17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Y kuşağının gözde işverenleri
Haberler

Y kuşağı için Türkiye’nin en iyi işverenleri açıklandı

Gizem Yıldız
3 Mart 2022
3 dk okuma

Great Place to Work® Enstitüsü’nün 2022 yılındaki ilk En İyi İşverenler Listesi olan “Best Workplaces for Millennials Türkiye 2022”de yerel ve küresel 33 şirket yer aldı!

Kurulduğu 1992 yılından bu yana gerçekleştirdiği 100 milyondan fazla çalışan anketinden elde ettiği kapsamlı bilgilerle bir işyerini harika hale getiren unsurların neler olduğunu ortaya koyan Great Place to Work® Enstitüsü, 2022 yılının ilk En İyi İşverenleri listesi “Best Workplaces for Millennials Türkiye 2022”yi açıkladı.

Best Workplaces for Millennials Turkey 2022 listesi, 253 şirket ve 139 bin 96 çalışanla yapılan analizi kapsıyor. Toplamda 92 bin 162 kişiden oluşan anket katılımcısı içerisinden Y kuşağı katılımcıları sayısı 38 bin 869 oldu. Yüzde 41 gibi yüksek olan bu oran, Y kuşağının iş dünyasındaki ağırlığını açıkça gösteriyor. Liste belirlenirken çalışanlar, Trust Index® anketindeki 60’tan fazla soruya yanıt verdiler ve elde edilen veriler analiz edilerek 2022 yılında Y kuşağı için en iyi verenler belirlendi.

Great Place To Work®’ün veri bilimi ekibi, bazı Y kuşağı üyelerinin diğerlerine göre neden daha fazla olumlu işyeri deneyimi yaşadığını “topluca açıklayan” en önemli yazılı ifade setlerini, Trust Index® anketindeki ifadeleri ve demografikleri ortaya çıkarmak için makine öğrenmesi algoritmalarından faydalandı. Buna ek olarak hem Y kuşağına özgü eğilimleri hem de yaştan bağımsız olarak ortak deneyimleri görmek için Y kuşağının deneyimleri, diğer kuşaklardan çalışanların deneyimleriyle karşılaştırıldı. Analizde şirket büyüklüğü, çalışanlarının demografisi ve sektör normları gibi önemli faktörler de göz önünde bulunduruldu.

Eyüp Toprak: “İş dünyasında Y kuşağının kendine özgü işyeri yaklaşımı var”

Listenin hazırlanması sürecinde 26-34 yaş arası çalışanların değerlendirildiğini ve bu yaş grubundaki insan sayısının ülkemizde 11,5 milyon olduğunu belirten Great Place To Work® Türkiye Kurucusu ve Genel Müdürü Eyüp Toprak, “Yıllardır ülkemizdeki en büyük tartışmalardan birisi, iş dünyasında genç yöneticilere yeterince yer verilmemesi oldu. Dünyada bu konuda değişimler gözlense de, 1946-1964 yılları arasında doğmuş olan Baby Boomer kuşağı, ülkemizde yönetimde egemen konumunda. Ancak bir gerçek var ki organizasyonların sürdürülebilir gelecekleri için Y kuşağı çalışanları büyük önem taşıyor. Bu vesileyle ‘Best Workplaces for Millennials Türkiye 2022’ listemizde olan tüm organizasyonları kutluyorum” dedi.

Toprak, “Liste süreci bize Y kuşağının iş dünyasındaki mevcut durumuyla ilgili önemli veriler sundu. Böylece onların hem beklentilerini ortaya koyduk hem de ‘eşsiz ve oldukça yaşamsal’ ihtiyaçlarının nasıl karşılanması gerektiği konusunda fikir sahibi olduk. Gerçekleştirdiğimiz çalışmayla hazırladığımız rapor, bu kuşağın aradığı işyerlerindeki ‘lider ve yöneticiler türüne’ dair de güzel bir rehber niteliğinde. Her ne kadar ülkemizdeki şirketler çalışanların çoğunluğu için mükemmel olmasa da, ne yazık ki Y kuşağının diğer kuşaklara göre çok daha dezavantajlı durumda olduklarını gördük. Onlar, kendilerine özgü zorluklarla mücadele halindeler. Bir yandan finansal istikrar için mücadele ederken diğer taraftan da öğrenim kredisi borcu ödeme veya hem çocuklarına hem aile büyüklerine bakma sorumluluklarını yerine getirmeye çalışıyorlar. Y kuşağının iş dünyasındaki konumlarına bakıldığında, iş yerlerindeki liderlere olan inançlarının diğer kuşaklara göre çok daha düşük olduğu görülüyor. Ayrıca Y kuşağı çalışanlarının büyük çoğunluğu, iş dünyasının acımasız, yeni fikirlere kapalı ve hayal gücünden yoksun olduğunu düşünüyor.”

Eyüp Toprak: “Y kuşağını anlamak, gelecekte önemli rekabet avantajı sağlayacak!”

Y kuşağı çalışanlarının kendilerini iyi hissettikleri şirketlerin hem bugün hem de gelecek yıllarda önemli rekabet avantajına sahip olacağını belirten Toprak, “Çünkü görünüşe göre birçok kişi Y kuşağını yanlış anlıyor ve onları ‘durmadan bir işten diğerine geçen’ bencil bireyler olarak tanımlıyor. Aslında yalnızca mükemmel liderlere ve adil bir temel ücrete sahip olacakları ve yaşamsal ihtiyaçlarının desteklendiği bir pozisyon arayışı içerisinde olduklarını söylüyorlar. Rakamlar gösterdi ki organizasyonlar bu taleplerine karşılık verdiğinde çok büyük katkılarda bulunuyorlar. Bu kuşağın üyeleri uzun süreli bağlar kurmaktan kaçınan, vurdumduymaz ve bir işten diğerine geçen kişiler olmalarının aksine yalnızca kötü organizasyonlarda çalışmaya devam etmek istemiyorlar. Y kuşağı üyeleri harika işyerini bulduklarında, orada kalmak istiyorlar” dedi.

Y kuşağı çalışanlarının harika işyeri ile ilgili beklentilerini de ortaya koyacak “Milenyum Kuşağı Çalışanları İçin En Harika İşverenler Listesi”nin önemine değinen Eyüp Toprak, “Organizasyonların sürdürülebilir gelecekleri için bugün milenyum kuşağı çalışanları büyük önem taşıyor. Pandemi ve sonrası değişen iş modelleri ve çalışma biçimleri, iş hayatındaki herkesin mutlak doğruya en yakın çalışma koşullarını hazırlamaya mecbur bıraktı. Arzu edilen yetkin çalışanlara sahip olmak, onlara harika işyeri hazırlamaktan geçiyor. Harika işyeri olmaları sayesinde başta Y kuşağı olmak üzere en iyi ve yetkin çalışanları bünyelerine katabilecekler veya birlikte devam edebilecekler. Y kuşağı için öne çıkan en önemli bulgu; ‘harika bir iş yeri bulduklarında, burada kalmayı tercih etmeleri’. Harika bir işyeri deneyimi yaşayan Y kuşağı çalışanlarının güven kültürü oluşturamamış kurumlara kıyasla işyerlerinde uzun vadeli bir gelecek planlaması olasılığının 50 kat daha fazla olduğu görülüyor. Böylece rakipleri sürekli olarak üretkenliklerini ve kârlıklarını kaybederken Y kuşağı çalışanlarını iyi hissettirebilen organizasyonlar, en iyi yeteneklerini kaybetmiyor ve başarılı sonuçları yıldan yıla geliştirebiliyor. Organizasyonlar, mevcut ve geliştirmeleri gereken noktaları Great Place to Work®’ün çalışan odaklı Trust Index© anketiyle tespit edebiliyorlar” dedi.

Kuşaklar arasındaki uyum ve çatışma iş hayatına damgasını vuracak

featured Great Place to Work
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

3G Capital, Skechers'ı satın alıyor
Haberler
3G Capital, Skechers’ı satın alıyor
Nafizcan Önder
6 Mayıs 2025
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Haberler
Reklam Kurulu’ndan ünlü giyim markalarına ceza yağdı
Marketing Türkiye
21 Nisan 2025
Yapay zeka botları Wikipedia’yı kuşattı!
Haberler
Yapay zeka botları Wikipedia’yı kuşattı!
İrem Alimoğlu
4 Nisan 2025
Subway'den IKEA'nın açılışına "köfteli" müdahale!
Haberler
Subway’den IKEA’nın açılışına “köfteli” müdahale!
Sena Tufan
5 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.