4 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yanlış raporlama zinciri nelere mal oluyor?
Haberler

Yanlış raporlama zinciri nelere mal oluyor?

Cem Eroğlu
26 Şubat 2022
2 dk okuma
Yanlış raporlama zinciri nelere mal oluyor?
Cem Eroğlu – Adform Türkiye Ülke Müdürü

Farkındalık, hayatımızın her anında farklı deneyimlerin ışığı ile de gerçekleştirebileceğimiz bir kavram. Hatta kendim için diyorum ki çoğu zaman, doğrudan olmayan örnekler veya uyarılar daha fazla farkındalık ile sonuçlanabiliyor. Çünkü, daha fazla düşünmeye ve sorgulamaya kafa yormak gerekiyor. Böyle bir farkındalığı, hemen her gün deneyimleme fırsatına sahip olmama rağmen canlı canlı yaşarken deneyimledim..

Sonunda covid oldum, artık çember daralıyor veya çevremde herkes bu virüsü kaptı sorularından çıkıp hastalığı kendim de deneyimleme şansızlığım oldu. Detaya inmeyeceğim, bu hastalığı atlatan diğer insanların yaşadığı genel semptomları ben de yaşadım ve atlattım. Öte yandan, bir hasta veya müşteri(bu kısma girerse konudan çıkar, hatta kalem ucumu haddinden fazla keskinleştirmiş olacağım) olarak hastanede ilginç bir deneyim yaşadım, yaşadık. Ailecek pozitif olduğumuz için, öncelikli olarak 6 yaşındaki oğlum için kontrole gittik ismen çok bilindik bir hastaneye. Tam teşekküllü, teknolojik yatırımlarını yapmış, marka bilinirliği konusunda başarılı hatta önemli isimlerle dahi ekibini büyütmüş durumda. Böyle bir hizmet kurumuna öncelikli olarak gitmeyi tercih edebiliriz sanırım, hatta daha az sorgularız kaliteyi.

Oğlum, PCR testine karşı rahatsızlığı ve korkusundan dolayı kendi yaşında bir kriz geçirdi. O esnada ben de pozitif olduğum için dışarıda idim ve destek olamadım. Çalışan bir hasta bakıcı arkadaş, yardım edeceğine ve destek olacağına gördüğü manzaraya karşı kahkaha atmayı tercih etmiş. Eşim de haliyle sinirlenmiş ve kızmış. İki hasta bakıcı arasında çok amatör de bir konuşma gerçekleşmiş. Bunun üzerine de direkt çıktık hastaneden. Ne büyüklüğü, ne tasarımı ne de marka ismi. Aynı yerde yaşadığımız ikinci sorun olduğu için, bir daha oraya gitmeyi düşünmüyoruz. Hele ki, işin içinde daha duygusal bir zarar görmüş olmamızdan dolayı bu kararımız net olacak. Şikayet mektubumuz, amatör çalışanların elindeydi ve eşim dışarı çıkarken eldeki mektuba gülen bir ekip vardı… İlgili yönetime ulaşsa ne olacak ki? Yönetimin elinde, Türkiye’nin en büyük hastane zinciri ve gelen başarı puanları veya finansallar ulaşıyor. Halbuki her artçı deprem, görünmeyen kolon içi kırılmalara neden oluyor…

Yukarıdaki hikayeyi, büyük bir markanın üst düzey yöneticisi ile aktivasyon yani operasyon esnasında alınan hizmet(kurumlardan veya çalışanlardan) arasında ne kadar bir mesafe var? Temsiliyetini yaptığım 360 derece teknolojik hizmeti sağlayabilen global şirkette, deneyimleme fırsatım en küçük birimden en büyük birime kadar ki rapor yolculuğu. Tüketiciden bahsetmiyorum, kurumdan kuruma olan kısmı belirtiyorum. Hele ki bir çok defa, hizmet aldığı kurumdan vazgeçen markalara tanıklık ettiğimde gördüğüm hikaye genelde çok benzer. Üst yönetime gelen raporlar ve özetler, görüntü çok çok iyi gibi görünürken markanın aylar boyunca talebine karşılık yeterli aksiyon alınmamış ve bunun farkındalığına sahip olan başka bir hizmet kurumu müşterinin dikkatini çekmek konusunda iyi bir aksiyon alabiliyor.

Biz teknoloji şirketleri de kendimizi bir anda danışmak gibi de konumlandırabiliyoruz. Bir eksiği tamamlarken, katma değerli servisi de ispatlamış olabiliyoruz.

Özetle, hayatımızda ki en büyük sorun raporlama zinciri. Transparanlığından koptuğumuz sürece, son gelen raporun içinden hangi kanaldan kaynaklı sapmanın olduğunu dahi görmekte zorlanıyoruz. Aleyhimize işleyen maliyet veya rekabet zorlukları, mükemmelliğe giden bir hizmet zincirine destek veriyor. Bunun için de, ya deneyimlemiş olmamız gerekiyor ya da farkındalık ile hareket etmek..

Cem Eroğlu yazdı: Metaverse’teki arsalar nasıl değerlenecek?

featured
1 Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
Genç kuşak çalışanların gözünden en iyi iş yerleri!
2 İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
3 Beyaz yakalının sessiz çığlığı: "Tükenmişlik"ten kaçış var mı?
Beyaz yakalının sessiz çığlığı: “Tükenmişlik”ten kaçış var mı?
4 Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
Çalışanlar, yapay zeka kullandığını yöneticilerinden neden gizliyor?
5 İkinci el otomobil pazarının Z raporu...
İkinci el otomobil pazarının Z raporu…
Güncel Haberler
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Orman yangınları yükselen yeni küresel risk 
Yaz tatili hava trafiğini canlandırdı: En yoğun havalimanı Sabiha Gökçen
Yaz tatili hava trafiğini canlandırdı: En yoğun havalimanı Sabiha Gökçen
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu'nda
Haberler
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu’nda
Nafizcan Önder
26 Mayıs 2025
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Haberler
SharkNinja teknoloji ve inovasyon alanlarında iki ödüle uzandı!
Advertorial
21 Mayıs 2025
Ticaret Bakanlığı’ndan TEMU gibi platformlara sıkı denetim
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan TEMU gibi platformlara sıkı denetim
Marketing Türkiye
2 Haziran 2025
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Haberler
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Nafizcan Önder
10 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.