CEO’ların pandemi notları

Pandemiyle birlikte iş dünyası da tüm parametrelerin değiştiği bir sürece adım attı. Bu süreçten yeni dersler çıkaran, dönemin koşullarını şirketlerinin geleceği için bir öğretiye dönüştüren CEO’lar şirketlerinin bu zorlu günlerden en az hasarla çıkmasına liderlik ediyor… Peki, böylesi bir kasırgada şirketlerini ayakta tutmayı başaran CEO’ların pandemiden çıkardığı en önemli dersler neler?

Marka gazetecilerin yükselişi

Haber alma aracı olarak geleneksel medya markalarının yanı sıra “gazetecilerin kişisel yayınlarını” tercih edenlerin sayısı her geçen gün artıyor. Tabiri caizse artık herkesin kendi gazetecisi var… Habercilerin özellikle sosyal medya kanallarındaki bu hızlı yükselişi kemik bir takipçi kitlesine sahip olmasıyla yüksek etkileşim yaratan “Marka Gazeteciler” kavramını da güçlendiriyor. Peki, “marka gazetecilerin” bu hızlı yükselişinin ardında yatan sebepler neler? “Marka gazeteciler” Türk medyası için ne ifade ediyor? Gazeteciliğin kurumsallıktan bireyselliğe geçişi ne denli sağlıklı?

Social Media Awards Turkey 2020 ödül töreni 21 Ekim’de

Türkiye’deki tüm marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif veriler ve jüri değerlendirmesiyle ölçen en kapsamlı yarışma Social Media Awards Turkey 2020 ödül töreni için geri sayım başladı. Her sene görkemli bir gecede kazananların bir araya geldiği ödül töreni, bu yıl koronavirüs süreci nedeniyle 21 Ekim Çarşamba günü online olarak gerçekleştirilecek.

E-ticaretin yeni rekabet alanı: “Teslimat Noktası”

Pandeminin de etkisiyle kimi sektörler e-ticaret alanında çift haneli büyümelere imza atarken online alışverişin en önemli “sorunu” olan “teslimat” konusunda da ardı ardına inovasyonlar gerçekleşiyor. Arabaya, mağazaya teslimat yapan da var işi bir adım öteye götürerek akaryakıt istasyonlarını, küçük esnafı teslimat noktasına çeviren de… Marketing Türkiye, IoX Digital ve Userspots tarafından hayata geçirilen Trend Blenders’ın “Kargoda İnovasyon Trendleri” raporu bu alanda yapılan en başarılı uygulamalara ışık tutuyor…

Türkiye’nin barometresi C’ler

Toplumun yüzde 50’den fazlasını (yüzde 50’den fazla ama her araştırmacıya göre bu rakam değişiyor) oluşturan sosyoekonomik segment C düzeyini (elbette C1-C2 ) pek çok açıdan gözlemlenmek gerek. Orta sınıf ya da orta direk olarak adlandırılan bu kesim sayıca üstünlükleri nedeniyle günlük yaşamdan tüketim tercihlerine kadar toplumun her alanını etkiliyor. Tutum ve davranışlarıyla toplumun düzeyini de belirliyor. Televizyon reyting sistemi bile C’lerin beğeni standardına göre şekilleniyor. İster somut bir ürün olsun ister entelektüel bir çıktı, ürünün kaderini C’lerin beğenisi belirliyor.

Türkiye’nin fayda odaklı markaları

Özellikle Y ve Z kuşağının toplumsal farkındalığının yüksek olması toplumun bakış açısını da büyük oranda değiştiriyor. İnsanların dünyayı çılgınca tükettiği dönemden, “dünya için fedakarlık yapma çağı”na adım atılan bugünlerde toplumsal fayda odaklı markalar da tüketicinin gönlünde yer edip rakiplerini geride bırakıyor. Peki, tüketicinin gözünde Türkiye’nin faydalı markaları hangileri? Tüketiciler markalar ve şirketlerden hangi alanlarda sorumluluk almasını bekliyor? Yanıtlar Sia Insight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Fayda Odaklı Markalar” araştırmasında…

Oyuncu da çok, fırsat da!

Tüm dünya Apple ve Epic Games arasındaki gerilimde yaşanacak gelişmeleri merakla beklerken, Türkiye merkezli oyun şirketleri Peak Games ve Rollic’in ABD’li oyun devi Zynga’ya satılması oyun sektörünü takip eden yatırımcıların ve girişimcilerin iştahını kabartıyor. Peki geliştiriciler ve platformlar gündemi belirlerken, madalyonun öteki yüzünde oyuncuların tercihleri ne yönde şekilleniyor? Ülkemizde hangi oyunlar ve platformlar ilgi görüyor, oyun için hangi cihazlar tercih ediliyor? Marketing Türkiye için Pragma Araştırma’nın gerçekleştirdiği çalışmanın ışığında Türkiye’de oyuncu tercihlerine dair sorulara yanıt aradık.

Tüketiciler tedirgin!

İnternet hayatımıza beraberinde birçok fayda ve hizmeti getirerek girdi. Ancak, her gelişmenin başında öngörülemeyen karanlık bir yüzü olduğu da zamansız bir gerçek. Kişisel verilerin güvenliği bu sorunların başında geliyor. İnternet ortamında paylaşılan bilgilerin artması, kişisel verilerin korunmasına dair soru işaretleri oluşturuyor. Siber saldırılar gibi olumsuzlukları da göz önüne aldığımızda, kişisel verilerin paylaşımı, işlenmesi ve korunması gittikçe daha çok konuşulan konulardan biri olacak. Wizsight Araştırma’nın Marketing Türkiye için yaptığı araştırma, tüketicilerin veri güvenliği hakkında düşüncelerini gözler önüne seriyor.

B2B Exellence Awards Türkiye’nin en itibarlı iş ortaklarını açıklıyor

Marketing Türkiye ve Kuantum Araştırma bir ilki gerçekleştirerek “B2B Exellence Awards” ile “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları”nı ödüllendirecek. Türkiye temsili 2 bin 800 işletmeyle süresi 70 bin dakikayı aşan görüşmelerle gerçekleştirilen kapsamlı bir araştırmaya dayanan ve dünyanın en büyük danışmanlık şirketlerinden Deloitte’un uzmanlığıyla katkı sağladığı yarışma her yönüyle Türkiye’de bir ilk… Saha süreci tamamlanan yarışmada ilk üçe kalan markalar belli olurken birinciler önümüzdeki süreçte gerçekleştirilecek online bir törenle ödüllerine kavuşacak.

Kahve devrimi başladı

Adım başı açılan butik kahveciler, mağaza sayılarını hızla artıran kahve zincirlerileryle Türk toplumunun kahve kültürü günbegün genişlerken pandemiyle de tüketim oranları katlanarak artıyor. Deyim yerindeyse Türkiye sesiz sedasız bir kahve devrimi yaşıyor… Peki, bu yeni dönemde tüketicilerin kahve tercihleri nasıl şekilleniyor? Türk halkı hangi kahve türlerini ve hangi kahve markalarını daha çok tercih ediyor? Kahve makinesi alırken nelere dikkat ediyor? Yanıtlar Marketing Türkiye için DORinsight’ın gerçekleştirdiği “Kahve Tüketim Alışkanlıkları” araştırmasında…

Elektrikte müşteri memnuniyeti dönemi başladı!

2020 yılında belirlenen serbest tüketici limiti ile 9 milyon abone kendi elektrik şirketini seçme özgürlüğüne yani “serbest tüketici” statüsüne kavuştu. Bu durumun doğal bir sonucu olarak da elektrik pazarının son kaynak tedariğinde yeni bir dönem başladı. Elbette tüketicinin kendi elektrik dağıtıcısını özgürce seçebileceği bu yeni dönemde sektörü kıran kırana bir rekabet bekliyor. Peki, bu rekabette elektrik şirketlerini öne geçirecek unsurlar neler olacak? Elektrik tedarikçileri yeni dönemde kullanıcılara ne tür katma değerli hizmetler sunacak? Hangi elektrik tedarikçileri hangi inovatif yaklaşımlarla abonelerine güçlü bir deneyim sunuyor? Soruların yanıtlarını sektörün öncü kuruluşlarından aldık…

Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Ekim sayısında sizi bekliyor.  Okumak için TIKLAYIN…

 

İLGİLİ HABERLER