Türk medyasının bir kırılma yaşadığı şu günlerde global medya kuruluşları da Türkiye’deki varlıklarını genişletmeye ve güçlendirmeye devam ediyor. Global medya kuruluşlarının Türkiye pazarına ilgisi medya sektöründe yeni bir tartışmayı da başlattı… Kimine göre global medya kuruluşları temsil ettikleri ülkelerin siyasi çıkarları için Türkiye’de… Kimine göreyse “özgür medya” ihtiyacının bir sonucu… Peki, asıl neden ne? Global medya devleri Türk medyasını nasıl şekillendirecek?
“Çok özledik la!”
Karakterleriyle, diyaloglarıyla gerçek hayatın bir parçasından koparak izleyenlerin kalbinde o kadar büyük bir yer etti ki ekranlara geri döneceği haberiyle hayran kitlesini mutluluğa boğdu. Evet, Behzat Ç. geri dönüyor. Üstelik yıllar önce bittiği halde kendine daha büyük bir hayran kitlesi edinerek dönüyor. Efsane Behzat Ç. karakterine hayat veren Erdal Beşikçioğlu ile 12 yıldır sahnelediği Bir Deli’nin Hatıra Defteri oyunu öncesi bir araya geldik ve yeni bölümler öncesindeki ilk söyleşide Behzat Ç.’nin merakla beklenen dönüşünü konuştuk.
En baba markalar
Babalar Günü geldi çattı. Tüketiciler hediye arayışını sürdürürken markalar da ay boyunca yükselecek satışlar için kolları sıvamış durumda. Peki, babaların gönlünde yatan markalar hangileri? Bu özel günde babaların çocuklarından beklentileri neler? Yanıtlar Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Babalar Günü Araştırması”nda…
Tüketici krizde!
Yükselen enflasyonla alım gücü giderek azalan tüketici ihtiyaçlarını ertelerken harcamalarını da kıstıkça kısıyor. Alışverişte ince eleyip sık dokuyor, çarşıyı pazarı didik didik edip en uygun fiyatı arıyor. Öyle ki artık hepsi birer “fiyat” uzmanı! Tüketicilerin harcamalarını yüzde 40 azaltıp kemer sıktığını söyleyen Ipsos araştırmaları da bu gerçeği kanıtlıyor. Peki, böylesi zorlu süreçlerde tüketicilerin markalardan beklentileri nasıl şekilleniyor? Tüketicinin fiyata odaklandığı bu süreçte markaların fark yaratmak için yapması gerekenler neler?
Orada bir pazar var uzakta
Son dönemde yaşanan kur dalgalanmaları, iç pazarda daralan talep ve azalan kârlılık Türk markalarını yeni pazar arayışlarına itiyor. Hazır giyimden tekstile, gıdadan kozmetiğe, mobilyadan züccaciyeye kadar farklı sektörlerden pek çok markanın yurt dışı mağaza sayısı hızla artıyor. Hatta kimi Türk markaları gittikleri ülkelerin pazar liderliğini çoktan ele aldı bile. Peki, Türk markaları yurt dışında nasıl bir büyüme stratejisi izliyor? Hangi markalar hangi pazarlarda devleşiyor?
“İlk hedefimiz küskün hava yollarını geri getirmek”
Yıllık 90 milyon yolcu kapasitesine sahip, 76 buçuk milyon metrekareyle dünyanın en büyük hava terminallerinden biri olan İstanbul Havaalanı, Batı ile Doğu’yu birbirine bağlayan bir havacılık üssü. Bu dev yatırımın global stratejilerini konuşmak için bir araya geldiğimiz İGA Ticari İşler Genel Müdür Yardımcısı Mert Başar, “İlk amacımız yoğunluk sebebiyle Atatürk Havalimanı’na uçmaktan vazgeçmiş küskün hava yollarını geri getirmek” diyor.
Influencer marketing’te macro’yu bırak micro’ya bak
Dijital mecra sayesinde üne kavuşan, milyonlarca takipçisi olan, her paylaşımı reklam kokan macro influencer’lardan insanlar da markalar da sıkıldı. Markalar şimdi çıkışı micro influencer’larda arıyor. Zira takipçileriyle daha samimi bir iletişim kuran micro influencer’lar, temsil ettikleri markaları kendi markalarıymış gibi sahiplenip onlara özledikleri doğalığı sunuyor. Peki, micro influencer’ları bu kadar çekici kılan unsurlar neler? Influencer marketing nereye doğru evriliyor?
Sağlık odaklı markalar
Sağlıklı yaşam ve sağlıklı beslenme modern hayatın da en önemli trendlerinden biri artık. Dünya genelinde artan sağlıklı beslenme trendi başta gıda olmak üzere pek çok sektörde büyük değişimlere neden oluyor. Marketing Türkiye, IoX Digital ve Userspots tarafından hayata geçirilen Trend Blenders’ın “2019 Sağlık Trendleri” raporu ve odağına sağlığı alan markaların stratejileri sektördeki bu değişimi de gözler önüne seriyor.
Havas Istanbul “Anlamlı Markalar” yaratmaya odaklandı
Tabiri caiz ise Havas Istanbul bu yıl yaratıcılık dozu yüksek işleriyle sektörde fırtına gibi esiyor… Social Media Awards’da 12’si jüri 4’ü veri kategorilerinde ve biri de büyük ödül olmak üzere tam 17 ödül kazanan ajans, NewYork Festivals’dan ödülle dönen tek Türk ajansı oldu. Cannes Lions’a da umutla gidiyor… Peki, Havas Istanbul’un bu başarısının ardından nasıl bir süreç yatıyor? Ajansın geçtiğimiz yıl başlattığı ve “Anlamlı Markalar Yaratmak” etrafında şekillendirdiği yeniden yapılanma sürecinin bu başarıdaki katkısı ne?
Kişiselleştirme 2.0
“Kişiselleştirme”de milyonlarca ürünün üzerine yüzlerce isim yazılıp tüketicilerin kendi ismini bulmasını bekleme dönemi çoktan gerilerde kaldı. Araştırmalarla hem müşteri sadakatini hem de satışları artırdığı kanıtlanan kişiselleştirilmiş pazarlama şimdilerde yapay zekayla yeni bir boyuta taşınıyor: “Kişiselleştirme 2.0”
Dikkat! Reklamınız cinsiyetçi olabilir…
Toplumun genetik koduna işleyen toplumsal cinsiyet rolleri bugün kadınları da erkekleri de çocukları da mağdur eden ve artık çözülmesi gereken bir sorun. Koç Topluluğu tarafından oluşturulan “İletişimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği Rehberi” de işte bu büyük sorunla mücadele amacıyla hazırlandı. İletişim alanında görev yapan ekipler ve ajans temsilcileri için hazırlanan ve markalar için tam bir kılavuz niteliğindeki rehberin detaylarını Koç Holding Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Ebru Bakkaloğlu Tüzecan ile konuştuk.
Akaryakıt sektöründe market rekabeti kızıştı
Akaryakıt sektöründe kızışan market rekabetiyle birlikte istasyonlar küçük birer AVM’ye dönüşüyor… Kahve dükkanlarından yapı marketlerine kadar pek çok dev perakendecinin de anlaşmalarla dahil olduğu rekabet akaryakıt istasyonları için yeni bir dönemi işaret ediyor. Peki ama ne oldu da bir anda akaryakıt istasyonları koca birer perakende merkezine dönüşme kararı aldı? Pazardaki bu değişimin altında hangi dinamikler yatıyor?
FLO’da hedef net: Dünya markası olmak
Gaziantep’te küçük bir atölyede doğan FLO, bugün 600’e yakın mağazası ve 55 milyon çift ayakkabı satışıyla Türkiye’nin en büyük ayakkabı perakendecisi konumunda. Markanın gelecek dönem hedeflerini konuşmak için bir araya geldiğimiz FLO Mağazacılık CEO’su Burak Övünç, “2023’te Türkiye’den çıkacak 10 büyük markadan biri olmayı hedefliyoruz” diyor.
Tchibo’nun kahvesinde “tutku” var
1949’da postayla evlere kahve satışıyla başlayan Tchibo’nun yolculuğu günümüzde binden fazla mağaza ve 22 bin 300 satış noktasıyla 8 ülkede mağazacılık faaliyetlerine devam ediyor. Kahve tutkunlarını Brezilya’dan Afrika’ya, Guatemala’dan Kolombiya’ya, dünyanın dört bir yanından gelen kahvelerle buluşturan Tchibo’nun Türkiye Genel Müdürü Tuba Yapıncak “Kahvenin sosyal hayatın bir parçası olmasında Tchibo’nun önemli bir payı bulunuyor” diyor.
Ali saydam: BBC “Maymun” krizini nasıl aştı?
Günseli Özen: KSS ihracatı yapılır mı, yapılır!
Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Haziran sayısında sizleri bekliyor.
Abone Olmak İçin Hemen Tıklayın!