23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk gençliğinin tek bir hayali var
Haberler

Türk gençliğinin tek bir hayali var

Berçem Sultan Kaya
15 Şubat 2022
2 dk okuma

Son dönemde, yurt dışına yerleştiğini sosyal medyadan yaptığı paylaşımla kutlayan Türk gençlerinin sayısındaki artış dikkat çekiyor. Üstelik bu paylaşımların altında çok daha fazlası “imkanı olsa kendisinin de gideceğini” dile getiriyor. Peki, bunun sebebi ne? Türkiye gençlerini neden kaybediyor? Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS) Derneği tarafından yapılan Türkiye Gençlik Araştırması 2021 çalışmasının sonuçları, gençler hakkında üzücü bir tablo ortaya koyuyor…

Almanya merkezli Konrad-Adenauer-Stiftung (KAS) Derneği, kampsamlı bir araştırma gerçekleştirerek Türk siyasetinin de gündeminde olan “Z kuşağı”nın sosyo-ekonomik ve sosyo-politik durumunu, Türkiye’nin güncel sorunlarına bakışını ve geleceğe dönük beklentilerini” ortaya koydu. Pek de iç açıcı olmayan sonuçlar, Türkiye’deki gençlerin mevcut yaşamından mutlu olmadığını, ellerinde olsa yurt dışında yaşamak istediklerini gösteriyor.

Gençlere memnuniyet ve mutluluk durumları sorulduğunda yüzde 55,2’si “şimdiki yaşamından ne tam olarak mutlu ne de mutsuz olduğu” yanıtını veriyor. Yüzde 25,8’i ise, şimdiki hayatından hiç memnun olmadığını, aksine mutsuz olduğunu ifade ediyor.

İşsizlik en büyük sorunlardan biri

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Türkiye’de 18-25 yaş grubunda yaklaşık 7 milyon kişi bulunuyor. İş gücünün önemli bir kesimini oluşturacak olan bu yaş grubunu anlamak hem siyaset hem de ekonomi açısından büyük önem teşkil ediyor.

Türkiye Gençlik Araştırması 2021 çalışmasının sonuçları gösteriyor ki gençlerin yüzde 87,3’ü Türkiye’de çok fazla işsizlik olduğu görüşünde. Araştırmada bu bulgunun “umutsuz ve olumsuz bakış açısıyla” paralel olduğu yorumu yapılırken “Ayrıca, üniversite mezunu olup da iş bulamamış ve/veya atanamamış kişilerin de varlığı, meslekler sorusuna verilen yanıtlarda görülmüştür” deniyor.

Gençler, işsizliğin birinci nedeni olarak “adam kayırmacılık ve torpili” gösterirken, yüzde 64,1’i de “kamuya işe alımlarda ehliyet ve liyakate göre davranılmadığını düşündüğünü” belirtiyor.

Ülkenin bugün ve gelecekteki en temel sorunları arasında ise katılımcılar; ekonomik çöküntü, yüksek enflasyon ve hayat pahalılığını gösteriyor. Gençlerin yüzde 82,9’u “Türkiye’de gelir dağılımının dengesiz olduğunu, eşit olmadığını” dile getirirken yalnızca yüzde 1,8’i Türkiye’de gelir dağılımının dengeli ve eşit olduğunu söylüyor.

Gençler Türkiye’de yaşamak istemiyor

Araştırmada “İmkânınız olsa Türkiye’de mi yaşamak istersiniz yoksa başka bir ülkede mi?” sorusuna verilen yanıtlar da dikkat çekici bir tablo ortaya koyuyor: Gençlerin yaklaşık yüzde 72’9’u fırsat verilse veya imkânı olsa Türkiye dışındaki bir ülkede yaşamak istediğini belirtiyor.

Burada yüzde 30,6’lık bir oranla başta Almanya, İngiltere ve Fransa olmak üzere Avrupa ülkeleri ilk tercih olurken ABD, Kanada ve İskandinav ülkeleri de gençlerin yaşamayı istediği ülkeler arasında.

Araştırmada bu durumun ilginç bir yanı olduğu yorumu da bulunuyor. Çünkü aslına bakılırsa gençlerin ciddi bir oranı aslında Batılı ülkeleri güvenilmez buluyor. Nitekim, Birleşmiş Milletler’e (BM) duyulan güvensizlik yüzde 48,1, Avrupa Birliği’ne (AB) duyulan güvensizlik yüzde 50,6 ve NATO’ya ise yüzde 52,5 oranında raporlandırılıyor. Yine de gençler bu ülkelerde yaşamayı istediklerini dile getiriyor.

Peki neden?

Başka ülkelerde yaşamak isteğinin motivasyonlarına bakıldığında ilk sırada yüzde 32,4’lük bir oranla, “Oradaki yaşam koşullarının Türkiye’deki yaşam koşullarından daha iyi olması” gerekçesi yer alıyor. Gidilecek ülkede insan haklarının daha gelişmiş olması, daha fazla özgürlük olması ve Türkiye’de iş sorunu ve orada daha kolay iş bulabileceği gerekçeleri de sıralanıyor.

Kaynak: BBC

featured Konrad-Adenauer-Stiftung
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Efsane reklamcı Piyush Pandey yaşamını yitirdi
Haberler
Efsane reklamcı Piyush Pandey yaşamını yitirdi
Sena Tufan
28 Ekim 2025
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Haberler
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Haberler
Tohum Otizm Vakfı, geleneksel Yılbaşı Alışveriş Festivali ile bu yıl da umut oluyor
Sena Tufan
31 Ekim 2025
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Haberler
Sektörün dilemması: Yapay zeka mı, insan dokunuşu mu?
Nafizcan Önder
1 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.