyor? Gazeteciliğin kurumsallıktan bireyselliğe geçişi ne denli sağlıklı?

Social Media Awards Turkey 2020 ödül töreni 21 Ekim’de

CEO'ların pandemi notları

Türkiye’deki tüm marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif veriler ve jüri değerlendirmesiyle ölçen en kapsamlı yarışma Social Media Awards Turkey 2020 ödül töreni için geri sayım başladı. Her sene görkemli bir gecede kazananların bir araya geldiği ödül töreni, bu yıl koronavirüs süreci nedeniyle 21 Ekim Çarşamba günü online olarak gerçekleştirilecek.

E-ticaretin yeni rekabet alanı: “Teslimat Noktası”

CEO'ların pandemi notları

Pandeminin de etkisiyle kimi sektörler e-ticaret alanında çift haneli büyümelere imza atarken online alışverişin en önemli “sorunu” olan “teslimat” konusunda da ardı ardına inovasyonlar gerçekleşiyor. Arabaya, mağazaya teslimat yapan da var işi bir adım öteye götürerek akaryakıt istasyonlarını, küçük esnafı teslimat noktasına çeviren de… Marketing Türkiye, IoX Digital ve Userspots tarafından hayata geçirilen Trend Blenders’ın “Kargoda İnovasyon Trendleri” raporu bu alanda yapılan en başarılı uygulamalara ışık tutuyor…

Türkiye’nin barometresi C’ler

CEO'ların pandemi notları

Toplumun yüzde 50’den fazlasını (yüzde 50’den fazla ama her araştırmacıya göre bu rakam değişiyor) oluşturan sosyoekonomik segment C düzeyini (elbette C1-C2 ) pek çok açıdan gözlemlenmek gerek. Orta sınıf ya da orta direk olarak adlandırılan bu kesim sayıca üstünlükleri nedeniyle günlük yaşamdan tüketim tercihlerine kadar toplumun her alanını etkiliyor. Tutum ve davranışlarıyla toplumun düzeyini de belirliyor. Televizyon reyting sistemi bile C’lerin beğeni standardına göre şekilleniyor. İster somut bir ürün olsun ister entelektüel bir çıktı, ürünün kaderini C’lerin beğenisi belirliyor.

Türkiye’nin fayda odaklı markaları

CEO'ların pandemi notları

Özellikle Y ve Z kuşağının toplumsal farkındalığının yüksek olması toplumun bakış açısını da büyük oranda değiştiriyor. İnsanların dünyayı çılgınca tükettiği dönemden, “dünya için fedakarlık yapma çağı”na adım atılan bugünlerde toplumsal fayda odaklı markalar da tüketicinin gönlünde yer edip rakiplerini geride bırakıyor. Peki, tüketicinin gözünde Türkiye’nin faydalı markaları hangileri? Tüketiciler markalar ve şirketlerden hangi alanlarda sorumluluk almasını bekliyor? Yanıtlar Sia Insight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Fayda Odaklı Markalar” araştırmasında…

Oyuncu da çok, fırsat da!

CEO'ların pandemi notları

Tüm dünya Apple ve Epic Games arasındaki gerilimde yaşanacak gelişmeleri merakla beklerken, Türkiye merkezli oyun şirketleri Peak Games ve Rollic’in ABD’li oyun devi Zynga’ya satılması oyun sektörünü takip eden yatırımcıların ve girişimcilerin iştahını kabartıyor. Peki geliştiriciler ve platformlar gündemi belirlerken, madalyonun öteki yüzünde oyuncuların tercihleri ne yönde şekilleniyor? Ülkemizde hangi oyunlar ve platformlar ilgi görüyor, oyun için hangi cihazlar tercih ediliyor? Marketing Türkiye için Pragma Araştırma’nın gerçekleştirdiği çalışmanın ışığında Türkiye’de oyuncu tercihlerine dair sorulara yanıt aradık.

Tüketiciler tedirgin!

CEO'ların pandemi notları

İnternet hayatımıza beraberinde birçok fayda ve hizmeti getirerek girdi. Ancak, her gelişmenin başında öngörülemeyen karanlık bir yüzü olduğu da zamansız bir gerçek. Kişisel verilerin güvenliği bu sorunların başında geliyor. İnternet ortamında paylaşılan bilgilerin artması, kişisel verilerin korunmasına dair soru işaretleri oluşturuyor. Siber saldırılar gibi olumsuzlukları da göz önüne aldığımızda, kişisel verilerin paylaşımı, işlenmesi ve korunması gittikçe daha çok konuşulan konulardan biri olacak. Wizsight Araştırma’nın Marketing Türkiye için yaptığı araştırma, tüketicilerin veri güvenliği hakkında düşüncelerini gözler önüne seriyor.

B2B Exellence Awards Türkiye’nin en itibarlı iş ortaklarını açıklıyor

CEO'ların pandemi notları

Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma bir ilki gerçekleştirerek “B2B Exellence Awards” ile “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları”nı ödüllendirecek. Türkiye temsili 2 bin 800 işletmeyle süresi 70 bin dakikayı aşan görüşmelerle gerçekleştirilen kapsamlı bir araştırmaya dayanan ve dünyanın en büyük danışmanlık şirketlerinden Deloitte’un uzmanlığıyla katkı sağladığı yarışma her yönüyle Türkiye’de bir ilk… Saha süreci tamamlanan yarışmada ilk üçe kalan markalar belli olurken birinciler önümüzdeki süreçte gerçekleştirilecek online bir törenle ödüllerine kavuşacak.

Kahve devrimi başladı

CEO'ların pandemi notları

Adım başı açılan butik kahveciler, mağaza sayılarını hızla artıran kahve zincirlerileryle Türk toplumunun kahve kültürü günbegün genişlerken pandemiyle de tüketim oranları katlanarak artıyor. Deyim yerindeyse Türkiye sesiz sedasız bir kahve devrimi yaşıyor… Peki, bu yeni dönemde tüketicilerin kahve tercihleri nasıl şekilleniyor? Türk halkı hangi kahve türlerini ve hangi kahve markalarını daha çok tercih ediyor? Kahve makinesi alırken nelere dikkat ediyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “Kahve Tüketim Alışkanlıkları” araştırmasında…

Elektrikte müşteri memnuniyeti dönemi başladı!

CEO'ların pandemi notları

2020 yılında belirlenen serbest tüketici limiti ile 9 milyon abone kendi elektrik şirketini seçme özgürlüğüne yani “serbest tüketici” statüsüne kavuştu. Bu durumun doğal bir sonucu olarak da elektrik pazarının son kaynak tedariğinde yeni bir dönem başladı. Elbette tüketicinin kendi elektrik dağıtıcısını özgürce seçebileceği bu yeni dönemde sektörü kıran kırana bir rekabet bekliyor. Peki, bu rekabette elektrik şirketlerini öne geçirecek unsurlar neler olacak? Elektrik tedarikçileri yeni dönemde kullanıcılara ne tür katma değerli hizmetler sunacak? Hangi elektrik tedarikçileri hangi inovatif yaklaşımlarla abonelerine güçlü bir deneyim sunuyor? Soruların yanıtlarını sektörün öncü kuruluşlarından aldık…

Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Ekim sayısında sizi bekliyor.  Okumak için TIKLAYIN…

 

CEO'ların pandemi notları dergi ekim
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
5 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Haberler
Warner Bros. Discovery, Max’in bu yaz “HBO Max”e dönüşeceğini duyurdu
Sena Tufan
4 hafta önce
Trump yeni gümrük tarifelerini açıkladı: Dev markaları zor günler bekliyor!
Haberler
Trump yeni gümrük tarifelerini açıkladı: Dev markaları zor günler bekliyor!
Sena Tufan
3 Nisan 2025
Instagram, TikTok'un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor...
Haberler
Instagram, TikTok’un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor…
Nafizcan Önder
9 Nisan 2025
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde...
Haberler
Zeynep Tonguç, Golden Drum 2025 jürisinde…
Nafizcan Önder
4 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.